vhm 2017
Registreer je of meld je aan
Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum
-
-
-
Ik had hier net een antwoord geplaatst maar heb het nog kunnen wegnemen.
Was een bericht aan Walter , moet met hem eventueel es bespreken
heb misschien een oplossing maar valt dan wel in derde week augustus. -
Toch niet 19/8? Hét festival van het jaar, Gentsbierfestival.be...
-
Ja, want zou zaterdag en zondag zijn in dit geval maar mag nog nie verklappen vóór er goedkeuring is.
-
heb misschien een oplossing maar valt dan wel in derde week augustus.
Dat is wel jammer, dan zit ik in het dolce Italia.... Maar dat mag de pret niet bederven uiteraard, al ga je veel bezoek missen omdat er veel mensen op vakantie zijn. Mocht het later op het jaar kunnen (oktober?) dan ben ik graag van de partij -
Indien andere plannen hun weg naar de uitvoering willen vinden heb ik een mogelijkheid in oktober/november...
Eerst nog veel ander werk -
Indien andere plannen hun weg naar de uitvoering willen vinden heb ik een mogelijkheid in oktober/november...
Hé! dat zou prima zijn.
Augustus is inderdaad moeilijk.
Oktober zou prima zijn.
Walter zal moeilijk kunnen, Lino eveneens druk druk...
Walter merkte volgende op:
om eventueel een afgeslankte versie te organiseren. Geen presentaties of wedstrijden ofzo maar gewoon een namiddag aan de proeftoog en bijpraten/kletsen.
Zulks moet te doen zijn! -
Oktober ook liever, want bierfestival Gent is zaterdag 19/8, maar dag erna is 't hele dag van korvee om op te kuisen.
-
Ik zou voorstellen om een heel eenvoudige versie van het VHM te houden : gewoon een samenkomst van forumleden met een proeftoog. Iedereen brengt zoals steeds wat proefbier mee en we kunnen er een leuke dag van maken.
De vraag is waar je het gaat organiseren? -
Ik zou voorstellen om een heel eenvoudige versie van het VHM te houden : gewoon een samenkomst van forumleden met een proeftoog. Iedereen brengt zoals steeds wat proefbier mee en we kunnen er een leuke dag van maken.
Dat zou ook mijn voorkeur zijn -
de Antwerpse brouwgilde wilt het vhm dit jaar wel hosten op onze locatie.
-
AHA! Dan zie ik terug al uit naar homoeccentricus zijne roze cider. Nu nog een datum prikken :thumbup: ...
-
de Antwerpse brouwgilde wilt het vhm dit jaar wel hosten op onze locatie.
Super, waar is dat precies? (misschien dat ik deze keer dan eens met de trein kan komen) -
berchem op wandel afstand van de statie in berchem
-
AHA! Dan zie ik terug al uit naar homoeccentricus zijne roze cider. Nu nog een datum prikken...
Ons voorstel van de Antwerpse Brouwgilde zou zijn om het te laten doorgaan na de zomervakantie, dus september/oktober. We zullen eens kijken wat de mogelijke data/weekends zijn en laten het hier dan weten ... -
Ondertussen al even kunnen aftoetsen bij onze gastheren van De Nieuwe Vrede en het zou perfect in september kunnen doorgaan ... voorkeur voor een datum? Of moeten we een poll houden?
-
Best een poll houden. Voor mij is alleszins heel september mogelijk.
-
mss paar data om rekening mee te houden, of evt ook begin oktober mee te nemen in poll (eerste schoolweekend ligt meestal moeilijk voor mensen met kinders)
- 9 sept: dag vd bierconsument (zou wel leuk zijn om te combineren)
- 23/9 Borefts bierfestival (NL), niet dat ik ga, maar is wel de moeite
Mocht A'pen niet kunnen, in Brugge is er iemand die 't ook wel wil overwegen.
Ps: 30/9 kan ik niet ;-) -
De eerste twee weekends hou ik sowieso vrij voor de hoppepluk! En mocht sommige hop kunnen wachten tot het derde weekend, neem ik dat er ook bij...
-
Is er iets fundamenteels tegen om het op een zondag te doen?
-
Ja, de kater op maandag
-
Ja, de kater op maandag
Tja, dat is "immaterieel Vlaams erfgoed", toch -
Voila, een aparte topic met een poll is aangemaakt
-
Hoeveel mensen waren er ongeveer vorig jaar, de leden van de plaatselijke gilde NIET meegerekend?
-
Ik dacht dat David een 50-tal had gezegd, maar meer dan de helft waren gildeleden. Ik schat dus zo'n 15-20 max.
-
Denk eerder max 15
-
Puur op buikgevoel schat ik dat er +/- 20 mensen aanwezig waren die niet van de gilde waren. Ik denk dat dat ook het gemiddelde bezoekersaantal is van de afgelopen paar jaar.
-
Kan niet meer komen. Zit met een verhuis naar Peru.
-
Op buikgevoel ... De worsten/brochetten tellen ...
-
Misschien waren er wel veel vegetariers aanwezig?
-
Tel de plakken tofu dan ook mee
-
Ik was er niet bij dus ik heb geen recht van spreken maar menen jullie dat nu? Amper 20 man zonder de gilde?
Eerlijk, ik had tweehonderd man nog hèèl weinig gevonden. -
Ik heb het ook al iedere keer gedacht Theo, nu + 1700 forumleden en als er eens een evenement wordt gehouden zie je idd slecht +/- 20 man, hoe komt dat eigenlijk...? Te ver, te lastig om naartoe te rijden, te weet ik veel....??? Ik weet het ook niet wat ik ervan moet denken, is nochtans leuk om "lotgenoten" eens terug te zien...
-
"lotgenoten"
Dat zijn volgens de TV mensen die samen een ramp meegemaakt en overleefd hebben niet?
Dus zijn de 1680 afwezigen vermoedelijk overleden of hebben die deze traumatische ervaringen nog niet verwerkt en willen daar (nog) niet aan herinnerd worden. -
Haha Serge, ik heb soms een traumatische ervaring nadat ik die "lotgenoten" heb ontmoet, te zien wie er allemaal was natuurlijk... Dus als je een VHM meegemaakt en overleefd hebt, dan ben je een "lotgenoot"
-
Het kunnen blijven slapen is tuurlijk ook wel een plusje, of nog een late train home kunnen nemen. Ik kan hier namelijk beiden, over familie beschikkende in 't Stad.
-
Eerlijk, ik had tweehonderd man nog hèèl weinig gevonden.
Als je naar het aantal regelmatig postende leden kijkt is 20 eigenlijk niet zo heel vreemd. We hebben hier inderdaad +1700 leden, maar slechts weinig actief postende leden -
is dat niet bij elke vorm van vereniging? een paar mensen die trekken en dan een klein aantal die af en toe er zijn en dan gewoon de volgers en niets doener
-
Het is niet anders op andere fora. Maar dat stoort me niet hoor, ieder neemt deel aan het forum zoals hij zelf wil. De ene leest, de andere schrijft.
-
nee inderdaad in de afgelopen jaren is er nooit meer dan 20 man vant forum geweest (misschien net met de partners er bij)
stoort me ook niet zo erg als organisator (al 2 of 3 keer zelf georganiseerd)