Berichten van Loser

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

Dat moet absoluut de bedoeling van dit forum zijn. Eens kunnen discussiëren over iets en het beschaafd houden. :thumbup:

Godverdomme Miljaarde ... Op wa trekt da hiere... Van deze discussie maken we een Hollandse!

Tering, dat kriebelt...
    Veel te veel geld... We gooien er voor Serge een platenkoeler bij...
    Aatje kan nog steeds niet brouwen na 1300 euro er tegenaan te smijten.
    Jochen had het beter gekocht kon ie me naast zijn zever eens een bier aangeboden hebben!
    Herman moet er natuurlijk ook weer een mening over hebben :huh:
    Springerke is er nog steeds niet uit vrouw of bier boven...
    EN al de rest bring it on!!!

Is't nu met dit systeem of niet, het maakt niet uit zolang ik er een homebrew door krijg is't goed 8->>:D<:drinken:

Vond niet direct een antwoord...
    Ik sta hier met een vat (10 liter) dat altijd vol whisky (43%) staat tot ik er bier ingiet.
    In hoeverre heeft dit vat een invloed op het alcohol percentage of is dit verwaarloosbaar?
    Of hoe kan ik dit in de toekomst berekenen?

Net mijn Tripel die er tegen 8% ABV is ingegaan eraf gehaald, smaak zit er weer lekker in...
    Nu het lastige 14-dagen geduld en dan een eerste testje 8->

Nog nooit gedaan maar dit stond in mijn boekske :-)

United States Magnum:
    Bred at the Hop Research Center in Hüll in 1980 and released in 1993, Magnum is a German variety

(also grown in the US) and daughter of Galena. It is a high alpha cultivar and is often used as the

base bittering variety. Magnum does not display any distinct aroma characteristics, however, subtle

spice and fruit characteristics have been noted by some brewers.

Aroma: SUBTLE SPICE & FRUIT

CLEAN BITTERING

Germany Magnum:

Bred at the Hop Research Center in Hüll in 1980 and released in 1993, Magnum is a

daughter of Galena. It is a high alpha variety with some spice and fruit characteristics.
    Aroma: APPLE • PEPPER

Zulke verwarming zit ook in een Braumeister, niet bang van zijn.

Ziet er leuk uit! En idd geen geld vergeleken met een braumeister.
    Wat ik wel lees is dat het wel enige aandacht vereist en een manier van op hebben.

Op YouTube staat er al redelijk wat van ;-)

- Vink Lekker van ciesvandekwis mijn flesje was overgesatureerd voor de rest goed.
    - Funky Orval 19.02.2 van Serge vond ik lekker, mooi schuimkraagje en lekker bittertje juist iets in de nasmaak dat ik niet kon thuis brengen het funky deeltje zeker?
    - Kveik Chouff 02.2.1 van Serge was een doordrinkertje & fantastisch wat die Kveik niet allemaal doet.

- Bergamot 13.1.2 van Serge, speciale scherpe smaak. Atypisch witbier door de kruiding.

- Dubbel van HermanH was zoet & alcoholische afdronk.
    - Blond van HermanH had in mijn beleving zoete afdronk met subtiel bittertje
    & sorry geen fan van paradijszaad.

Voila! Mijn bevindingen eigenlijk niet echt iets slechts gedronken.
    Jammer dat ze er al doorzitten... Kijk al uit naar volgend jaar! 8->
    Doe allen zo verder en volgende keer meer wisselen?! :drinken:

Een doordrinker, dat zeker, maar niet de balans die ik zou zoeken. Maar dat is allemaal erg persoonlijk en waarschijnlijk ben ik weer te kritisch.:oef:

Ja, de hop was op het einde van zijn 'dagen' en ben de alfazuren vergeten aanpassen.
    En de vergisting is 12 punten dieper gegaan dan vooropgesteld.
    't was dan ook puur om mijn mout, hop & gist restjes op te werken.
    Missie geslaagd! Thanks voor de bevindingen.

Houtschilfers voeg je toe tijdens de lagering.

Hoe zijn verschillende methodes.

Breugel heeft een kleine 'studie' gedaan, die kan je mss meer info geven.

Hallo Walter, ik heb zopas de WSC-Connectie app geïnstalleerd en TADA ... 3 draadjes en hun reacties tuimelen binnen op mijn slimme telefoon.👍👏🍻

Het ziet er dus naar uit dat ik vanaf nu geen excuus meer heb dat ik het niet geweten heb.

Bedankt voor je hint.:danku:

Toch nog een vraag: hoe geef je iemand een 👍 een like dus.
    Is er ergens een handleiding van het forum.
    Zo heb ik nog niet door hoe je een stuk tekst mee neemt waarop je wil antwoorden.

