mauribrew lager

There are 13 replies in this Thread. The last Post () by Lino.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• ik heb zaterdag een bier op gestart met de ma[b][color=#ff3366]u[/color][/b]ribrew lager gist  welke volgens de verpakking ook op "hogere temperatuur" kan gebruikt worden deze staat dus tesame nmet de rouge brun te vergisten op 20°c met een mooie dikke schuimkraag er bovenop  heeft er nog al iemand met deze gist gewerkt? en wat waren de resultaten (nog even dit meegeven de houdbaarheidsdatum vd gist was 2013)
  • [quote='Lino' pid='70214' dateline='1444642290'] heeft er nog al iemand met deze gist gewerkt? en wat waren de resultaten [/quote] Ik denk dat je de eerste bent :wink: dus zijn we benieuwd naar jouw resultaten. Hou er rekening mee dat ondergisten trager werken als bovengisten. Ik zou het bier met dit weer gerust koud durven zetten om rustig z'n werk te laten doen.
  • [quote='Lino' pid='70214' dateline='1444642290'] ik heb zaterdag een bier op gestart met de maribrew lager gist welke volgens de verpakking ook op "hogere temperatuur" kan gebruikt worden, deze staat dus tesamen met de rouge brun te vergisten op 20°c met een mooie dikke schuimkraag er bovenop [/quote] Noemen ze dat geen "stoombier", dus hoger van t° vergisten met een lagergist...?

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Ik ga morgen al eens meten maar hij is dus op 20graden aant vergisten en aan de schuimkraag te zien gaat hij goed, stoombier it is  :wink:
  • Geen idee ik had daar nog een paar zakjes van liggen en dacht ... Waarom ook niet  :wink: Zullen zien wat het gaat worden
  • [url=http://www.murphyandson.co.uk/datasheets/Data-Sheets2/Mauribrew%20Lager%20Yeast.pdf]Mauribrew Lager PDF[/url] Net als bij Mangrove Jack's Bohemian Lager specificeren ze hier ook S. cerevisiae, maar bij lagere temperaturen.

Buy a man a beer, and he wastes an hour. Teach a man to brew, and he wastes a lifetime.

• [quote='chthon' pid='70387' dateline='1444809342'] Net als bij Mangrove Jack's Bohemian Lager specificeren ze hier ook S. cerevisiae, maar bij lagere temperaturen. [/quote] Geen [url=https://nl.wikipedia.org/wiki/Ondergisting]ondergist[/url] dus en dan vind ik de benaming "lager" eigenlijk heel bedrieglijk. [quote='Lino' pid='70383' dateline='1444807364'] Zullen zien wat het gaat worden [/quote] Komt vast en zeker wel goed :wink:
  • zonet men beir eens gaan meten, we zijn vertrokken op 1044 +/- voorspeld eind sg 1014,3 mijn meting komt nu uit op 1013 dus ik mag er van uitgaan dat deze gist zen werk 2 jaar na vervaldatum nog steeds goed doet   :1:
  • jha is welgoed om weten natuurlijk, maar inderdaad de gist  zit hier altijd in de koelkast in ieder geval ik laat hem ook nog een paar dagen staan en dan mee tik nog wel eens ben benieuwd