waar goedkoop mout kopen?

There are 53 replies in this Thread. The last Post () by Lino.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• hallo ik ben op zoek naar een plekje waar ik mout vrij goedkoop kan kopen in belgie, zakken van 25kg ( pils en pale mout elks 1 zak denk ik). weet er iemand waar ik hiervoor terecht kan?
  • intressant enkel spijtig dat het voor mij redelijk ver rijden is

Der kluge Mensch so glaube mir, der braut und trinkt sein eigenes Bier!

• bedankt voor het voorstel Tom maar ik woon in tielt-winge bij leuven dus das nog evenver eigenlijk :smile: heeft er iemand een idee van de prijzen daar?? als dat echt veel verschil is wil ik de moeite nog wel doen om ernaartoe te rijden bij bl zit een zak van 25 kg rond de 30€

• nja leuven kom ik niet , heb zondag een mailtje gestuurd naar dingemans omtrend dit , en of er minimum afname is . op het nederlands brouwforum zag ik €64 voor 100kilo. en bij grotere hoeveelheden word het nog goedkoper naar het schijnt , dus mss wel eens intressant om een samenaankoop te regelen moest er meer intresse zijn
  • zou idd mogelijk zijn en dat mss te regelen tegen het vhm zo'n samenaankoop

• zou wel tof zijn als dat kan , kzou gewoon eens contact opnemen met dingemans (best telefonisch denk ik , nog steeds geen mailtje gehad van hen) en hen vragen hoelang op voorhand een bestelling moet gedaan worden en wat de prijzen zijn vanaf bepaalde kilos. ik ben alleszins zeker geintresseerd voor zeker 2 zakken van 25kg
  • ik ook wel en denk als we genoeg kunnen afnemen dat er ngo wel geintresseerden zijn

• wees maar zeker , en ik denk dat er vele gaan zijn die naar de meeting komen ook , juist de mout daarkrijgen en regelen wie wat wil. maar eerst eens het contact van jou met dingemans afwachten tot we enkele prijzen weten , dat zal alleszins meer gegadigden gaan trekken :-). ik kijk er naar uit. ik heb via het nederlands forum te weten gekomen dat je gewoon per zak van 25kg kunt gaan halen daar, prijzen voor grotere volumes wisten ze daar niet .
  • mja wie weet alst genoeg is dat ze wel willen leveren

• het is daarom :-)kzou gewoon is bellen en je voorstel daar op tafel leggen van prijzen (van de verschillende soorten) per 100kg tot ...kg en vanaf welk gewicht zij het eventueel zouden kunnen brengen naar de meeting. En eventueel kunt ge daar een weegschaal zetten om voor wie het wilt de minder gebruikte mouten zo per 5kg-10kg te verdelen in zakskes (die zelf meegebracht worden) . de mogelijkheden en opties zijn vrij groot , kwestie van optijd contact te leggen met hen en het hier te vermelden .
  • [quote="segtom"]het is daarom :-)kzou gewoon is bellen en je voorstel daar op tafel leggen van prijzen (van de verschillende soorten) per 100kg tot ...kg en vanaf welk gewicht zij het eventueel zouden kunnen brengen naar de meeting. .[/quote] Je vergeet dat dit een industrieel is. Die zijn gewoon dat de afnemer met een vrachtwagen komt en [color=#0000BF][b]30 ton of meer [/b][/color]komt kopen. Ik denk niet de ze zich gaan bezig houden met een paar zakken 25 of 50 kg te brengen naar de meeting in Vlaams Brabant. Je mag al blij zijn dat ze op de mouterij willen verkopen aan partikulieren in zakken van 25 of 50 kg.
  • ben ook wel geinteresseerd in 25 kg pils mout. Ook pale mout lust ik graag.

Franky

Waar een wil is, is een weg.
    Nederig als ik ben, dank ik alle goeroes die ons voorzien van raad en daad.
    Brugse Brouwer

• als er genoeg intresse is wil ik wel een ritje doen alle men vader mijn tuutke heeft genen trekhaak als we dan allemaal iets in e potteke smijten voor zen diesel zal hij dat wel doen

• klinkt goed , die enkele euro die er dan bij komt zal het nog steeds een stuk goedkoper zijn als BL. Maar neem eerst een contact op met dingemans dat we iets weten van prijs en vooral de leveringstijd :-)en een plan van aanpakken :-)
  • komt in orde voor welke mouten moet ik prijs vragen?

