Berichten van Philip

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

ok mensen , aanvullingen opmerkingen...ik hoor het graag! Ik heb me wat gebaseerd op die Rocheloo, maar dan wat aangepast naar de ingrediënten die ik liggen heb , en wil nu ook niet gewoon kopieren [pre]BROUWPLANNER RAPPORT - (V6.1testB) - Datum Export: 24/01/2015 Naam van het bier : Paterke Type van het bier : Biertype Brouwvolume : 8 liter Extractie-efficiëntie : 70% Voorspelling begindensiteit : 1087,0 SG /20,9 °P /21,3 Brix Voorspelling einddensiteit voor bottelen : 1021,8 SG /5,5 °P Voorspelling alcoholgehalte voor bottelen : 8,8% Voorspelling IBU totaal / EBC-kleur : 37 IBU / 64 EBC STORTING MOUT, GRANEN, CONCENTRATEN en SUIKERS Grondstof EBC kg % Gewicht Pilsmout 3 3 2,500 73,3 % CaraMunich (Cara 120) 120 0,170 05,0 % Cara 300 300 0,170 05,0 % Chocolademout (Mout roost 900) 900 0,080 02,3 % Tarwemout 3 0,240 07,0 % Bruine kandijsuiker 10 0,250 07,3 % MAISCHEN EN SPOELEN Gekozen Profiel: (M) Medium Maischwater : 11,3 liter aan 68 °C 63,0°C gedurende 45 min (ß amylase (maltose)) 72,0°C gedurende 20 min (a amylase (body) ) Filterspoelen: ga naar 75..78°C Totaal spoelwater : 4,2 liter aan Max.80°C Spoelen tot : 1022 SG (Of 5,8 °P of 6,0 Brix) HOPPEN Totale kooktijd : 70 minuten Hop Vorm alfa% gram Toev.na..' IBU Hallertau Hersbrücker (A) (BMS) BLM 1,6% 20 45' 5,2 EastKent Golding (A) (BMS) BLM 4,7% 25 0' 31,8 KRUIDEN / ZOUTEN /KOOKADDITIEVEN Additief Aantal Eenheid Toev. na..' Koriander 2,0 g 0' VERGISTING Gistnaam : Fermentis T-58 korrel Gisteigenschappen : Fruitig, kruidig, goede hergister[/pre]
    Alles begint met een eerste keer...ook het brouwen :santé Al wat materiaal verzameld... graanmolen van bms - check Weck-ketel - check Grote soepkop van de huisvrouw - check Mijn Dame-jeanes van op zolder - check kwiktermometer - check zelfgemaakte hevelfilter - check ...enz that was the easy part! Ik loop wat verdwaalt in het zoeken van een goed recept! :bang In de eerste plaats dacht ik aan een bruin biertje, zelf ben ik een liefhebber van de rochefort bierkes. Iedere hulp in een (eenvoudig) receptje voor een lekker , niet te zoet bruintje is meer dan welkom! [color=#FF0000][b]Edit Walter : ik heb het onderwerp naar de recepten verplaatst[/b][/color]

Nieuw op het forum en zopas brouwplanner V6.1_test_b uitgeprobeerd...

ziet er netjes uit! alleen jammer dat het bierkleur niet werkt! (office 10)
    Heb wat in de modules zitten snuffelen en heb dit aangepast:

Function SetRGB(R, G, b As Integer, Transp As Integer)
    'worksheetfu
    Dim col As Long
    col = RGB(R, G, b)
    Worksheets("Planner").Shapes("rechthoek 629").Fill.ForeColor.RGB = col
    Worksheets("Planner").Shapes("rechthoek 629").Fill.Transparency = 0 ''(255 - Transp) / 255
    SetRGB = col
    End Function

word:

Function SetRGB(R, G, b As Integer, Transp As Integer)
    'worksheetfu
    Dim col As Long
    col = RGB(R, G, b)
    Worksheets("Planner").Shapes("Rectangle 629").Fill.ForeColor.RGB = col
    Worksheets("Planner").Shapes("Rectangle 629").Fill.Transparency = 0 ''(255 - Transp) / 255
    SetRGB = col
    End Function

misschien hadden jullie dit al opgelost?

zelf had ik nog een vraagje:
    ik zie dat Cara mout 300 EBC niet in de lijst staat?
    als ik die zelf toevoeg mag ik dan %opbrengst & vergistingscorectie bv overnemen van de cara 400?