Brouwdemonstraties

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Dit topic is een afsplitsing van de aankondiging VHM 2016. Ik stel voor dat we voor dit specifieke onderwerp in dit topic verder praten.

Brouwdemonstraties
    - Een Speidel in werking -> wie wil er komen brouwen met zijn Speidel? Ik weet vanop andere events dat er steeds veel interesse in is om die in werking te zien
    - Een Grainfather in werking -> ok voor KLucky_13
    - Zelfbouwinstallaties (HERMS, RIMS, klassiek) -> wie wil er nog komen brouwen?
    - Demo vergistingscontroller -> wie wil er bvb een STC-1000 of Inkbird komen tonen en erover vertellen?
    - Brouw es (samen) op een ander zijn installatie (het lijkt me leuk om es iemands anders systeem te kunnen testen) -> vind iemand dat een goed idee?

• Over die vergistingscontroller: er zijn wel wat interessantere controllers dan een stc-1000. De brewpi bijvoorbeeld ^^

Hoe gaan we dat regelen met ingrediënten die gebruikt worden bij de brouwdemos? Misschien met elk toestel hetzelfde recept en dan alles samen gieten en daar vergisten? Of is het de bedoeling van alles mee te nemen? Aangezien ik blijf slapen denk ik niet dat het wort kan bewaard worden tot de dag erna alvorens de gist erbij gaat

• Beste mede-VHM'ers,

Ook dit jaar sponsoren onze brouwleveranciers de ingrediënten voor de brouwdemonstraties. Kunnen jullie al es nadenken over het recept dat jullie gaan brouwen, en voor het einde van juni jullie recept doorsturen? Zodoende kan ik een lijst aanleggen met benodigde ingrediënten en ervoor zorgen dat we deze tegen het VHM ter beschikking hebben.

Graag doormailen naar david@homebrewproject.be

Alvast bedankt,
    David.

• Ik nog steeds zoals aangegeven :) Ik heb alleen niet meteen een receptje klaar... Ik kan daar binnenkort eens naar kijken. Of als iemand een link heeft naar een recept dat niet te "exotisch" is (daarmee bedoel ik niet al te veel stappen/ingrediënten, ik wil ten slotte ook nog een beetje bezig kunnen zijn met de andere activiteiten :) ), zet ik dat eens in een planner op maat van de grainfather.

• wel nog enkele andere praktische vragen:

-Aansluiting voor koelwater voorzien?
    -Gistvat/gistkamer voorzien? Ginder ter plekke te vergisten? Wie houd dat de weken nadien in de gaten?
    -Schrootmolen, en allerhande zij-gereedschap ook zelf te voorzien?
    -...

• Aansluiting voor brouwwater en koelwater wordt voorzien. Het beste neem je een eigen gistingsvat mee wat je nadien gevuld kan mee naar huis nemen. Wil het het wort niet hebben dan kunnen wij het ter plaatse vergisten. Ik kan een schrootmolen voorzien als je wil, welk ander zijgereedschap schat je nog nodig te hebben?

Ik zou de brouwers bij mekaar willen zetten onder een tent zodat ze mekaar brouwsel wat kunnen opvolgen, op die manier kan je wat afwisselen en kan er ook iemand es naar een voordracht gaan luisteren.

• Ik hoef niet perse het wort mee te nemen als het ter plekke vergist kan worden. Zolang er daar achteraf nog iets mee gedaan wordt en niet gewoon blijft staan want dat zou wat zonde zijn..

Wat heb je zoal nodig, jah, schepjes, bekers, waterkoker/kookvat voor spoelwater, thermometer, dat soort dingen.. Ik kan dat allemaal meenemen maar ja dat is natuurlijk op eigen risico als het dan verloren gaat in de drukte :) Ik wil natuurlijk niet naar huis gaan met minder spullen dan ik ben aangekomen

• Met dank aan onze sponsors Brouwland, HomebrewShop.be en BMS zal het volgende beschikbaar zijn. Mogelijkheid genoeg om een recept te bedenken, laat maar weten wat je nodig hebt :thumbup:

• Citeer

Ik heb er nog geen werk van kunnen maken. Heb het wat te druk momenteel, mijn thuis-brouwdag heb ik ook al moeten afzeggen.

Kijk eens bij de bewezen recepten voor een receptje? Het mag iets eenvoudigs zijn hoor, pilsmout tot 1065, bitterhop tot 30 IBU en 3g/l aromahop, dan heb je een lekkere blonde. Het gaat hem meer om de demonstratie dan het recept hee :)

• Ik zal wrss de dag zelf wel snel een recept in elkaar gooien met wat voorhanden is. Ik ben er nog niet toe gekomen (elke dag al heel laat thuis door overwerken). Ik breng dan enkel de grainfather mee en een aparte koker voor spoelwater. Ik hoop dat de rest van rand-material om te brouwen wel ongeveer voorhanden zal zijn.

Weet je trouwens de alpha% van de hoppen? Ik zal een styrian golding nemen als bitterhop en cascade als aromahop. Als je van die 2 even kan zeggen wat de % zijn?

• Jongens ik heb slecht nieuws. Gisteren om 19 u gaan slapen als een compleet wrak. Snachts ben ik koorts beginnen maken, keelpijn, hoofdpijn misselijk. Ik moet er geen tekening bij maken dat ik niet geslapen heb. Momenteel geraak ik m'n bed zelfs niet uit. Straks richting de dokter, ik vrees echter dat ik dit niet te boven kom tegen de middag :(

Heeft iemand de gsm nummer van David om dit even te laten weten? Dit is echt zo hard balen..