Rugby World Cup 2015

There are 22 replies in this Thread. The last Post () by Stefan.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Vanavond is het zover, de wereldbeker Union Rugby :happy-3: Nu enkel nog op zoek naar een goede live stream om de match Engeland - Fiji te kunnen volgen :neutral: TF-1 zendt het blijkbaar uit om 20:50... Ik voorspel winst voor Engeland maar Fiji zal z'n mannetje wel staan :biggrin:
  • mijn goesting om te spelen zou over zijn  wtf krijgt da voor u zeg  :neutral: RIP [hr] ik denk wel altijd bij rugby aan helmen brede schouders bescherming ... maar das dan american football ... wa is eigenlijk (buiten de bescherming) het verschil?
  • [quote='Lino' pid='69326' dateline='1442583434'] [hr] ik denk wel altijd bij rugby aan helmen brede schouders bescherming ... maar das dan american football ... wa is eigenlijk (buiten de bescherming) het verschil? [/quote] Ge hebt [size=x-small]Amerikaanse watjes[/size] en [u][size=large][size=x-large]echte mannen[/size][/size][/u] da's verschil
  • [quote='Lino' pid='69326' dateline='1442583434'] mijn goesting om te spelen zou over zijn  wtf krijgt da voor u zeg  :neutral: RIP [hr] ik denk wel altijd bij rugby aan helmen brede schouders bescherming ... maar das dan american football ... wa is eigenlijk (buiten de bescherming) het verschil? [/quote] Bij rugby mag je enkel naar achter passen tenzij je schopt, dan mag het naar voor), bij American Football mag het ook naar voren worden gegooid. Bij Football is het voldoende dat je met de bal in de endzone komt, terwijl het bij rugby verplicht is om de bal op een gecontroleerde bal tussen voorbij de trylijn te leggen. Bij Football mag ie iedereen tacklen, op gelijk welke manier en moment. Bij rugby mag je enkel de baldrager tacklen, en niet boven de nek. Er zijn nog tal van andere regels, maar dit zijn wel de belangrijkste. Als je wilt weten wat het verschil is tussen voetbal en rugby, dan kan ik wel nog wat afgeven op voetballers ook (hoewel ik zelf graag naar voetbal kijk), maar het grootste verschil is dit: Bij voetbal doe je 90 minuten alsof je gewond bent, en bij rugby doe je 80 minuten alsof je niet geblesseerd bent. Wat de World Cup betreft: wees maar zeker dat ik al watertand bij het gedachte dat er meer dan een maand dagelijks toprugby zal te zien zijn! TF 1 zenden 21 van de 48 matchen uit en Eurosport ook (waarschijnlijk dezelfde) maar op de site van de federatie zijn er van alle matchen de hoogtepunten te zien. Persoonlijk supporter ik voor Frankrijk, maar gelijk welke match is de moeite om te bekijken. Voor wie kan: ga eens kijken bij een plaatselijke rugbyclub als ze het op groot scherm geven, echt de moeite (maar ga met de fiets of zorg voor een Bob). En wie naar Engeland gaat: gewoon al in de buurt van een stadion in de cafés met de supporters verbroederen is een hele ervaring. Nationaliteiten lopen gewoon door elkaar, enkel politie nodig om het verkeer te regelen. Nog een quote om mee af te sluiten: [color=#333333][size=medium][font=Raleway, Arial, sans-serif]Beer and Rugby are more or less synonymous.[/font][/size][/color]
  • [quote='Stefan' pid='69335' dateline='1442593064'] Bij voetbal doe je 90 minuten alsof je gewond bent, en bij rugby doe je 80 minuten alsof je niet geblesseerd bent. [/quote] :biggrin:  Het was gisteren wel een mooie wedstrijd. Thuis heeft iedereen meegekeken, de mannen voor de rugby, de vrouwen voor de spelers :lol:  In het begin leek het of Fiji kansloos was maar ze hebben zich goed herpakt en voor de rest van de wedstrijd voor de nodige spannende momenten gezorgd. Maar Engeland was de betere ploeg. 35-11 was de eindscore. Vanavond Frankrijk - Italië op TF1 en dan morgen... Nieuw Zeeland tegen Argentinië :thumbup: rara welke shirt ik dan ga dragen :cool:
  • Zaterdag Frankrijk zien winnen tegen Italië, wat een supporter van [b]les XV de France [/b]toch blij maakt. Maar de grootste verrassing was toch de overwinning van Japan tegen Zuid-Afrika. In de extra tijd kan Japan kiezen voor een trap tussen de palen - wat zou zorgen voor een gelijkspel wat sowieso al een verrassing zou zijn - of proberen om nog te scoren. Ze kiezen voor het laatste en winnen zo voor de eerste keer in 24 jaar een match in de world cup. Een heel emotionele match voor de Cherry Blossoms die de Bokke verslaan. Ik ben benieuwd naar wat Nieuw-Zeeland vanavond zal brengen tegen Argentinië. In elk geval een mooie groep: Nieuw-Zeeland, Argentinië, Tonga, Georgië (kunnen voor een verrassing zorgen!) en Namibië. [hr] Hier een verslag van Zuid-Afrika tegen Japan. http://www.rugbyworldcup.com/video/94910
