Berichten van Gert.H

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

[quote author=NewLine link=topic=4345.msg79773#msg79773 date=1462737706]
    Er is niks mis met een bierkit, maar ik denk dat je toch veel leuke dingen mist dan...anderzijds kan je het moelijkste met zo een bierkit al wel oefenen: proper werken en de vergisting.

Impressionant die 'simulator'. Waar koop je al die dingen?
    [/quote]

Ik denk wel dat zo'n bierkit mijn eerste brouwsel zal worden. Zoals je zegt zal het tijdens die eerste keer al een enorm karwei zijn om alles op een deftige manier te reinigen om infecties te voorkomen. Beter eerst stappen dan meteen te willen lopen hé.

Tja die onderdelen voor een sim koop je zo ongeveer wereldwijd en sommige dingen (indien mogelijk) maak je zelf om de kosten wat te drukken. Verder loopt die sim op 4 computers om alles vlot te laten verlopen.

[quote author=jeroendv link=topic=4345.msg79782#msg79782 date=1462776148]
    Dag Gert,

Als je vliegt op IVAO of Vatsim zal ik je wel al eens zijn tegengekomen :)

Ik vloog daar vroeger steeds rond met een zelfgemaakte cessna172 cockpit, maar ik ben nu overgestapt naar de racesimulatie (iRacing).
    [/quote]

Ik zit regelmatig op IVAO. Tja ik ben zelf ook een Formule 1 fanaat, maar nog een racesimulator erbij, dat ziet het vrouwtje niet zitten denk ik :))

Alvast bedankt voor het welkom en voor de tips. Hier kunnen we mee verder. In elk geval ga ik me eerst nog wat verder inlezen in de materie en dan kunnen we binnenkort aan de slag.

Gegroet allemaal,

Ik ben Gert, 50 jaar uit Kalmthout en momenteel volop bezig met verschillende hobby's zoals een zoutwater aquarium, eigen Boeing737 home cockpit (flightsim) op schaal 1:1 en ik hou er wel van om af en toe een lekker biertje te consumeren natuurlijk.

Wat de flightsim betreft, daar kunnen jullie hieronder enkele links ontdekken met de bouw van- en een vluchtje in de simulator. Ik ben altijd al een luchtvaart enthousiast geweest en met deze simulator moet je alle handelingen uitvoeren zoals het in een echte Boeing 737 ook moet, want anders raak je geen meter vooruit. :)

External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

Wat bier brouwen betreft, daar ben ik momenteel nog een complete leek in en ik ben intussen volop gestart met het forum hier door te nemen, op zoek naar tips en informatie. Ik dacht in eerste instantie om te beginnen met de zogenaamde bierkits, waar je enkel nog water en gist aan moet toevoegen en waar ik dus enkel zo'n startpakket voor nodig zou hebben. Volgens wat ik hier intussen reeds gelezen heb vrees ik dan wel dat ik vrij snel niet voldoende ga hebben aan zo'n startpakket en dat de drang naar "het echte" brouwen snel de overhand zal nemen.

We zijn er dus nog niet helemaal uit wat de eerste aankopen gaan worden, maar ik denk eerder aan het zelf samenstellen van een pakket materiaal waarmee ik dan in de toekomst eventueel wel verder kan als ik toch beslis om over te stappen op het echte werk.

Is het trouwen aan te raden om met zo'n bierkits te starten of zou een eerste stap eerder in de richting gaan van de zogenaamde moutpakketten waar je ook alles in één pakket hebt zitten, maar waar je toch alle stappen van het brouwen moet doorlopen?

Groeten,
    Gert.