Naam voor home-brouwerijen

There are 32 replies in this Thread. The last Post () by D_Reamzzz.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Hallo!

Ik ben nu samen met ne maat ongeveer een jaar aan het brouwen. Wat nu hoe langer hoe meer in mijn hoofd speelt is om ons brouw-gezelschap een naam te geven, gewoon voor de fun. Ook als je in Untappd (een applicatie/website voor bierproeven) je eigen bier wil ingeven moet je een naam aan je "brouwerij" geven. Zelf zou ik het ook heel leuk vinden om met m'n stickerplotter m'n brouwgerief wat te pimpen enzo :-D Ben nogal een creatieve op dat vlak.

Zijn er nog mensen hier die hun hobby-brouwerij een naam gegeven hebben? Ik zoek inspiratie!
  • Ik woon in het gegucht gemeldorp -> dacht aan 'in de gemel" maar ik ben niet zo'n creative eerder nen logische ::)

Mvg,

Danny

<< Een gezonde ziel kan niet in een droog lichaam wonen >>

• Alliteraties genre Sus & Wis doen het wel goed.
    Of TV-programma's (Malty Towers uit Geluwe).
    Beter geen dingen genre IS, of je krijgt Amerikanen op je dak als je chemicalien bestelt ;)

<p>Napalm is er nog Palm.</p>

• Als de naam van het gehucht goed of mooi klinkt heb je rap een keus.
    Zo woon ik in de wijk Lobos.
    Dus brouwerij Lobos...

Om ideeën op te doen, kijk eens op [url=http://vlaamshobbybrouwforum.be/forum/index.php?board=35.0]etiketten [/url] van amateurbrouwers.

Heb mijn etiket ooit gepost maar het oudste Vlaamse forum is verschwunden :(

Je suis Charlie

In de hel is geen Bier,
    Daarom brouw ik het Hier!

• [quote author=ddk1965 link=topic=4094.msg75778#msg75778 date=1454515517]Ik woon in het gegucht gemeldorp -> dacht aan 'in de gemel"[/quote]

kan toch ook?
    [b]Gemels bier[/b], Westvlamingen spreken de G toch als H uit, dus...

Je suis Charlie

In de hel is geen Bier,
    Daarom brouw ik het Hier!

• Streek zou idd een "gemakkelijke" manier zijn voor een naam, maar ik ben van Sint-Katelijne-Waver en diegene waar ik het vaakst mee brouw van Boortmeerbeek. En als je dan verhuist is je naam eigenlijk ook al een beetje teniet. Maar laat de ideeën maar komen :-D
  • Allebei wel fan van:

- Moto's / snelheid
    - Hard Rock / Metal / Goeie gitaarplaten tout court
    - Bier (ja duh :-D)
    - Allebei achtergrond in de Chemie/Bio (studies), Ikke Ingenieur in procestechnologie, hij iets met biomedische laboratorium technieken
    - ...
  • The Rocking Bikers Brewery

Der kluge Mensch so glaube mir, der braut und trinkt sein eigenes Bier!

• [url=http://postimg.org/image/5jbb1gjjf/][img]http://s17.postimg.org/5jbb1gjjf/st_chiellus_logo.jpg[/img][/url]

Mijn vrouw had deze naam verzonnen en het logo gemaakt op labeley.com

Chiel
  • [quote author=KLucky_13 link=topic=4094.msg75809#msg75809 date=1454528292]Kan ook een parodie zijn op "the chemical brothers" (muziek) ^^[/quote]
    Was een beetje de opzet. ;)

Waarom trainen voor een sixpack als je gratis een tonnetje kan hebben!:bier:

• Brouwerij Den Dieperik. Dieperik is het Bargoense/Zeelse woord voor kelder en vroeger was er bij ons een café dat "In den dieperik" heette.

Brouwerij Den Dieperik
    Wasting good ingredients since 2011

• Na nog wat te hebben na te denken en overleg, vinden we het hoe langer hoe meer een coole naam :-D

Ik denk dat we een winnaar hebben :p

Thanks mannen, al zo lang ben ik mijn kop aan het breken en nu eindelijk eens een leuk idee. Hoe een beetje inspiratie van gelijkgestemden kan helpen :-D
  • Dialect is ook een oplossing zoals bij mij. Wij wonen hier op de heide en in ons dialect is dat hee. Mijn tuinhuis trekt op een schuurtje --> Schirke. Samengevoegd [u][b]'t HeeSchirkE[/b][/u]

[attachmini id=1 msg=75826]

Waarom trainen voor een sixpack als je gratis een tonnetje kan hebben!:bier:

• Ik ben al druk bezig geweest met een eerste versie te maken van een mogelijk logo:

[url=http://postimg.org/image/xe43xu99b/][img]http://s27.postimg.org/xe43xu99b/bedlam_in_belgium.jpg[/img][/url]

Misschien voeg ik er ergens nog "brewery" aan toe, maar weet nog niet hoe zonder het te vol te laten ogen
  • Woon in de Karrestraat te Lommel
    Lommelaar bestaat reeds

't Karrewiel lijkt me wel wat

“You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.”

• [quote author=Orlando link=topic=4094.msg75900#msg75900 date=1454622848]
    't Karrewiel lijkt me wel wat
    [/quote]
    Dat ligt dan weer in Hoeselt ;)
    Vergisting /
    Op fles VanneSmied - Tripel
    VanneSmied - Doppelbock
    VanneSmied - APA
    Planning VanneSmied - BlueBerry
    VanneSmied - Raspberry

• [quote author=Orlando link=topic=4094.msg76099#msg76099 date=1454966756]
    Is dit een brouwerij? Dacht dat dit een dancing was.
    [/quote]
    Was idd een dancing...
    [quote author=Steinie link=topic=4094.msg76100#msg76100 date=1454966811]
    Amaai bestaat die nog?
    [/quote]
    Denk dat dat ondertussen dancing limits is geworden...
    Vergisting /
    Op fles VanneSmied - Tripel
    VanneSmied - Doppelbock
    VanneSmied - APA
    Planning VanneSmied - BlueBerry
    VanneSmied - Raspberry
  • brouwerij De Gujenhoek.. Wij wonen op de hoek van een straat en volgens onze buren die graag over de vloer komen is dat een goede hoek... Kempens dialect vervormt dat tot Gujenhoek

Nunc est Bibendum