• en qua specialere mouten ligt het eraan of er meerdere zijn die vb maar 5kg willen ofzo zodat 1 zak verdeeld kan worden over meerdere mensen , maar een idee he, als we dan toch gaan daar inkopen kunnen we beter voorzien in onze minder gebruikte mouten op die manier
  • mja misschien kank een volledige prijslijst aanvragen maar op mijn remorkske kunnen maar 2 paletten staan he :p

• nja mogen we ook ni te veel morsen en hebben we een goeie/grote weegschaal nodig ...

• [quote="Lino"] maar op mijn remorkske kunnen maar 2 paletten staan he :p[/quote] Hoeveel kg (ton??) kan je in je remorkske laden Lino??

Planning: Hoppeberg 2013?
    Hoofdgisting: Ijsberg Blond
    Lagering: -----
    Hergisting op fles: -----
    Voorraad: Bergse Porter 2012, Triberg 2012, Hoppeberg 2012, Speculaberg, Bomberg, Rochemont
    Rijping op houten vat: Lamberg 2010, Lamberg 2012

• geen idee hoeveel ton daar op kan 2 m³ hout kan der toch op maar kan ook de grote kiepremork nemen daar kunnen 6 paletten op

• ik heb afgelopen vrijdag besteld en ik kan nu vrijdag komen ophalen. de prijs weet ik nog niet. ze vullen de zakken enkel op vraag af dus als er veel verschillende speciaalmouten moeten zijn denk ik dat er best ruim op tijd besteld word. De levering aan grote brouwerijen gebeurt in bulk maar ik denk dat per palet ook mogelijk is, nee heb je en een te grote kost kan je weigeren. :wink: (girardin neemt niet af in bulk, dillewijns ook nieten zo zijn er nog wel een aantal brouwerijen. als ze dus hun route kunnen inplannen...

CyDraLe, the Art of brewing just for me.

• Ik denk dat het veiliger is om eerst iedereen te vragen welke moutsoort en hoeveel de kanditaten willen hebben. Probeer op voorhand te vermelden wat de prijzen zullen zijn per kg, 5 kg, 25 kg. Met uw 2 paletten zou je wel eens 1000 kg overschot kunnen hebben.
  • hij heeft toch gezegd dat er 2 paletten op kunnen , er is nooit gezegd geweest dat lino er 2 zou gaan halen . als hij meer weet over prijzen e.d. zal hij ze hier wel mededelen , voorlopig even afwachten wat ze bij dingemans te vertellen hebben
  • jep jep maar kweet nog ni meer heb de tijd nog ni gevonden om der eens naar te bellen laatstaan de nummer op te zoeken eigenlijk DR. see hou jij ons effe op de hoogte os als jij der passeerd wil jij mss een prijslijst vragen??? :oops:

• oeps, ik ben er net naar gefietst. :oops: pilsmout 50 kg : 32.807 € palemout 25 kg : 18.709 € vergelijking BL pilsmout 25 kg : 30.77 , palemout 25 kg : 32.05

CyDraLe, the Art of brewing just for me.

• aan die prijs wil ik wel 50 kg pils en 25 kg pale!! We brouwen toch steeds met 4, dus dat zal er rap door zijn.

Franky

Waar een wil is, is een weg.
    Nederig als ik ben, dank ik alle goeroes die ons voorzien van raad en daad.
    Brugse Brouwer

• Je moet wel zien dat je er niet mee blijft zitten hé. Speciaalmouten worden veel minder gebruikt dan bv pale of pilsmout.

Planning: Hoppeberg 2013?
    Hoofdgisting: Ijsberg Blond
    Lagering: -----
    Hergisting op fles: -----
    Voorraad: Bergse Porter 2012, Triberg 2012, Hoppeberg 2012, Speculaberg, Bomberg, Rochemont
    Rijping op houten vat: Lamberg 2010, Lamberg 2012