Berichten van Gilbert

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

De emmer heeft geen verlies, aan het niveauverschil van het water in het waterslot te zien.
    Ik neb met deze emmer wel geluk, heb al vaker gehoord dat er veel zijn die niet goed afsluiten.
    Bij al mijn brouwsels tot hiertoe nog geen problemen mee gehad.
    Had inderdaad wel een reden kunnen zijn.

Ronnie bedankt voor je reactie,
    Ik heb geen CCT, net nog eens gaan kijken terug één blub om de minuut.
    Waarschijnlijk, door de emmer deze morgen te openen om staaltje te nemen, terug meer activiteit.
    Dus nog maar een paar dagen wachten alvorens te bottelen.
    Het kouder zetten voor klaarder bier te hebben is dus niet nodig, dan kunnen we wat vlugger proeven :thumbup:

Hall
    Mijn eerste pils gebrouwen op 22/02/2017.
    16 liter in gistvat SG1.053 met 2 zakjes gist (23gr) Fermentis Saflager W-34/70 gedurende 7 dagen aan 12°C.
    6.67 °BRIX gemeten omgerekend SG1.010, overgeheveld naar lagervat en in 3 dagen naar 15°C laten opwarmen.
    Nu 6.6 °BRIX gemeten, dus gedurende 3 dagen bijna hetzelfde gemeten, doch noch af en toe activiteit in het waterslot.

Wat doe ik nu het best ???
    1- nog laten staan aan 15°C
    2- Vergistingskast op min temperatuur zetten en na 2 weken bottelen met 7gr suiker/liter en al dan niet toevoeging van bottelgist
    3- Nu bottelen enkel met 7gr/l suiker

Daarna zou ik de flesjes op 15°C zetten.

Even voorstellen.
    Met kerst een kit gekregen, nu al een paar blikjes gebrouwen.
    De eerste een trippel viel wel in de smaak.
    Later,als ik het nodige materiaal bij elkaar heb zou ik toch het echte brouwen willen proberen.
    Heb hier op het forum al veel gelezen en geleerd, maar zal nog wel veel moeten leren.
    Aan alle forumleden bedankt voor al de leerrijke info.