Forum > Algemeen > Mededelingen
    Daar staan al je vragen en antwoorden ...
    En voor de rest als je op een gewone browser kijkt staan onder elke post de Quote/Report/Like-knop

op basis van wat ik gisteren geproefd heb, ben ik erg geinteresseerd in het recept van dat Raw Beer van Cis en het recept van die Saison van Aatje.. willen jullie die in de bibliotheek zetten ?

En ik naar u bieren X/8->>:D<

Top! ciesvandekwis & Ik hebben gisteren ook 2 bieren gedronken op onze afterparty van Serge ...
    Maar het waren onze dubbels en we hadden zelf al wat "dubbels" op dus ik ga thuis nog eens mooi proeven voor ik mijn bevindingen post... Want Eentje vond ik niet lekker en ander wel...
    Maar eens proeven met een 'neutraal' smaakpalet :-)
    Alvast bedankt voor de ruilbieren en topdag!

Ik heb maar één bier in de aanbieding en het is een 'mixed style' ie komt nog het dichts in de buurt van een stout

Ik drink zeer graag Tripel en zou dus zeer graag zelf een Tripel willen brouwen die in de buurt komt van Kasteelbier Tripel of Ename Tripel. Dus mocht er iemand een recept kennen en dit wil delen altijd welkom.

Kijk eens in de Bibliotheek. Daar staat er wel een tussen dacht ik.

Top! Meeste van die boeken heb ik ook gelezen, mooie basis! Met wat voor set brouw je nu?

En zonder zeveren... Op dit forum ga je mooie info vinden en altijd goeie antwoorden krijgen!

Supermensen hier!

Veel brouwplezier!

Welkom terug!

En even over je oude naam... Ik hoop dat dit een tribute was naar de band?
    Sick Of It All !!! Nog steeds de heer en meester op Hardcore gebied (in mijn ogen)

voor 75 cl-flessen moet je met een 5 ml-versie dan wel 2 keer spuiten,
    dit TOOLTJE heb ik daarvoor gemaakt, werkt ook op iMac.

Tooltje is zeer handig gebruik ik nu bij elke botteling en zeer tevreden van de Eco-Matic!
    En het probleem van 1-2 keer doseren heb ik op gelost...
    Ik heb een bottel-bitch aangeschaft 8->

Wat is het uur van aanvang?
    En dit is het correcte adres: Het Brouwateljee, Dorpsstraat 14, 3210 Lubbeek?

Ik breng mijn restjes bier mee te hopen dat jullie het wat vinden anders genoeg andere meuk ;)

Weet er iemand hoeveel suiker er in zo een pak D-180 / 45 zit , staat dat ergens opgeschreven ? , gewoon om te weten hoeveel SG punten ik verhoog bij toevoegen

in brouwplanner staat er bij mij 99% opbrengst

wil dit zeggen dat het voor 99% uit suiker bestaat ?

D-180 is our premium extra dark Belgian style Candi Syrup. It has the unmistakable flavors of fresh ground coffee, dark stone fruit, and toasted bread. D-180 is the basis for the perfect cloning of Westvleteren 12, Rochefort 10, and many other dark Belgian Ales. When you consider brewing specialty ales like these, consider the more authentic end result, superior flavor, darker color, and exceptional results of D-180.

Contents: Beet sugar, Date sugar, water.
    Specifications: SRM - 180, PPG - 1.032
    Retail Availability: 1lb pouches.
    Commercial Quantities: Yes

Bron: Candisyrup

Wat een discussie daar :huh: en terwijl gaat de boodschap verloren dat die mens héél goedkoop een deftig eiken vat verkoopt. Mocht ik er weg me weten (geen plaats en te groot voor mij), dan zou ik niet aarzelen.

Heb hem al bericht gestuurd als het niet in zijn weg staat ik er het einde van het jaar omkom.
    Nu effe geen tijd. En hier kan ik het wel ergens in de weg zetten :rofl:

:focus:

On topic....
    Jammer dat er maar één verdeler is van SS Brewtech en dat de prijzen nu "opeens" zoveel stijgen. :pieker:
    Gelukkig ben ik overcompleet! (op dit moment...) :vic:

Ja, die Mangrove M41&M31 gaan als een speer!

Hoe meer bier klaar des te meer kan je binnenkort mee brengen.

Hopelijk tevreden van je eigen hop..?

Dat wordt een zalig witbier!!!

het vel van de beer niet verkopen voor hij geschoten is!

Maar ik wens je veel succes... Sowieso hebben we er binnenkort weer een 'richtlijn' & beoordelingen bij van een minder gekend kruid.

Niet echt veel sneller, maar nu moet ik niet meer roeren en dat scheelt voor mijn rug op het einde van een brouwdag.

als je last hebt van je rug zou je dan Serge zijn tip niet volgen en je roerwerk ook gebruiken tijdens maischen?

Je kan mss snelkoppeling gebruiken om je roerwerk te wisselen tussen maisch en kook?

Succes met de uitzuip en het wachten 🙃