Berichten van tonincx

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

Als je de spindel uit de behuizing haalt Zit er ook een klen reset knopje aan de zijkant naast de serial connectie {een micro usb aansluiting, niet de usb-c aan de bovenkant). Ik zou de batterij er eens uithalen en een micro usb kabel in die serial connectie en andere kant in pc. Zoals in het filmpje met eventueel putty software. Dan spindel eens aanzetten met die kabel naar de pc. Als dat niets doet. Hetzelfde proberen met de batterij erin.

In het slechtste geval de spindel eens terug flashen met nieuwe software. Maar dan moet je hem wel terug calibreren.

Domme vraag , maar hij is toch opgeladen :) ik zou hem eerst eens aan de lader hangen .Tot de led rood naar blauw kleurt. Als de spanning onder een bepaalde waarde zakt wil de spindel niet meer opstarten.

Heb je al eens geprobeerd om hem in configuratie mode te zetten : spindel aanzetten en dan 3 maal snel na elkaar op het reset knopje drukken. Het blauwe lampje zou dan elke seconde moeten knipperen . Via je telefoon of pc zou je dan een nieuw wifi netwerk moeten zie met de naam ispindel. Als je daar naar url 192 . 168.4.1 gaat moet je het configuratie scherm van de spindel zien.

Je kan ook een via de seriële poort kijken war de spindel doet bij opstarten. Deze video legt uit hoe dat moet.

External Content youtu.be
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

de ispindels zijn gekalibreerd in Plato met de suiker water methode bij ongeveer 19 graden.

Temperatuur heeft effect op de uitgelezen waarden.

Omreken formules :

Specific Gravity to Brix Formula Brix = (((182.4601 * SG -775.6821) * SG +1262.7794) * SG -669.5622)

Specific Gravity to Plato Formula

Plato = (-1 * 616.868) + (1111.14 * SG) – (630.272 * SG^2) + (135.997 * SG^3)

Plato to Specific Gravity Formula

SG = 1+ (PLATO / (258.6 – ( (PLATO/258.2) *227.1) ) )

Brix to Specific Gravity Formula

SG = (BRIX / (258.6-((BRIX / 258.2)*227.1))) + 1

Maar een ispindel is vooral bedoeld om het verloop van de vergisting te volgen en is niet 100% nauwkeurig , je moet op het einde nog altijd een sg meting doen met een hydrometer om de exacte waarde van uw wort te kennen.

En bij sommige brouwsels heb je helemaal niks aan een ispindel en moet je terug old school hydrometer metingen doen.

Dit is het SG verloop van het brouwsel van dit weekend, stijgend SG :)

Maar er zit dan ook 13kg krieken bij in het vat dus ispindel is dan nutteloos want die kan niet vrij ronddrijven.

De postbode is net langs geweest :beaming_face_with_smiling_eyes:

tonincx het ziet er heel goed uit. Ik ben wel een bleuke hiermee dus heb ik toch een paar vragen :

* De batterij moet ongetwijfeld worden opgeladen? Doe ik dat via die USB-C poort in de Ispindel?

* Welke software kan ik best gebruiken om de vergisting te volgen?

ja opladen via de USB-C poort. De micro USB poort op de wemos is om software te flashen of console output te bekijken.

Ik gebruik ubidots , Is gemakkelijk en als je een internet verbinding hebt kan je de vergisting checken. Gratis account is goed voor 2 devices dacht ik . Je bent wel gelimiteerd tot 50000 punten opvragen per dag. Maar als je niet continu zit te kijken en grafieken zit aan te passen gaat dat zonder probleem.

hier is een video hoe dat op te zetten, wel in het engels :

External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

uw zuurstof gas mengsel is niet goed. oppassen voor co vergiftiging.

wat voor brander gebruik je ?

ik gebruik mammoth branders. Daar moet je die aluminium klem aan de gas kraan wat verschuiven zodat er meer of minder lucht bij het gas komt. De boutjes los zetten, brander aansteken en voorzichtig voor of achteruit schuiven tot vlam blauw wordt. En daarna klem terug vast vijzen

Réchaud à gaz pour fonte - Apiculture REMUAUX