Gedemineraliseerd water - strijkwater delhaize

There are 8 replies in this Thread. The last Post () by Steinie.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Mag ik het demi water van Delhaize ook gebruiken als brouwwater?
    Dit noemt daar ook stijkwater en er staat op dat het 'giftig' is.

Op gaat het toch over gewoon demi water

Het is de vriendin die bezorgd is dat ik dat niet mag gebruiken. Ik ga natuurlijk ook brouwzouten
    toevoegen

• Misschien een stomme vraag maar waarom zou je überhaupt gedemineraliseerd water gebruiken? (kwestie van u gedacht erachter te begrijpen)

zouten en mineralen zijn uit het water onttrokken, het water op zich is niet giftig maar hoe je lichaam het moet verwerken kan nefast zijn.

• [quote338287]Misschien een stomme vraag maar waarom zou je überhaupt gedemineraliseerd water gebruiken? [/quote]
    Mocht je mijn eerste biertjes kunnen proeven hebben, dan zou je het verschil in hardheid van deze die ik nu brouw al snel geproefd hebben, zeer harde bitterheid en onaangename smaak in veel van mijn eerste biertjes, deze met osmosewater (demi water is +/- hetzelfde, alleen op een andere manier verkregen) zijn veel zachter van mondgevoel voor dezelfde IBU's, dus brouwen met aangepast water loont zeker de moeite... :thumbup:

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Ja, en mocht ik hier dat water van Farys Oudenaarde (Herman) of dat van de watermij van jouw, Walter, hebben dan zou ik het ook serieus versnijden zunne.
    Die hebben dubbel zoveel mineralen als zone 3 van Farys.