  • Ja, daar kijk ik als Frankrijk supporter zeker naar uit!  Maar eerlijk gezegd wel wat met een bang hartje, want Frankrijk had het in zijn laatste groepsmatch heel moeilijk met Ierland. Langs de andere kant heb ik de All Blacks ook nog niet op hun beste gezien dit WK (maar misschien was het ook niet nodig om het gaspedaal al eens volledig in te drukken). Bij Frankrijk speelt ook een Belg: Vincent Debaty (start vanavond op de bank).  Aangezien hij al een aantal jaren in Frankrijk speelt, mag hij aantreden voor de nationale ploeg van Frankrijk. Zijn broer speelt voor de Belgische nationale ploeg. Dat is niet uitzonderlijk: bij Zuid-Afrika speelt een Zimbabwaan, in de Schotse ploeg speelde vroeger een Nederlander, bij Engeland heb je Tuiliagi (geboren in Samoa), ... . Er is zelfs een speler die ooit bij twee verschillende landen in de nationale ploeg heeft gespeeld. Trouwens, ook de 3 andere kwartfinales zijn matchen om naar uit te kijken:  - Zuid-Afrika vs Wales: wie kijkt, eens letten op de prop van Zuid-Afrika ( de nummer 1, één van de zware mannen die vooraan staan: Mtawarira, zijn bijnaam is 'The Beast') - Ierland vs Argentinië: Ierland is op moment de beste Europese ploeg tegen de Argentijnen die voor een verrassing kunnen zorgen. - Australië vs Schotland: Australië wonnen al hun matchen in de groepsfase en schakelden gastland Engeland uit. In de onderlinge duels staat Australië ruim voor. Telkens een Europese ploeg tegen een ploeg uit het zuidelijk halfrond. De voorbij jaren werden de zuidelijke ploegen als het sterkste aanschouwd, eens zien of het klopt.
  • [quote='Bram' pid='70610' dateline='1445016997'] Morgenavond de clash van de kwartfinales (herhaling van de finale van 4jaar terug) Nieuw-Zeeland - Frankrijk! [/quote] Spijtig voor Frankrijk :lol: Maar de score staat pas vast als de match is gespeeld. Frankrijk zal echter een stuk minder slordig moeten gaan spelen willen ze de All Blacks gaan verslaan. Ik ben ook benieuwd naar de uitslag Ierland - Argentinië. Uiteindelijk schat ik dat de finale zal zijn : Nieuw Zeeland - Australië of Nieuw Zeeland - Zuid Afrika. Maar je weet maar nooit. It ain't over 'till the fat lady sings... :cool:  [quote='Bram' pid='70610' dateline='1445016997'] Zo nu en dan al eens een wedstrijd meegepikt op TF1, echt leuke sport om te zien! [/quote] Verslavend hé. Het is wat mij betreft ook de enige sport die ik echt graag bekijk. Jammer dat er hier in België absoluut geen aandacht aan wordt besteed :sad: :angry:
  • [quote='Stefan' pid='70628' dateline='1445067986'] (maar misschien was het ook niet nodig om het gaspedaal al eens volledig in te drukken). [/quote] Helaas hebben ze dat gisteren WEL gedaan: 62 - 13.  Zo een indrukwekkende ploeg, zo een mooie match. Jammer voor Frankrijk, maar mooie reclame voor het rugby.
  • Prachtige wedstrijd! Ik heb deze gisteren opgenomen en ben bezig aan het kijken in stukjes tussen het brouwen van mijn saison door. Wat een leuke zondag :biggrin: één iets versta ik wel niet, hoe worden de punten eigenlijk verdeeld tijdens de poules? NZ, Ierland en Australië wonnen allemaal hun 4 wedstrijden maar hun punten zijn wel anders?
  • [quote='Stefan' pid='70677' dateline='1445156653'] Zo een indrukwekkende ploeg, zo een mooie match. [/quote] De All Blacks op hun best en een wedstrijd waar ik met heel veel plezier naar heb gekeken. Eerlijk gezegd zat Frankrijk niet in dezelfde klasse te spelen en zijn ze daarop afgestraft. Nu moet ik eerlijk zeggen dat Frankrijk deze wereldbeker niet echt in het spel zat. Veel slordig spel, gemiste kansen en geen echt vlot teamspel. Tegen kleinere ploegen kom je daarmee weg maar tegen de #1 krijg je dan ferm op uw doos. De erehagen op het einde waren wel weer leuk om te zien. [quote='Stefan' pid='70677' dateline='1445156653'] maar mooie reclame voor het rugby. [/quote] Inderdaad.  :1: De nieuwe generatie All Blacks is trouwens al in opleiding :  [video=youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sIEP_wpqFvo[/video]
  • [quote='Bram' pid='70678' dateline='1445158103'] één iets versta ik wel niet, hoe worden de punten eigenlijk verdeeld tijdens de poules? NZ, Ierland en Australië wonnen allemaal hun 4 wedstrijden maar hun punten zijn wel anders? [/quote] De puntenverdeling in de poulefases is is als volgt: winst: 4 punten gelijkspel: 2 punten verlies: 0 punten En dan is er ook de bonusregel: dit is een manier om inzet te belonen en het spel attractiever te maken. Als je meer dan 4 tries scoort: 1 bonus punt extra Als je verliest met niet meer dan 7 punten verschil. Zo kan een ploeg die verliest toch nog een bonuspunt scoren, maar deze punten zijn niet cumulatief.  Als je verliest met minder dan 7 punten verschil en je scoort meer dan 4 tries, krijg je toch maar 1 bonuspunt.