Twido Javeltabletten

There are 7 replies in this Thread. The last Post () by Serge.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Via mijn zus heb ik twee potten Twido Javeltabletten gescoord :) Het gebruik ervan is makkelijk : gewoon de pastille in warm water gooien en klaar. Actief chloorgehalte = 1.5g per tablet.

Dit is voor mij superhandig om mijn CCT na gebruik mee te reinigen : vullen met heet water en huishoudsoda en daar zo'n tabletten aan toevoegen om een extra ontsmettende werking te hebben. Om nu geen tabletten te gaan verspillen vraag ik me af hoeveel actief chloor per liter ik nodig heb om een ontsmettende werking te krijgen?

• Ik denk dat je hier je antwoordt in vind:
    Je PH is dus ook wel van belang!! als je gaat mengen met huishoudsoda ga je wel je wel je PH beïnvloeden.

Chlorine Compounds. Chlorine, in its various forms, is the most commonly used sanitizer in food processing and handling applications. Commonly used chlorine compounds include liquid chlorine, hypochlorites, inorganic chloramines, and organic chloramines. Chlorine-based sanitizers form hypochlorous acid (HOCl, the most active form) in solution. Available chlorine (the amount of HOCl present) is a function of pH. At pH 5, nearly all is in the form of HOCl. At pH 7.0, approximately 75% is HOCl. The maximum allowable level for no-rinse applications is 200ppm available chlorine, but recommended usage levels vary. For hypochlorites, an exposure time of 1 min at a minimum concentration of 50ppm and a temperature of 24°C (75°F) is recommended. For each 10°C (18°F) drop in temperature, a doubling of exposure time is recommended. For chloramines, 200ppm for 1 min is recommended.

Bron

• Bedankt voor de info, Serge. Ik ben gelijkaardige informatie tegengekomen in het document in bijlage. Er wordt ook melding gemaakt van het issue met de pH van de oplossing, iets dat inderdaad met een soda oplossing mee in rekening moet worden gebracht. :denk

Met wat gereken en geschat kom ik op een tablet per 15l uit. Laat ons makkelijk rekenen en het op 1 tablet per 10 liter houden. Zou dat de invloed van de soda niet counteren? Of misschien de tabletten gebruiken na een sodabehandeling?

[attachmini id=1 msg=84267]

• Als ik zo loop na te denken (soms overkomt me dat wel eens :)) ) dan denk ik dat ik mijn CCT handmatig kan reinigen (ik kan immers overal aan) met een soda-oplossing en een microvezeldoek. Daarna zet ik de CCT nog effe in water met de tabletten er in. Zou moeten werken, niet?

Wat denk je van de dose, Serge? Kom ik er met die 3 tabletten?

Wat denk je van de dose, Serge? Kom ik er met die 3 tabletten?

3 tabletten op ???

1 tablet geeft 1.5gr = 15000mg of 15000ppm/l actief chloor dus voor een 200ppm oplossing = 1 tablet op 7.5L , in het achterhoofd houdend "The maximum allowable level for no-rinse applications is 200ppm available chlorine"