Berichten van wimdm

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

Ja en de bazooka filter die er standaard is bijgeleverd is ook eigenlijk te klein. Ik heb zelfs al meegemaakt dat ik enkele liters niet heb kunnen overbrengen naar mijn gistvat omdat de bazooka filter volledig dicht zat door de trub. Maar bij het overhevelen via de hoptube heb ik dit nog niet voor gehad en kan ik door de ketel iets schuin te stellen zelfs bijna alles overhevelen naar mijn gistvast.

Ik begrijp jouw probleem niet zo goed. Ik werk al jaren met Raspberry Pi sinds versie 2 en heb ook al verschillende merken microSD kaarten gebruikt. De enen is al iets sneller dan de andere maar ik heb nog nooit boot problemen gehad.

Ik heb ook nog nooit een voor geïnstalleerde microSD kaart gekocht en ze dus altijd zelf aangemaakt zonder problemen met Etcher. Er bestaan zelfs honderden filmpjes op Youtube (Raspbian Buster Lite op een microsSD installeren) die je alle stappen uitleggen hoe je dit moet doen.

Bij mijn laatste Raspberry Pi 4 boot ik nu zelfs vanaf een SSD en dit gaat niet alléén sneller maar is ook veiliger naar de toekomst toe want niet vergeten dat de levensduur van een microSD kaart korter is dan dat je zou denken. Ik vervang mijn kaartjes bijna iedere 2 jaar.

W@lter ik heb een BrewMonk en ik tapte vroeger ook net zoals jij af via de kraan naar mijn gistvat. Maar sinds ik eens ben gaan meebrouwen met HermanH heb ik zijn techniek overgenomen nl eerst minstens een uur de gekoelde wort laten rusten en daarna overhevelen vanuit een hopfilter. Het resultaat is dat ik nu ook zeer heldere wort naar mijn gistvat overhevel maar of ik mijn krant er door kan lezen dat heb ik nog niet uitgetest. Zal dat de volgende keer eens proberen.