Aankoop Tetrahop

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Beste Vrienden,

Ik wil graag een aankoop doen van 1L Tetrahop ( te veel voor een hobbybrouwer) en deze verdelen in potjes van 100ml.

De aankoop wil ik doen bij :

Simply Hops in de UK

http://simplyhops.de/bittering…ts/tetrahop-gold-1lt.html

http://www.barthhaasgroup.com/…chnical-specification.pdf

Tetrahop Gold® is an aqueous alkaline solution of the potassium salts of tetrahydro-iso-a-acids. It is produced from CO2 hops extract using a patented all aqueous process. Tetrahop Gold® enhances beer foam when used as a post-fermentation replacement for a part of the normal bittering.

In the absence of normal a-acids and iso-a-acids, Tetrahop Gold® will give complete protection from the formation of light-struck flavour. Furthermore, it will act as an antimicrobial agent when added to beer.

Een potje komt ongeveer op een 5 euro ik moet dit echter nog exact berekenen.
    Het kan 2 jaar goed bewaard worden in de koelkast (up to 2 years if stored 15 – 25°C).

Ik ben van plan de bestelling deze week te plaatsen.

Als je graag een potje wil, graag een perssonlijk berichtje, ik heb reeds twee gegadigden dus er zijn er nog 8 beschikbaar !

Alvast bedankt voor jullie reactie,

Davy

• Citeer

Waarom wil je dat gebruiken

Om in bier te doen waarom anders!!
    Ik gebruik het voor de schuimstabiliteit van mijn bieren en gedeeltelijk ter vervanging van de bitterhop.
    En het werkt! ja het werkt echt!! ook bij hooggradige of zure bieren.
    En het is een goedkoop en beter alternatief voor de IBU's uit je bitterhop.

• Hoi,

Deze eens lezen zal veel verklaren....

http://onlinelibrary.wiley.com…-0416.2002.tb00546.x/full

Sensory and Analytical Characterisation of Reduced, Isomerised Hop Extracts and Their Influence and Use in Beer

The use of reduced, isomerised hop extracts became very popular during the last decade in terms of achieving both better foam and light stability. Today the most common products are those with tetra-hydro-iso-α-acids (THIA) or rho-iso-α-acids (RHIA). There is still not clarity concerning the taste properties of these products in comparison with iso-α-acid Bitter Units (BU). The experiments conducted showed that the bitter conversion factors determined in previous work (1.6 for THIA and 0.7 for RHIA) represented only perceived bitterness when presented in tap water. In the test beers a bitter conversion factor of 1.0–1.1 for THIA was determined and the factor of 0.7 for RHIA in beer was confirmed. Photometric methods led to considerable deviations when used for the determination of THIA and RHIA, whereas the HPLC method, in combination with either Solid Phase Extraction (SPE) or Liquid Liquid Extraction (LLE), led to very good results. RHIA was found to have a foam stabilising effect and it was also shown that the foam stabilising effect of THIA in unhopped beer was higher than in hopped beer. The quality of bitterness decreased with an increase of THIA and RHIA. A dependency on the alcohol content in regard to the bitter intensity was ascertained.

Gr,

D

• Citeer

En het is een goedkoop en beter alternatief voor de IBU's uit je bitterhop

Uit de mond van de CFO Inbev vind ik dit logisch, uit de mond van de hobbybrouwer jammerlijk.

Wheat is for cakes, barley is for beer, and oats are for horses.

Untitled-7.png

• Geen van dat alles komt er bij mij in.
    Waarom, geen ekele van die spullen zorgen in wezen voor beter bier. Misschien sneller helder of langer houdbaar of weet ik wat, maar niet beter.

Untitled-7.png

• Veel grote brouwerijen gebruiken dat spul, ook "hopkoken" is bij sommigen niet meer dan een paar blikken hopextract openen en bij de kokende wort voegen, dus dan moet iedereen die er tegen is vanaf nu ook geen bier uit de winkelrekken kopen, zo denk ik erover. Ook die antioxin, als je meerdere keren per jaar brouwt en je krijgt het niet tijdig opgedronken, dan is deze laatste een welkome "aanvulling" tegen oxidatie, wederom zijn er ook groten die dit gebruiken. Idem met sulfiet, wijn, vleeswaren e.d.m bevatten het ook, dus de afkeer is soms een beetje overdreven vind ik, maar goed, ieder zijn ding natuurlijk waar ik wel respect voor heb....

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Citeer

Geen van dat alles komt er bij mij in.
    Waarom, geen ekele van die spullen zorgen in wezen voor beter bier. Misschien sneller helder of langer houdbaar of weet ik wat, maar niet beter.

Je hebt natuurlijk gelijk, maar wij sterfelijke zielen moeten ons behelpen met poedertjes en zalfjes om een schijn van schoonheid te creëren :(

• Citeer

dus dan moet iedereen die er tegen is vanaf nu ook geen bier uit de winkelrekken kopen, zo denk ik erover.

Herman, persoonlijk heb ik geen issue met de (semi) industriële brouwerij en ook niet met hun processen. Vraag is gewoon of wij als hobbyisten sommige zaken moeten gaan overnemen of niet.
    Zelf probeer ik mij altijd af te vragen of de grondreden puur kwaliteit is of eerder economisch.
    Het antwoord op die vraag bepaalt of ik iets ga overnemen of niet.

Untitled-7.png

• Citeer

Misschien moet ik eens... naast u komen staan wanneer ge nog eens brouwt.

Tis diep op de parking, maar ge zijt welkom.

