Of deze die ik laatst op mijn verjaardag cadeau heb gekregen: https://brouwland.com/nl/elekt…-spoelwaterverwarmer.html
Berichten van blikstjinder
Registreer je of meld je aan
Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum
-
-
superleuk forum hiero, WELKOM!
-
Die m21 is een goede keus voor wit, zelf ook gebruikt en hij smaakt me heerlijck!
-
Mijn zoekkwaliteiten zijn niet optimaal, maar er zijn denk ik problemen met de Easybrew?
Zoals al door meerdere gezegd is: Braumarkt is niet de meest betrouwbare leverancier. Beter je spullen elders aanschaffen.
-
Ook hier een Brewmonk en zeer tevreden over. Pas op met Braumarkt (easybrew) (kijk maar eens rond hier op het forum)
-
Welkom, denk er maar om want voordat je het weet kom je er niet meer van af.
-
Welkom Mattias!
-
Welkom Sam!
-
Welkom Nico!
-
Eind sg meet je voor je het suikerwater toevoegt, je wilt immers weten of je gist zijn werk heeft gedaan. Voor je bottelsuiker mag je ongeveer 0,5% alcohol rekenen.
Probeer daarvoor anders eens een programma zoals brouwhulp, kan je alles mooi ingeven en zie je wat het resultaat is in je alcoholpercentage.
-
Ook van mij: welkom!
-
Welkom Jaap!
-
LEUK!
Binnenkort ook maar eens aan wagen.
-
Wachten tot als je er niet meer bent heeft ook weinig zin, tenzij je zeker bent om je nakomelingen plezier te doen ...
En dan zeggen die waarschijnlijk: dit ziet er ook niet meer uit of dit is al zo oud, gooi maar weg..
-
Bij mij zitten er stukjes siliconenslang aan de koeler met metalen koppelingen, hier sluit ik een tuinslang op aan met de plastic gardena koppelingen (moet ik ook nog eens vervangen voor metaal maar gaat tot nu toe nog zonder problemen).
De koude kant laat ik eerst recht naar de bodem gaan om vervolgens via de spiraal weer naar boven af te voeren. De bodem waar het verwarmings-element zit is op dat moment volgens mij het warmst, vandaar dat ik het op die manier doe. Als je het op een andere manier bekijkt dan stijgt de warmte natuurlijk op en zal het wort bovenaan langer warm blijven dus ik weet niet of het veel uitmaakt hoe je de koud/warm aansluit.
Dit is wat voor mij goed en snel werkt.
-
Welkom! Zoals reeds gezegd genoeg informatie en fijne medebrouwers aanwezig!
-
Welkom hier, zoals je al zei is de sfeer hier prima!
Je kunt hier een heleboel opsteken (heb ik in ieder geval al wel gedaan)
Veel plezier bij het brouwen!
-
Via deze gast heb ik al eens een inkbird gekocht van marktplaats. Was toen prima, volgende dag geleverd.
-
Bietensap wordt ook heel veel in de voedingsmiddelen industrie gebruikt, kleurt echt supergoed!
-
Welkom hier!
Ook ik ben met blikbrouwen begonnen, pas maar op want voor je het weet staat er van alles op je brouwplek waar je je eigen heerlijke bieren mee kunt maken
-
Erger, ik probeer in te loggen bij braumarkt.
Dit lukt ook niet meer. Ook een nieuw wachtwoord in geven lukt ook niet.
Ik denk dat ze me gewoon eruitgegooid hebben.
Bij mij ook het geval, maakt niets uit want ik bestel er toch niet meer!
-
Ik merk wel dat het in NL lastig is om aan Duvel kratjes te komen om de Steinies in te bewaren
iemand een idee?
Volle kratjes bij je lokale slijter bestellen, zo doe ik het ook
-
Je brouwsel ligt tijdens de vergisting onder een dekentje van co2, die krijgt zowiezo geen zuurstof.
-
Volgens de omschrijving bestaat dit uit polyetheen (LDPE of HDPE?) en ik dacht dat dit belast kan worden tot een temperatuur van 70° Celsius voor LDPE en 90°C voor HDPE dus om die er dan te moeten afhalen bij het koken zie ik minder zitten.
Ik lees hier vaker dat mensen deze matjes daarvoor gebruiken, dan zullen die ze er toch ook tijdens de kook omheen laten? Ik heb er net 1 besteld. Voor die paar euro's wil ik het ook eens proberen.
-
Ook van mij een welkom! Met wederom een brewmonk!
-
Overlooppijp ongeveer 2 of 3 cm boven je moutbed zetten, kraan zo afstellen dat je wort niet door de overlooppijp terugloopt (zo doe ik het).
-
Dus ook 7,5cm vloeistof, nog meer dan met die false bottom die 3,5cm heeft.
Overlooppijp niet te hoog instellen en zoals Dude ook al aangeeft, de flow goed afstellen met het kraantje.
-
Dan stort je dus al je mout rechtstreeks in de ketel, dit is niet de bedoeling van een automaat. Voor alle duidelijkheid, de moutpijp is het hele inzetstuk met die filter op de bodem (en bovenop) het kleine pijpje is de overloop.
-
Volgens mij voegt zo'n false bottem helemaal niets toe aan een brewmonk omdat je al een filterschijf in je moutpijp hebt, dus al ruimte genoeg onder de moutpijp.
-
Hoe hoger je het wattage zet, des te meer kan het aanbranden. Kan het bij jou daar ook aan liggen, dat je bijvoorbeeld alles op 2500 watt doet?
-
Af en toe een nieuw kratje duvel, deze na het drinken omspoelen en je hebt er weer een kratje steinies bij, voordeel is dat je er in tegenstelling tot het kopen van nieuwe flesjes je er gratis lekker bier in vindt.
Verder zou je inderdaad naar je lokale slijter kunnen gaan, deze wil je wel een (paar) lege kratje(s) tegen statiegeld verkopen.
-
Welkom! Wat een mooie plannen heb je, en een tripel met peper? ben eigenlijk best wel benieuwd naar dat recept...
-
Gewoon een koelkast van internet plukken is toch veel goedkoper en gemakkelijker?
-
Gewoon in de vaatwasser en voordat je er een biertje in laat zakken, eventjes afspoelen met afwasmiddel (dreft) en naspoeken met water.
-
Vaatwastablet, krijg je dat er wel uitgespoeld dan ?
Ja, anders zou ik het niet meer doen.. En in die vaatwastabletten zitten ook enzymen werkt perfect!
Werkt ook voor de rest van alle potten en pannen hier in huis dus waarom niet voor een brouwketel?
-
Oh, schoonmaken, zou dat kunnen met water en schoonmaak azijn ?
Ik spoel hem altijd eerst uit met schoon water, dan mik ik er een vaatwastablet in met ruim water en zet de ketel op 60gr. Rondpompen en schoonmaken met en zachte spons, dan legen en naspoelen. Evt. licht aangebrande bodem schoonmaken met een beetje azijn op een doekje.
-
Mout is geen probleem, heb ik zelfs te veel.
Daar maak je een fout, mout heb je nooit teveel. 😋
-
Ja hoor, je hebt alleen minder rendement.
-
hoe kan je mout schroten zonder een schrootmolen? Dat lijkt me een eerste stap die niet zo makkelijk te overbruggen is
zou een grote vijzel wat zijn?
Misschien met een deegroller, en de mout dan tussen 2 theedoeken leggen waar je dan weer overheen rolt.
-
Welkom hier!
Mooie toekomstdroom heb je!