Berichten van Patrickkkkkkkkk

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

Aiaiai, de olijfoliesaga komt er weer aan ^^ maar ik geloof best dat het goed werkt hoor :) Het is gewoon een van die thema's die in het verleden evenveel reacties uitlokte als oxideren van warm wort, hydrateren van korrelgist, innoverende landen en autolyse 8o

Nederig excuus heren en dames, ben maar een beginner die vergeten is om de ganse zoekfunctie te doorlopen, elke keer als ik iets wil posten. :thumbdown:

Zal er verder niets meer over vragen, dan kunnen de ervaren mensen rustig verder slapen.

Ik ben lid van een paar hobbybrouw-groepen op facebook en in mijn ervaring zijn het merendeel van de posts gewoon mensen die te lui zijn om zelf 5 minuten opzoekwerk te verrichten. Telkens dezelfde vragen die terugkomen.

Elke beginner heeft inderdaad dezelfde beginnersvragen. Is niets mis mee. De ervaren liefhebbers zijn vaak vergeten dat ze ook ooit onwetend begonnen zijn, vergeten dat ze toen wel antwoorden kregen op hun vragen, en dan moet je als beginner op dit forum lezen dat je lui bent? :thumbdown:

Brouwen op een evenement is niet zo simpel als het lijkt. Je moet toegang hebben tot koelwater, weg kunnen met je kuiswater en vooral 100% je aandacht er kunnen bijhouden.

Heb ik vorig jaar mogen ervaren op een stand van de Reynaert gilde. Die waren onder elkaar zo druk bezig met dat heet en kokend water, dat ze geen aandacht hadden voor de bezoekers, en ik ben het dan maar afgedropen zonder lid te worden.

Probleem is dat sommigen adverteren en dan niet meer antwoorden op vragen op hun advertentie zoals Walter ook in zijn originele post aangeeft. Persoonlijk vind ik ook dat het hier geen advertentie site alla 2dehands of eBay moet worden.

Ik vermoed trouwens wel dat als een micro-brouwerij hier iets plaatst, ze ofwel actief zijn op het forum, ofwel degelijke contactgegevens vermelden.

Het is juist dat je die microbrouwerijen (was maar een voorbeeld hoor, maar vind het wel altijd interessant als die opduiken ;) ) rechtstreeks moet contacteren via hun email. Dat is zo. Maar die doen wel de moeite om de hobbyliefhebbers via dit forum rechtstreeks te bereiken. Is dat verkeerd? We kunnen er als liefhebbers toch alleen maar voordeel mee doen?

En ja, die mannen/vrouwen gaan niet dagelijks 5 keer inloggen op dit forum om te zien of er al een reactie is. Ik kan dat ergens begrijpen. Maar als de forumleden daarmee interessant materiaal kunnen aanschaffen, waarom dan regeltjes uitvinden om die outsiders uit te sluiten?