Berichten van eddy eyck

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

Ik moet door omstandigheden mijn voorraad cider geruime tijd alleen laten. Hij staat onder waterslot. Mijn vrees is dat ik te lang ga weg zijn om mijn waterslot gevuld te houden ( verdamping). Nu denk ik eraan om in plaats van water olie in het slot de doen(verdampt niet). Heeft iemand hier ervaring mee of heeft een alternatief. Wil er bij vertellen dat ik niemand hier kan vragen om het slot gevuld te houden.

heb ze beiden open gekregen met een schroevendraaier. Denk als ge een inbus sleuteltje van 2.5of 3mm aan de korte kant afslijpt zoals een schroevendraaier je dit tussen de 2 haakjes kan prutsen en open is de keg. Opnieuw sluiten is gewoon dichtklikken en zoals al aangehaald een presband erop. Enkel opletten bij openen dat de druk eraf is.

ik zelf heb er nu 4 en die gaan gewoon open met een grote tang . De aansluiting van CO2 en uitlaat schroef je zo los en terug vast niks moeilijk aan. Je hebt dan een opening van een 4 cm waardoor je kan kuisen en controleren. Ik ga er cider op laten hergisten en dat is volgens de brouwer die ze me in bruikleen gegeven heeft geen probleem.

Heb ondertussen al wat gevonden.

Heb naar een zelfstandige brouwerij gebeld en probleem uitgelegd mocht gaan kijken wat hij had. Heb om te starten 4 inox biervaten (20l)meegenomen tegen statiegeld ( krijg het dan ook terug indien ik ze terug inlever) had ook nog 2 gebruikte dolium vaatjes van 20l mee gekregen. Kunnen niet open maar kunnen wel gespoeld worden als men water via de drukleiding laat weg lopen.

Inderdaad in café kan men dat vragen maar dan weet je best wel welke brouwer er kunststof vaatjes gebruikt. Zelf heb ik deze nog maar één keer gezien in een brouwerij, de persoon wou ze wel verkopen maar had er niet voldoende op voorraad.

Bij navraag bij zijn leverancier kon ik ze daar ook kopen maar met 44 stuks tegelijk dat is enkele teveel voor mij.