VHM 2016

There are 159 replies in this Thread. The last Post () by w@lter.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Komt er dit jaar een VHM ?

Ik heb nog nooit de kans gehad om naar een VHM te gaan en zou het wel eens leuk vinden om dit jaar eens te kunnen gaan...

Grts

Haegi

Planning: Appelbier, Bosvruchtenbier
    Hoofdgisting: ---
    Lagering: ---
    Hergisting op fles: Framboos Experiment
    Bierkelder: Straffe Stan IPA; Tripel Mozaïek 2016

• ik weet niet of ik er dit jaar de tijd voor kan vrijmaken om het te organiseren, ik zou wel willen maar kruipt toch wel wat werk in :/

Der kluge Mensch so glaube mir, der braut und trinkt sein eigenes Bier!

ik zou wel willen maar kruipt toch wel wat werk in :denk

Lino,

Heb jij het in 't verleden al eens georganiseerd ?
    Ik wil best wel helpen met de organisatie... het zou dan wel ergens begin juli en eind augustus moeten zijn.
    Ik ben wel nog nooit op een VHM kunnen aanwezig zijn, dus heb geen idee van de grootte van het evenement of van het type activiteiten...

grts

• heb al 2 keer de organisatie gedaan ;D

maar ik zou het niet meer in een zaaltje doen eerder gewoon thuis is al een hele boel geregel minder
    en zoals vorig jaar enkel onder de forum leden (en hun familie of geïnteresseerde dat zij meebrengen) geen openbare meeting meer dus

heb al 2 keer de organisatie gedaan ;D

maar ik zou het niet meer in een zaaltje doen eerder gewoon thuis is al een hele boel geregel minder
    en zoals vorig jaar enkel onder de forum leden (en hun familie of geïnteresseerde dat zij meebrengen) geen openbare meeting meer dus

Klopt.
    Je hebt twee mogelijkheden:
    1. Een groter evenement waarbij je potentiële nieuwe hobbybrouwers warm wil maken voor onze passie, met demo's, workshops, proeverijen, etc. Daarvoor heb je een centrale locatie nodig, en veel promotie.
    2. Een gezellig bij elkaar komen van leden op ons Forum, waarbij we elkaars bier proeven, bijkletsen over onze obsessies en samen eten. Dat kan dan evengoed ergens privé.

De laatste editie ging eerder richting 2, en dat lijkt me ook de beste optie. Optie 1 vraagt te veel werk en geld en heeft eigenlijk geen zin. Optie 2 is wat de (kern)leden op dit Forum ook het meeste aanspreekt, denk ik: een plezante Forum-meeting, elkaar nog eens zien en in levende lijve van gedachten wisselen.

• ben ik het helemaal me eens Gert volledig wat ik bedoel
    laat de promotie/ warm maken maar over aan brouwland en dergelijke diegene die er echt mee door willen gaan komen hier uiteindelijk toch wel terecht. 8)

in ieder geval mijn bbq is mobiel en kan overal ingezet worden :whistle:

• Zo'n bijeenkomstje en degustatie van elkaars bieren zie ik wel zitten.

Hoeveel volk komt daar over 't algemeen op af ?
    Als da ne man of 20-30 is, dan kan da hier perfect... als hier ineens 250 man staat dan heb ik een probleem natuurlijk :denk.
    Ik heb een groot terras en een grote tuin... dus ik wil het wel overwegen...

Hieronder een poll, waarmee we kunnen inschatten hoeveel interesse er zou zijn.

http://www.survio.com/survey/d/E2P7E2P6E9X0B9O2W

Grts,

Haegi

• Ook gewonnen voor optie 2, maar liefst niet in vakantiemaanden. Te veel mensen kunnen dan niet.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Wheat is for cakes, barley is for beer, and oats are for horses.

Untitled-7.png

• September is de laatste keren altijd van toepassing geweest

• Ik zou het ook niet té groots zien, gewoon gelijk we bezig zijn is het tofst en het veiligst qua "broek scheuring" achteraf, als er iemand eerst eigen geld moet in pompen en achteraf met een put blijft zitten, da's ook niet de bedoeling. We hebben het juiste "product" mee om ons eens goed te amuseren, nl. onze eigen gebrouwen biertjes die we onder forumleden en familie op die dag (rijkelijk) kunnen laten vloeien... Ik vind het iedere keer de max, en denk ook nog veel anderen die ieder jaar komen. :thumbup: Kan eventueel makkelijk aan een activiteit gekoppeld worden, bezoek brouwerij(tje), of iets hobby gerelateerd, eventueel kleine workshop, voordracht, of ja, een vat vulling, botteling, leden die semi professioneel zijn gegaan of iets dergelijks....? Takken genoeg aan de brouwboom om er eentje uit te snoeien.

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Ook optie 2, gezellig, en focus op onze corebusiness.

