Voorlopig blijft dat nog bij een droom, de kindjes zijn nog wat klein om het toe te laten een extra opleiding te volgen i.c.m. mijn vaste job. Er is geen haast bij, ik ben voltijds benoemd in het basisonderwijs en dat zie ik niet meteen failliet gaan dus de werkzekerheid is er wel
...
Heb je het gevoel dat je 'klaar' bent om een microbrouwerij op te starten na het volgen van die opleiding? Mijn gevoel geeft de voorkeur aan de opleiding in Brussel.
Ik volg de opleiding in Hasselt, maar hoe dan ook de opleiding zal wel hetzelfde zijn veronderstel ik.
Tot een paar jaar geleden duurde de opleiding 2 jaar. Toen werd er in het 1ste jaar meer effectief gebrouwen en was de theorie ook uitgebreider. Dan zou er in het 2de jaar meer toegelicht worden ivm het effectief opstarten van de brouwerij, dieper op de chemie in, etc..
Maar nu alles is herleid tot 1 jaar is alles uitgelegd op een veel kortere tijd dus misschien dat ze er wel wat snel over gaan soms.
Hoe dan ook, als je er volledig achter staat dan zou je op het einde van de opleiding ook een brouwerij kunnen starten.
Het is wel zo dat ze hier in Hasselt je een beetje laten afschrikken ivm de kosten, dat er veel bij komt kijken, etc.. maar daar trek ik me niks van aan. Dat laat ik langs me heen gaan.
Ik weet niet hoe oud jou kinderen zijn, maar mijn zoon is er bijna 4 en mijn dochter bijna 2 en heb ook een vaste job (nu lig ik er uit wegens rug problemen) Maar heb nooit spijt gehad dat ik deze opleiding erbij heb gedaan.