Welkom op het forum
Berichten van aatjebanaantje
Registreer je of meld je aan
Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum
-
-
Gisteren ook de hop hier geoogst. Cascade zit rond de 400g gedroogd, de Perle was een beetje bedroevend en daar heb ik nat 167g van geplukt welke ik dan vacuum getrokken heb en ingevroren om een "wet hop"biertje mee te maken over 2 weken.
-
Ik denk dat het probleem bij Google zelf ligt, op de website van Brouwland bijvoorbeeld krijg je ook die melding.
-
Ik heb nog een grote diepvries staan die je mag hebben. Het is wel geen koffermodel. Hij werkt nog een beetje maar koelt niet ver genoeg meer om als diepvries te dienen.
-
Welkom op het forum
-
Als het een rare bitterheid is, is het dan niet de gist die in suspensie zit?
Sommige kveiks accentueren de bitterheid ook, bijvoorbeeld Ebbegarden.
-
Lactobacillus denk ik niet, daarvoor is er te veel hop gebruikt. Maar er zijn nog andere organismen die melkzuur kunnen produceren.
-
Bij Unibrew verkopen ze ook de omega yeast lutra
-
Ik denk niet dat de oxidatie te wijten is aan het feit dat je hem gekoeld hebt
-
Welkom op het forum
-
Volgens mij maakt dit geen verschil.
-
Bestaat er zoiets als neutrale bellen? Iets zoals rijsthulzen maar dan voor in de kook.
-
Iets dat veel mensen niet beseffen is dat starsan dus nooit gist dood he, het dood enkel wat bacteriën, om ongewenste gisten de doden denk ik dat je vooral goed moet poetsen, of nog iets straffer gebruiken.
Van waar heb je deze informatie? Starsan doodt net zo goed gisten als bacteriën als je het correct gebruikt. Voor een zeer mooie uitleg hoe Starsan werkt kan je hier kijken.
-
Welkom op het forum
-
Welkom op het forum
-
Nou… dat gaat idd lekker snel en makkelijk en zonder knoeien
. Maar het apparaat schoonspoelen is dan natuurlijk wel werken dingetje
gewoon wat water met een schepje reinigingsmiddel laten circuleren. Je kan het apparaat zo instellen dat het wacht op een signaal van het knopje, ofwel dat het continue werkt, eventueel met een tijdsinterval.
-
CD's en andere blinkende voorwerpen zullen niet helpen tegen vogels , hier toch niet
Hier heb ik sinds dit jaar CD's in mijn kersen-en pruimenboom hangen en daar blijven de vogels toch van uit de buurt. Misschien kunnen bij u de CD's niet draaien? Hier hangen ze aan een touwtje waardoor het een echte disco wordt in de tuin als de zon schijnt
-
Hier een filmpje om een idee te krijgen over de snelheid van het vullen. Niet letten op de rommel op de achtergrond, ik ben momenteel mijn brouw ruimte aan het verbouwen dus alles is voorzien van een mooi laagje stof
-
Ik heb er een terugslagklep bij op gezet zodat de leiding niet telkens leegloopt als je ze uit het flesje haalt en een inox rietje als uitgang.
Wat ik nu ook wel overweeg is om er een filter tussen te steken omdat ik de ingang aansluit op het kraantje van mijn brewbuckets en de klepjes van de bottelmachine wel gevoelig zijn voor hop-prut.
-
Wat zijn volgens jou de grootste voordelen? Gaat dit echt veel sneller dan een afvulpijpje?
Het vullen gaat wel een beetje sneller, maar de grootste tijdswinst krijg ik doordat ik zelf niet moet vullen. Gewoon de bottelslang in een fles en op het knopje drukken. In de tijd dat het flesje vult kan ik net een kroonkurk op het vorige flesje zetten, dit wegzetten en een nieuwe kroonkurk klaarhangen. Dus ongeveer 50% tijdswinst.
-
Ondertussen heb ik deze en ben er super tevreden van.
-
Welkom op het forum
-
Welkom op het forum
-
Welkom op het forum
-
Zo'n notenpers lijkt me wel wat, haal je daarmee een deftig rendement uit noten? Ik heb hier twee grote notelaars staan en weet elk jaar niet wat gedaan met die noten. Olie persen zou wel tof zijn, ik kook nogal graag en notenolie kan best prijzig zijn.
Walnotenolie is niet echt geschikt om mee te koken aangezien die nogal bitter wordt, maar in een slaatje of een koude(re) bereiding geeft dit een heel lekkere toets. Uit een kilo droge walnoten haal je ongeveer 500 tot 700 ml olie.
-
dus had ook gehoopt dat er nog andere soorten waren die ik misschien kon gaan gebruiken.
Kveik is niet 1 gist maar eerder een verzamelnaam voor een hele hoop gisten met allemaal iets andere karakteristieken, voor een lijstje kijk hier maar eens.
-
Welkom op het forum
-
Hoeveel Oempa Loempa's heb je in dienst? 🤨
Eentje maar en hier en daar wat automatisatie
.
-
Woensdag om 8:20u begonnen en om 13:39u klaar. Op die tijd 2 batchen gebrouwen (zomers bier met gember en koriander en een session session session IPA die onder de 1% zou moeten blijven) en 3 gebotteld (berliner weisse met bloedappelsien, een saison en een witbier). Nog even wat miserie gehad omdat een darmpje losgekomen was tijdens het bottelen maar al bij al een vlotte brouwdag.
-
Welkom op het forum
-
Welkom op het forum
-
Welkom op het forum
-
Dit staat in de gruit chart:
Gruit Herbs Chart.xlsxHerbs gruit Herbs used in Gruit making alterado .,*Mugwort, Yarrow, and Bog Myrtle have the most evidence to their use in gruit throughout history. **The Rise…docs.google.comWormwood absinto, também conhecido por losna, sintro, absinto-comum, absinto-grande, absinto-maior, alosna, artemísia, erva-santa e artemísia-absinto Artemisia absinthium leaves Can cause seizures in high doses ~0.05 oz/gallon ... use sparingly, later in boil will minimize bitterness extreme bitterness. both yes β-thujone, camphor, chrysanthenol, myrcene, pinene, linalool -
Met sandwichpanelen een kamer maken en een klein warmteblazertje erin gekoppeld aan een inkbird of stc-1000.
-
Misschien wat dryhoppen met Sabro, voor de pina-colada experience
-
Deze kan je prima vervangen door US-05.
-
Volgens mij is dat zwart wat overtollige machine-olie en resten van de productie van het vat. Je zal zien, de volgende keer dat je dit vat gebruikt zal je het niet meer hebben.
-
Welkom op het forum
-
Welkom op het forum
-
Welkom op het forum