Bulldog brewer

There are 15 replies in this Thread. The last Post () by w@lter.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Mocht ik ooit op zoek gaan naar een vervanging voor mijn cooler dan zou ik het ook durven overwegen. :)

Als geïnteresseerde zou je wel moeten kunnen achterhalen wat het maximum is dat je kan halen met deze installatie. Bij een braumeister zit je vast aan een volume en bijgevolg ook aan een maximum densiteit. Een grainfather heeft dit probleem niet (geloof ik) en volgens mij deze Bulldog ook niet.

• Het is een toestel dat het gat opvult tussen de "weckketel" en de Grainfather. Het ziet er allemaal wat minder afgelikt uit dan de Grainfather (met die externe pomp), maar het geeft je wel dezelfde flexibiliteit qua volume en dichtheid. Ik heb het toestel zelf nog niet kunnen testen, maar ik hoop tegen het eind van de maand eens een brouwdemo te kunnen doen.

Bij mij vind je het toestel hier ;)

- Niels

• Doet me eerlijk gezegd denken aan de Brewferm Beer Brew 25 van Brouwland maar dan een pak goedkoper. Voor het pakket met pomp en koeler betaal je daar 739.

Ik kook graag met bier. Soms doe ik het zelfs in de gerechten.

Beer doesn't solve your problems. Then again, neither does milk.

Gepland : voorlopig niets
    Hoofdgisting : Niets
    Hergisting : Session IPA

• Ik ben geinteresseerd in de Bulldog, dus als je (nog) een demo doet wil ik graag eens komen kijken. Laat je iets weten? :)

• Ondertussen ben ik eigenaar van een Bulldog Brewer. OK, het is niet zo gelikt en afgewerkt als bijv. een Grainfather en dergelijke. Maar ja, het prijsverschil is er dan ook naar natuurlijk.

Een echte handleiding zit er wel niet bij, enkel een folder met wat korte uitleg. Maar het is allemaal vrij vanzelfsprekend en er is ook nog YouTube natuurlijk.

Morgen de allereerste brouwsessie, ik ben eens benieuwd! 8)

Morgen de allereerste brouwsessie, ik ben eens benieuwd!

Hoe is de brouwdag verlopen met je nieuw speelgoedje?
    Ben wel benieuwd, want dit is wel een goedkoop alternatief.

Ik ben ook zeer benieuwd :), het is inderdaad een zeer goedkoop alternatief. (misschien koop ik me er ook wel eentje)

Volgens mij is de Voorzitter van de Antwerpse Brouwgilde gesneuveld bij zijn eerste poging om er mee te brouwen want wij hebben niets meer van hem gehoord.

Volgens mij is de Voorzitter van de Antwerpse Brouwgilde gesneuveld bij zijn eerste poging om er mee te brouwen want wij hebben niets meer van hem gehoord.

Toch wel beste bier(af)keurder. Alleen nogal druk gehad sindsdien o.a. met gildezaken :)

Ik ben best tevreden over mijn eerste brouwsessie, een eenvoudig SMaSH (single malt en single hop) recept om mee te beginnen met een moutstort van 2.5 kg en 10 L water. Het rondpompen van de wort tijdens het maischen ging vlot met het bijgeleverde pompje. Ook het verwarmen en koken ging eenvoudig en snel. Je kan het vermogen van het verwarmingselement trouwens instellen tussen 700 W (laag), 1800 W ("midden") en 2500 W ("hoog"). Dat ging allemaal vlot. Het enige minpunt dat ik tot nu toe ondervond is de RVS spiraalkoeler. Die is nogal klein/kort en bijgevolg zit die in een volume van 10 L niet volledig ondergedompeld in de wort. Dus het koelen ging wel, maar niet zo heel efficient. Ik overweeg een andere, grotere, spiraalkoeler te kopen omdat ik vooral van plan ben 10 L te blijven brouwen ...

Mijn volledig brouwdag, met kuisen bij, zat er op na een goeie 4u a 4u30. Wat alvast beter is dan vroeger met mijn "potten en pannen" :D