Berichten van Mucha

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

Heb al wel eens met JD zitten spelen, eerst de chips een kwartiertje in de "babycook" dan worden de beestjes ook wel dood gestoomd en je haalt al een groot deel van de tannine er uit, dan een week of drie op whiskey en het met whiskey en al in de lagering.

wel oppassen het is snel te overweldigend.

ff mijn idee hierover, je "carbonation pressure en serving pressure" moeten de zelfde druk blijven, als je bv voor je tap druk lager gaat gaan komt je geabsorbeerde co2 vrij van je bier waardoor je vol. co2 veranderd.

Ga je je druk verhogen gaat je bier meer vol. co2 opnemen.

Dus verander enkel je druk als je bv. je keg in de kelder bewaard op 15C en dan je keg in je frigo zet op 5C .

voor je leidingen zolang er geen zuurstof of licht aankan, zou ik me geen zorgen maken.

als je tapzuil een groter volume heeft zou het kunnen dat je temperatuur hier wat hoger is boven aan, dit kan voor hogere schuim vorming zorgen.

een makkelijke oplossing hiervoor is een computer ventilator in je frigo installeren zodat je wat lucht circulatie in je tapzuil krijgt en de temperatuur dus gelijk blijft aan je frigo.

gewoon even mijn idee!

salùt