Op de FB pagina van Wyeast volgende melding tegen gekomen:
Tegen maart gaan er enkele giststammen uit hun gamma.
De Belgian Wheat en de Forbidden Fruit gebruik ik spijtig genoeg in mijn biertjes

Wyeast past collectie aan !!!!!
Registreer je of meld je aan
Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum
-
-
Hier van 't zelfde. Zeker de Forbidden fruit. Zonde!!
-
Ik heb hun bericht maar als droevig aangevinkt op hun FB pagina, en gezegd dat ik er niet gelukkig mee ben ;D
'Tis niet dat de stammen verdwijnen maar de vraag is als ze tijdelijk (seizoensgebonden of hoe je het ook mag noemen) beschikbaar worden, gaat nog een retailer deze stammen in hun gamma opnemen in België? En dan moet je het wel goed opvolgen wanneer deze beschikbaar worden/zijn. -
neen, niet de forbidden fruit, daar ging ik nu eens min brouwerij mee beginnen, te djuu
-
Nog een reden om eindelijk eens aan dat gist opkweken en invriezen te beginnen. Make America less rich ;D ...
-
dat was zowiezo mijn plan maar verse moedergist af en toe eens te pakken krijgen gaf me wel een veilig gevoel, zal maar eens met een universiteit hier gaan praten
-
Weet er iemand of er op alle nieuwe verpakkingen een productiedatum staat, ik heb gisteren mijn roeselare langs alle kanten 10 keer bekeken en ik vind echt nergens de datum, en het ergste is dat ik vrij zeker van was dat deze er nochthans op stond toen ik het pak begin januari gaan afhalen ben.🤔
-
Op mijn verpakking staat een datum die verborgen zit achter een Nederlandstalig etiketje op de achterzijde van de verpakking. Weet nu niet meer precies of het de productiedatum was of een vervaldatum. Heb enkele dagen geleden mijn laatste verpakking gebruikt dus kan het momenteel niet nakijken.
-
Bij mijn nieuwe verpakkingen stond er een datum aangegeven op de plaats waar ik de gele pijl heb gezet, maar ik denk dat dit de productiedatum is, denk dat ze ong. een 6 maand OK zijn....
-
Gevonden. Staat dus gewoon naast het serienummer, totaal overgekeken gisteren.
-
walter
Moved the thread from forum Gist to forum Ingrediënten.
Ook je aankopen bij deze winkels kan je doen via Trooper. Je steunt het forum en zorgt mee voor een reclamevrij forum Klik op de naam om naar de Trooper pagina te gaan.