Berichten van Pasjakroet

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

Prachtig bakje, heb zin om zelf al aan slag te gaan. Momenteel gebruik ik de lege plastic bakken van het tafelbier Boxer / Colruyt om mijn 75cl flessen te stapelen. Handig en niet te zwaar ingebruik! Grtz, Stoffel :wink:
    Rob, ik wou maar efkes melding maken van het feit dat het een zéér leerrijke ervaring was ... Ben ontzettend benieuw naar het resultaat & hoop dat je hiermee echt scoort! Grtz, Stoffel
    Persoonlijke voorkeur gaat uit naar trappistenglas à la 'Rochefort' of 'La Trappe' :wink: Wat betreft blancoglazen kan je misschien ook eens gaan loeren in de kringwinkel ... al regelmatig blanco glazen tegengekomen voor een schijntje van de nieuwprijs! Mvg, Stoffel
    Hoi Rob, Alvast dank voor je uitnodiging! Ik ga hier heel graag op in, te meer dat onze eerste brouwcursus deze week geannuleerd is geworden wegens ziekvallen van initiatiefneemster. :sad: Dat betekend dus dat onze plannen alweer dienden gewijzigd te worden en dat wij momenteel uitkijken naar andere opties! Immers gaan wij nog steeds voor een eigen brouwsel, doch niet zonder eerst een ernstige theoretische onderbouw te hebben en al wat praktijkervaring te hebben opgedaan. Ondertussen wordt ook volop bestudeerd welk degelijk materiaal wij met ons beperkt budget dienen en kunnen aankopen. :wink: Mocht het lukken dat jouw brouwdag en mijn vrije dag ooit samenvallen wil ik dolgraag eens komen meelopen en eventueel een helpend handje toesteken! Desgewenst wil ik je hiervoor mijn contactgegevens eens doorspelen, alvast van harte bedankt hoor! ::2duimen Mvg, Stoffel
    @Walter: heb hier inderdaad al heel veel nuttige informatie en tips gevonden ... Wij zullen je raad alvast ter harte nemen. Hou jullie zeker op de hoogte en wanneer nodig zal er wel advies worden gevraagd! </body
    Bestekes, Hoewel ik hier al een tijdje op het forum ben ingeschreven, heb ik mijzelf tot op heden nog niet deftig kunnen voorstellen, vandaar effe dit berichtje. Afkomstig uit Aalst en 42 jaar oud zijnde, heb ik tot op heden totaal geen ervaring met het zelf brouwen van bier, en daar had ik, na jarenlang zelf de passie over deze godendrank te preken, en allerlei degustaties en brouwerijen te hebben bezocht, graag verandering in gezien. Vandaar dat onlangs het plan is gerrijpt om samen met enkele 'copaings' zelf in de brouwketel te beginnen roeren. De eerste aarzelende stappen werden gezet, binnenkort volgt een eerste brouwcursus. Ondertussen heb ik vooral hier op het forum veel zitten lezen, notities genomen om mijzelf een eerste theoretische basis te verschaffen & verder het internet afgeschuimd om allerlei filmkes en 'online'cursussen' te bekijken. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat, hoewel ik de basis van het brouwproces al jarenlang begrijp en kende, ik hier soms de bomen in het bos niet meer weervindt ... een overvloed aan informatie zeker? Wanhopen doen wij echter zeker niet, enkele cursussen en zelf uitgevoerde experimenten zullen ons zeker de goede weg tonen! Eén ding is zeker, jullie zullen onze wedervaardigheden binnenkort zeker kunnen volgen! Het is onze droom om jullie een ooit verloren gegaan Aalsters bier weer te kunnen presenteren. Ondertussen wil ik jullie allen alvast al danken dat aan een beginnend 'brouwersnest' zoveel informatie en goede raad mee wordt gegeven via dit forum ... een schatkamer aan info! Mvg, Stoffel & De Copaings :wink:
    Wel Ronny, een Pasjakroet is in 't Oilsjters een vagebond of nietdeug ... dus met enig mild Aalsters sceptisisme een alter ego, waardoor ik mijzelf en mijn daden steeds kan blijven in vraag stellen en relativeren he! ;)
    @Ronny: wij zijn inderdaad afkomstig uit Aalst. bedankt voor de verwelkoming! mij hier momenteel volop aan het informeren links en rechts en wachtend tot na de brouwcursus om de eerste aarzelende passen in het brouwerswereldje te zetten, samen met enkele
    Ok veronderstel dat je het inderdaad over The Glengarry Whisky Club van Bob Minnekeer hebt ... Een aanrader, zeker eens een tasting meepikken als je kan ... fantastische combinaties van bier & whisky geproefd aldaar! ;)
    @Bart: De Graal heeft kortelings inderdaad hun productie opgedreven tot 1000l. Bieden zowel etiketbieren aan als receptbieren, denk hier aan het 'Dendermonds Blond 't Gevang', kwaliteit hoor! De initiatiefnemers, huisbrouwerij de B's zijn hier wel tevrede
    Hallo Yannick, ook ik ben hier nieuw aangespoeld ... al jaren door de bier microbe gebeten en nu de eerste aarzelende stappen aan het zetten in het 'brouwerswereldje', dit samen met enkele vrienden [WINKING FACE] ... momenteel eerst wat geexperimenteer met starterskit en binnenkort brouwcursus te volgen ... ondertussen inderdaad links en rechts uitkijkend naar de eerste eigen 'installatie' ... een waar genoegen! Zo hebben wij al brouwketel 30l gevonden bij hotecamaterialen demeester uit Belsele en dit tegen een aantrekkelijke prijs! Meer nieuws volgt ongetwijfeld ... Alvast veel succes gewenst!
    Zowel Bières d'Alost als Triple d'Alost waren veeleer verzamelnamen van inmiddels verdwenen bieren, de eerste waren vooral populair in Henegouwen en waren bieren, gebrouwen met Aalsterse Hop, bvb. "The Best Alost Beer dr. Brasserie Poncelet" de tweede waren Triples, zoals gebrouwen door de verschillende Aalsterse Brouwerijen, bvb "Le Triple d'Alost van Br. De Blieck" ...