Voordrachten op de VHM meeting

There are 12 replies in this Thread. The last Post () by Serge.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• deze voorstellen zijn er allemaal Proeftoog: hiervoor hebben we al de nodige vrijwilligers Brouwdemo's: de bm speidel en de G. F.  als niels hier de tijd voor ziet? vond ook nog een reactie van Django die misschien wel wilde brouwen maar ik vind 2 installaties eigenlijk al genoeg  (ook beetje naar beschikbare ruimte toe tenzij jullie gaan buiten staan(maar binnen kan je alles mee volgen van voordrachten en zo) Voordrachten: het proeven en beoordelen van bier (door Gert?) opkweken van gist (misschien iets voor piet?) Arduino based fermentatiecontroler (door newline?) is er iemand die misschien een samenvatting wil maken van de verschillende brouwsoftwares en daar wat uitleg wil over geven (pro's en contra) en mogelijk wat vragen kan over beantwoorden? is er iemand die misschien wat uitleg wil geven over het brouwen van lambiek en misschien geuze en zo? alvast bedankt iedereen ps: de dag sluiten we af met een gezellige BBQ 
  • Oei ik had deze toestellen wel eens graag zien werken mje mag ze altijd mee brengen om eens te showen
  • Ondertussen hier al van alles gelezen over de VHM, maar ik ([u]en vermoedelijk ik niet alleen[/u]) mis als nieuweling eigenlijk een totaal overzicht,  [b]Laten we zeggen een affiche waar alle info op staat.[/b] Gratis??? zo ja wat kan ik doen om dit initiatief te steunen??? begin uur??? eind uur??? proeftoog, hoe werkt dat??? uiteenzettingen en demo's welk uur?? Wat is er nog te doen?? Ruilbiertjes hoe doen jullie dat, BBQ (da was me al wel duidelijk)
  • de bbq zal iets rond 17 of 18 uur Zijn. Hangt allemaal wat af van hoe alles verloopt ... Eind uur is er niet
  • [color=#333333][b]Laten we zeggen een affiche waar alle info op staat.[/b][/color] [color=#333333]Gratis??? zo ja wat kan ik doen om dit initiatief te steunen???[/color] [color=#333333]de toegang is gratis maar het drinken en eten is te betalen hoor verder mag er ook altijd een vrije gift gedaan worden ;)[/color] [color=#333333]begin uur??? eind uur???[/color] [color=#333333]we beginnen rond 10 uur s ochtends ongeveer  eind uur ... geen idee [/color] [color=#333333]proeftoog, hoe werkt dat???[/color] de biertjes die je wil laten proeven geef je af aan de proeftoog (wel liefst met wat info en herkenbaar zodat we weten welk bier van wie is ) [color=#333333]uiteenzettingen en demo's welk uur??[/color] [color=#333333]de fermantatie controler demo zal rond 13 uur plaatsvinden[/color] [color=#333333]Wat is er nog te doen??[/color] [color=#333333]unm proeven voordrachten eten ...dat is het zowat maar voral gezellig samen zijn[/color] [color=#333333]Ruilbiertjes hoe doen jullie dat,[/color] ik ruil meestal bier voor bier van een andere persoon  spijtig dat ik niks op fles heb voort moment  [color=#333333]BBQ (da was me al wel duidelijk)[/color] [hr] is er misschien iemand die zijn stc wil showen? beetje uitleg over hoe hem veiliger te maken
  • [quote='Lino' pid='68601' dateline='1441221380'] [hr] is er misschien iemand die zijn stc wil showen? beetje uitleg over hoe hem veiliger te maken [/quote] De mijne is vast ingebouwd, dus ik kan moeilijk mijn hele gistingskast mee brengen, maar ik heb wel foto's die ik kan mee brengen en aan de hand daarvan kan ik wel wat uitleg geven over hoe en waarom ik die zo uitgevoerd heb.