Berichten van David Steeman

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

Bij mij staat Groene Belle, Coigneau, Loerenhop en Cascade. Geplant sinds oktober 2017. In totaal heb ik een 3,5kg oogst gehad. Daarmee ben ik erg tevreden voor een eerste (droog) jaar.

De Coigneau is maar een metertje hoog geraakt en heeft geen bellen gevormd. In de buurt zijn er nog mensen die hem hebben en het wordt algemeen gezegd dat het een sukkelaarke is.

Naast de Groene Belle, Loerenhop en Cascade heb ik ook de Coigneau staan. Ik heb me laten vertellen door Ruben Meert, één van de biologieleraars uit Aalst die het oorspronkelijke plantmateriaal een paar jaar geleden hebben teruggevonden, dat de Coigneau niet echt aanslaat en een "sukkelaartje" blijft. Tot op het punt dat ze hem zelf niet willen of kunnen vermeerderen. Wat is jouw ervaring ermee? Heb je al oogst gehad?

grappig, ben even naar zijn site gaan kijken en kom daar bij de foto's dezelfde installatie tegen als die van de Lokereire (biertje dat in het topic Welk bier heb je vandaag gedronken ter sprake kwam). Ik denk dus niet dat dit enkel en alleen zijn installatie is. Hierop verder denkend zou het me ook niet verbazen dat Kwibus en Lokereire één en hetzelfde bier zijn (toevallig hebben beiden enkel een blonde, donkere en tripel in het gamma).

Uit eerste hand kan ik u vertellen dat deze installatie effectief van Danny is en in zijn brouwerij staat :-) Danny doet ook huurbrouw en brouwt de Lokereire. Hoe zij op hun beurt hun marketing verzorgen en welke foto's van "hun brouwinstallatie" ze plaatsen op hun site daarover spreek ik me niet uit :-)

Die solarpompjes doen wel goed hun werk maar verstoppen inderdaad wel snel. Als je pech hebt en er komt iets tussen de schoepen dan zitten ze vast en starten niet meer vanzelf. Openschroeven en kuisen... Of wat ook not done is, ze niet goed naspoelen na het brouwen. Bij het minste suikeroplossing dat er nog in staat drogen ze vast. Verder wel een goed pompje voor die prijs en afmeting :-)

Idem, ik moet ook afhaken... Zeg Gert, is er ergens een agenda te vinden waarop ik kan zien waar je in de toekomst nog es gaat spreken? Want ik heb op de VHM niet kunnen luisteren en zou je graag es aan het werk zien.

Als er een veggie-optie beschikbaar is dan eet ik ook graag mee.

Mocht er iemand interesse hebben in een bakje Steeman, laat mij dat dan weten dan breng ik het mee. Prijs is 29,99€ voor 24x33cl alles in.

Wel ik vond het ook een erg geslaagde dag! Het weer zat mee, er was een goede opkomst en het was erg gezellig. Ik heb van vele collega-brouwers de feedback gekregen dat ze de voordrachten en workshops erg interessant vonden en erg van de dag genoten hebben, en daarvoor doen we het tenslotte! Dankzij onze sponsors HomebrewShop.be, Brouwland en BMS zijn we er ook financieel aan uit geraakt, wat ook mooi meegenomen is.

Er leuk vond ik de proeftoog; zelf ondanks de winst van de mini-wedstrijd die naar de Hollanders is gegaan :-) Het is ze van harte gegund hoor, leuk om te zien dat de andere brouwers onbewust jonge, beginnende brouwers hebben aangemoedigd in hun ambities!

Bij deze een dikke merci aan alle aanwezigen en in het bijzonder de mensen die meegeholpen hebben; zonder jullie hulp krijg je zoiets gewoon niet rond. Dus dikke merci! (en dan in het bijzonder aan Jochen die vanaf 8u 's morgens zich ingezet heeft voor de opbouw en de proeftoog heeft bemand tot de aankomst van de barmannen!)

Oh ja, mocht je foto's genomen hebben dan zou het me erg plezieren mocht je die op WeTransferzetten en me de link doormailen (david@homebrewproject.be)

Kunnen de mensen die opstellen en/of afbreken me hun gsm-nummer es sturen via PB?

We beginnen zaterdag om 8u met de tenten op te stellen dus vanaf dan zijn de helper welkom! Er kruipt veel werk in zo'n evenement dus alle hulp is zeer geapprecieerd!

David

Citeer

Ik heb er nog geen werk van kunnen maken. Heb het wat te druk momenteel, mijn thuis-brouwdag heb ik ook al moeten afzeggen.

Kijk eens bij de bewezen recepten voor een receptje? Het mag iets eenvoudigs zijn hoor, pilsmout tot 1065, bitterhop tot 30 IBU en 3g/l aromahop, dan heb je een lekkere blonde. Het gaat hem meer om de demonstratie dan het recept hee :-)

Citeer

is er overdag eigenlijk iets te eten???

Het evenement begint pas om 13u dus iedereen heeft al zijun middagmaal gehad. Voor de mensen die 's morgens komen helpen opstellen zijn er sandwiches voorzien.

Op het terrein achter gilde zelf kan je niet parkeren, dan staat alles vol met auto's en het is de bedoeling dat we die plaats houden voor het evenement zelf. Je kan wel op het terreintje voor de gilde of als dat vol is op een parking verderop.

Citeer

Als auto's er niet opkunnen zal mijn camionette er ook niet opkunnen Neem ik aan? Dat is voor de Bbq wel een probleem al mijn materiaal zit daar in.

Er is plaats voorzien op de oprit naar het terrein voor je camionette!

Citeer

Veel succes, je bent aan wat begonnen :-)
    Spreek van ondervinding, bij mij is het vooral de druk om bier genoeg te brouwen, bij jou vooral die 4 paletten in je kelder ;-)

Daar ben ik ook al achtergekomen ja :-) Elke dag kijk ik op die 4 paletten en denk ik, hoe ga ik daar vanaf geraken :-) Ik moet dringend es de baan op gaan om mijn bier te verkopen. Hoe pakken jullie dat aan?

Maar ik volg gestaag mijn stappenplan: mijn 4 paletten verkopen, het volgende bier brouwen, ..., AB Inbev overnemen ;D

Met dank aan onze sponsors Brouwland, HomebrewShop.be en BMS zal het volgende beschikbaar zijn. Mogelijkheid genoeg om een recept te bedenken, laat maar weten wat je nodig hebt :thumbup:

Aansluiting voor brouwwater en koelwater wordt voorzien. Het beste neem je een eigen gistingsvat mee wat je nadien gevuld kan mee naar huis nemen. Wil het het wort niet hebben dan kunnen wij het ter plaatse vergisten. Ik kan een schrootmolen voorzien als je wil, welk ander zijgereedschap schat je nog nodig te hebben?

Ik zou de brouwers bij mekaar willen zetten onder een tent zodat ze mekaar brouwsel wat kunnen opvolgen, op die manier kan je wat afwisselen en kan er ook iemand es naar een voordracht gaan luisteren.

Beste Mario,

Apart inschrijven is enkel nodig voor elke persoon die deelneemt aan een activiteit. Komen je vrouw en kind gewoon mee voor de gezelligheid dan hoef je niet apart in te schrijven, willen ze deelnemen aan de voordrachten of workshops of de BBQ dan graag per deelnemende persoon apart inschrijven. Dit zodat we op voorhand weten met hoeveel aanwezigen we rekening moeten houden bij het voorzien van onze voorbereiding.

Groetjes,
    David