Graag ook september, of zelfs oktober is haalbaar. Praktisch gewoon grote tafel (s), wat stoelen, een grote frigo en wat spoelwater voor de glazen. Glazen / paar plooistoelen kunnen we altijd zelf meebrengen. Als Lino zijn mobiele bbq meebrengt, is t rap gefixt ;-)

<p>Napalm is er nog Palm.</p>

• Vorig jaar waren een paar statafels genoeg en plezier was er zeker ;D

• Inderdaad ik opteer ook optie 2.
    Vond het weeral zeer gezellig vorig jaar en zal dees jaar als het past zowizo terug komen.
    Hopelijk heb ik nu savonds niets tedoen zodat ik ook van Lino zijn Bbq talenten kan genieten en niet alleen zijn brouw talenten :-)

Een ideetje, niet wedstrijd gericht ofzo.
    Als we nu iedereen thuis een biertje maken met dezelfde mout stort en hop en vanaf dan iedereen zijn ding laten doen met het wort. Andere gist, kruiden, brettje, verschillende suikers, fruit, dennenaalden, ... Noem maar op.
    Zoals bij de homebrew day van Kees maar dan dat iedereen zijn biertje zelf brouwt.
    Zo kan je laten zien wat de mogelijkheden nog allemaal zijn na kookproces.
    Is maar een idee hoor.

Een ideetje, niet wedstrijd gericht ofzo.Als we nu iedereen thuis een biertje maken met dezelfde mout stort en hop en vanaf dan iedereen zijn ding laten doen met het wort. Andere gist, kruiden, brettje, verschillende suikers, fruit, dennenaalden, ... Noem maar op. Zoals bij de homebrew day van Kees maar dan dat iedereen zijn biertje zelf brouwt.Zo kan je laten zien wat de mogelijkheden nog allemaal zijn na kookproces. Is maar een idee hoor.

Vind ik een tof idee. :thumbup:

Waarom trainen voor een sixpack als je gratis een tonnetje kan hebben!:bier:

Als we nu iedereen thuis een biertje maken met dezelfde mout stort en hop en vanaf dan iedereen zijn ding laten doen met het wort. Andere gist, kruiden, brettje, verschillende suikers, fruit, dennenaalden, ... Noem maar op.

Leuk idee !

Als da ne man of 20-30 is, dan kan da hier perfect... als hier ineens 250 man staat dan heb ik een probleem natuurlijk .

Je moet rekenen op een man of 30 geloof ik. Ik ben er jammergenoeg de laatste twee jaar niet kunnen bij zijn maar ik zou het wel leuk vinden om er dit jaar weer bij te kunnen zijn.

De setup hou je eigenlijk het best zo simpel mogelijk. Gewoon een goede koelkast (voor het vele ruil- en proefbier) en een aantal goede stoelen en tafels. Een leuke namiddag + gezellige BBQ achteraf lijkt me zeker een goed concept.

Ik zal alvast een forumonderdeeltje maken om de ideeën en topics onder te verzamelen.

• Voor september-oktober zal ik helaas moeten passen voor de organisatie. Ik begin eind augustus aan een zeer intensieve cursus van 9 maanden en zal geen vrije tijd hebben om een meeting te organiseren.

Deelnemen en enkele maanden op voorhand brouwen zou dan weer wel moeten lukken. Ik neem al mijn verlof al op in juli en augustus :-)

Grts

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

• Misschien moet ik het nog eens organiseren

• Misschien moet ik effect wachten om het te vragen, ik hem just een camionette gekocht

• Als we het onder ons houden is er inderdaad niet veel organiseren aan eigenlijk he
    Bij ons in de tuin is wel plaats genoeg en een tent heb ik voor 25€ geplaatst en achteraf ook afgebroken door de verhuurder

Als we het onder ons houden is er inderdaad niet veel organiseren aan eigenlijk heBij ons in de tuin is wel plaats genoeg en een tent heb ik voor 25€ geplaatst en achteraf ook afgebroken door de verhuurder

Voel ik hier een organisator aankomen? ;D

• Onze brouwgilde leent zijn locatie uit voor dit soort evenementen. Ze zijn voorzien om te brouwen en evenementen te organiseren dus geen gesleur met tenten en tafels. Ik ga dan wel een poll organiseren "wie helpt met den opkuis achteraf" want daar zie ik het meest tegenop :-)

Ik zal het es vragen of ze een besloten VHM zien zitten.

• Vorige keer niet kunnen komen maar deze keer ga ik toch m'n best doen als er iets van komt :-) en als er mogelijkheid tot brouwen is wil ik m'n grainfather ook wel meenemen :p

Was er uiteindelijk iemand die een grainfather demo had gegeven op de 2015 editie?

• Neen, geen graanvader te zien op de meeting van 2015. Wel een demo van een professionele vacuümmachine door segtom waardoor iedereen die zijn eigen kweek hop bijhad, deze Kon vacuüm trekken. Een demo van Nico zijn Yabssysteem, Herman had zijn CCT bij en dan vele proevertjes.
    En niet te vergeten, vers van de pers, het nieuwe biertje van Gert, de Keun Zilver.

Onze brouwgilde leent zijn locatie uit voor dit soort evenementen. Ze zijn voorzien om te brouwen en evenementen te organiseren dus geen gesleur met tenten en tafels. Ik ga dan wel een poll organiseren "wie helpt met den opkuis achteraf" want daar zie ik het meest tegenop :-)

Ik zal het es vragen of ze een besloten VHM zien zitten.

Opkuisen = I'm in! :thumbup:

<p>Napalm is er nog Palm.</p>