Berichten van Yvan

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

Oké jongens bedankt, sorry voor de late reactie heb 10 dagen in Frankrijk gezeten. Kunnen jullie mij ook een maichschema voorstellen. En wanneer voeg ik best de suiker toe? Bedankt Yvan
    Beste Walter, Alvast bedankt voor uw hulp. Kan je mij ook zeggen waarom je minder tarwe zou gebruiken? Brouwsoftware is Confomash dit vond ik een heel makkelijk programma om mee te starten. Yvan
    Beste brouwers, Ik ben nieuw op dit forum. Na een aantal keer met blik gebrouwen te hebben zou ik nu graag aan het echte werk beginnen. Ik heb ondertussen een recept uitgewerkt. Willen jullie zo vriendelijk zijn om jullie mening en advies te geven. En eventueel een maischschema. Alvast bedankt. Volume 10l Begin SG 1080 EBC 20.3 EBU 32 Mout Moutnaam Pilsmout 3 EBC 60% 1815 gram 3 EBC Tarwemout 15% 453 gram 3 EBC Caramunich Type2 8% 242 gram 110 EBC Kristalsuiker 17% 514 gram 0 EBC Hopnaam % Alfazuur Massa Kooktijd Northern brewer 9% 15 gram 90 minuten Hallertau Mittelfruh 4,50% 25 gram 10 minuten Gist Omschrijving Waarde Gist soort Safbrew S-33