Untitled-7.png

• Mij gevoel zegt dat het gewoon ieders zijn manier heeft van zijn bierbrouwhobby in te vullen, en je moet die ook respecteren

Je hebt hobby brouwers die meer de ambachtelijke of authentieke manier aanleunen, en dus voluit gaan voor een puur artisanaal eventueel zelfs bio product, een ander deel hobbybrouwers vullen hun hobby in met technische hoogstandjes of softwarepakketten uit te dokteren en dit zien als een deel van hun hobby, een andere groep zal dan weer plezier putten uit de wetenschappelijke benadering en de nieuwe technieken en producten willen toepassen. (of een mengeling van al dit bovenstaande)
    Maar hobbybouwers willen indelen zoals ik hierboven gedaan heb is zelfs eigenlijk totaal fout.
    Iedereen is vrij zijn hobby in te vullen hoe hij dat zelf wilt en dat maakt hem daardoor geen betere of slechtere hobbybrouwer, of maken door de manier van invullen van hun hobby ook geen slechter of beter bier.

Door het innemen van uitgesproken standpunten zonder rekening te houden met de manier hoe anderen collega hobby brouwers hun hobby invullen, worden de creatieve initiatieven en bijdrage van forumleden die de moeite doen om een groepsaankoop te organiseren en zo de leden hier op het forum eigenlijk een dienst bewijzen in de kiem gesmoord.

Serge

• Mooi gezegd Serge, en ik denk dat de meesten van ons uiteindelijk zelf bepalen op welke manier ze hun bier in de fles willen krijgen.
    Sommigen willen alles tot in detail opvolgen, anderen doen het op grootmoeders wijze en er is niemand die kan zeggen welk het beste eindresultaat opleverd, en net dàt vind ik het mooie aan onze hobby, maar ik en ongetwijfeld de meesten van ons hebben respect voor ieders methode, sorry Davy... dan start je al es een topic over tetrahop ;)

bier brouwen is als sex, leuk maar ge kunt het niet den hele dag doen

• Probleem is dat als je allemaal hetzelfde bier gaat brouwen in je eigen installatie, je zelfs zonder additieven volledig verschillende bieren zal krijgen.

Of je nu wel of niet additieven wil gebruiken is een persoonlijke smaak. Ik ben geneigd om de kant van Piet te kiezen en te stellen dat je het niet nodig hebt om goed bier te brouwen. Aan de andere kant, waar trek je de lijn? Ga je 100% het reinheitsgebot naleven en zelfs geen melkzuur meer gebruiken of zoek je een gulden middenweg waarbij je zelf een grens zoekt die je niet wil oversteken?
    Ik zie mezelf nog niet meteen tetrahop gaan gebruiken. Ik zie er de noodzaak niet van in voor mezelf. Wat niet wil zeggen dat anderen dat niet mogen doen. "Chacun fait ce qu'il lui plait" om het op z'n Frans te zeggen ;)

• Tja, ik ben eigenlijk ook niet voor veel pottekes of poederkes, doch ik zit nu in een test/ontdekkingsfase omdat ik het eens wil uitvogelen, dus gewoon om eens te ontdekken of een biertje met tetrahop meer schuim heeft/geeft en of het beter tegen het 'verslijten' kan, dus langer goed blijft na meer dan 1 jaar op fles. Nu goed ieder zijn methode en overtuiging, maar of we nu bier moeten blijven brouwen zoals in de Middeleeuwen, of terug wijn moeten gaan maken in een amfoor, dat vind ik nu ook weer niet...

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Ik heb onlangs èèn van mijn bieren hoeter de koeter moeten leegdrinken omdat de smaak duidelijk minder werd, het verraste me toch omdat het nog geen jaar oud was, het was een les voor mij dat ik oftewel minder moet brouwen of rapper moet drinken ( dàt soort bier althans)maar ik begrijp HE perfect ( eens moet de eerste keer zijn niewaar) als je eenmaal een gepokt en gemazeld bierbrouwer bent ontdek je door allerlei toevoegingen allerlei smaken die voor mensen zoals mijzelf niet te detecteren zijn maar die uiteindelijk bijdragen tot de finishing touch, tot dat ietsje meer, tot een beter bier dan gewoonlijk.

bier brouwen is als sex, leuk maar ge kunt het niet den hele dag doen

• Citeer

Ik ben alleszins benieuwd naar de resultaten. Vooral of het nu die "kattenpisgeur" kan tegengaan :)

Neen. Het gaat de kattenpisgeur niet tegengaan. Daarvoor moet alle hop die je gebruikt van het type tetrahop of iets dergelijks zijn. Dus gehopt, zonder dat er een blaadje hop bij te pas komt...

• Beste Vrienden,

Leuke reacties !

Mijn doel bereikt we kunnen dus gaan vergelijken de pro's, con's, de parking of de niet-parking uiteindelijk zal het resultaat altijd bepaalde vooroordelen gaan wegnemen of bevestigen.

Everything we hear is an opinion, not a fact. Everything we see is a perspective, not the truth.

De fles is toegekomen ik ga deze, deze week verdelen en jullie afzonderlijk contacteren voor de levering.

By the way de fles was binnen een dag verdeeld iets trager dan de meeste meningen :thumbup:
    Bedankt aan de geinteresseerden dat maakt deze initativen zo leuk en zo zijn we binnenkort weer wat wijzer, daar draait het bij mezelf vooral om.

Frank.... tot as donderdag, ik moet nog wel even mijn persoonlijke emissie norm bekijken voor ik van de parking naar de niet-parking kom... ;D

Stevige groet,

Davy