Berichten van jeroendv

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

Ik heb hier ook al veel voor opgezocht en zelf een recept gemaakt op brouwhulp,
    Het recept lijkt goed op dat van jou maar ik gebruik ook rijst en minder stappen voor de hop.
    Volgens wat ik allemaal gelezen heb lijkt dit met rijst het beste op de echte Duvel.

Maar ik ben nog volledige beginner dus naar mij moet je niet luisteren :))

Er staan op die site dat je hebt gegeven wel interessante dingen tussen over die vaatjes maar ze zeggen ook dat de co2 druk nogal snel weggaat door kleine lekken. Ben ik dan niet beter af om met 9.45Liter soda-kegs te werken? De aanschaf is duurder maar eens ik alles heb zal dit wel interessanter zijn of niet? En als ik een tap zou plaatsen hiervoor, hoe krijg ik dat bier dan goed koud?

Ander alternatief zou zijn iets zoals de perfect draft van philips maar dan voor die 5Liter vaatjes, iemand een idee of dat bestaat en waar ik dat kan kopen?

sorry voor de vele vragen maar ik wil geen onnodige kosten doen en alles van de eerste keer hebben hoe ik het wil/zie :-)

Als dit enkel dient om de Ph te verlagen, kan ik dan niet gewoon melkzuur gebruiken om op een Ph van 5.2-5.5 te komen?

Ik zal zo te zien veel moeten brouwen/leren met verschillende methodes/temperaturen/... te werken, maar dat is het leuke eraan hé.
    En de pils dat ik niet lust (mislukt) drinkt mijn vader toch allemaal uit ;D

Ja ik heb een gistkast dus dat is geen enkel probleem, er staat nu al pils (moutextracten) in te gisten op 13°C, 15Liter met 1 pakje ondergist en gisting verloopt prima.

Schrootmolen zal ik dus moeten bijregelen, kan het kwaad dat ik het mout dat ik heb gebruikt voor bij te regelen ook gebruik in mijn beslag? (100gr op 4kg maar)

Dus de duitsers doen dit wel dikwijls zo met die 38°C stap? Ik zal deze keer eens het volledige recept volgen maar daarna zal ik mijn volgende pilsen maken op andere manieren.