gistingsfles PET reinigen/ontsmetten

There are 10 replies in this Thread. The last Post () by Serge.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

Geen dreft of geparfumeerde zeep gebruiken, die geur krijg je nooit of te nimmer uit de fles.

Nochtans gebruik ik Dreft. Nog niets van de geur gemerkt.

• PET flessen niet reinigen met chempro Caustic, Puro caustic, of bijtende soda (= natriumhydroxide of natronloog) !!!
    PET kan niet goed tegen de natriumhydroxide (= Sodium Hydroxide) die er in zit. Zelfs niet tegen een 1% oplossing.
    Kortstondig contact gaat je fes niet onmiddellijk doen smelten maar met de tijd gaat je PET bros worden zeker als je deze producten in een warme oplossing gebruikt.

Zie hier de bestendigheids tabel van PET tegen verschillende stoffen

Kortstondig contact gaat je fes niet onmiddellijk doen smelten maar met de tijd gaat je PET bros worden zeker als je deze producten in een warme oplossing gebruikt.

Zou wel eens goed kunnen Serge, ik heb eens een (wit) bottelpijpje (die met die veertjes erin) eens een tijd laten staan in Chemipro Oxi, vergeten eruit te halen eigenlijk, er waren gewoon brokken uit de plastiek... :o

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

PET kan niet goed tegen de natriumhydroxide (= Sodium Hydroxide) die er in zit. Zelfs niet tegen een 1% oplossing.

Ha goed om weten! Dedju toch!
    heb ik nochtans al vaak gebruikt voor een PET gistvat, niet lang blootgesteld aan paar % en dus risico ingebouwd :( is nog intact, oef!

en als dat voor natriumhydroxide is dan telt het dubbel zo goed voor Potassium hydroxide ofte KaOH, die is nog vele keren agressiever!

Serge, met chemipro oxi kan wel ?

Dat is de poedel onder de ontsmetters en sanitizers vindt ik