Rouge brun d'Ardenne

There are 572 replies in this Thread. The last Post () by ciesvandekwis.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

Je had toch beter hier blijven slapen hé, herman

Ja, nee, wouden echt niet tot last zijn David, geen erg, zal nog wel eens passen als jullie wat meer op jullie gemak zijn, eventueel eens een paar dagen met de sleurhut of zo, de streek eens verkennen en samen wat eigen brouwtjes proeven e.d.....? :thumbup: Vind het niet erg, alleen dat ik niet zeker ben of ik mijn verlof heb, we zien wel hé.... :thumbup:

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

Davidar, wat bedoel je met " wij" ik ben hier vollebak mijn zoldering aan het afwerken zodanig dat jullie kunnen blijven slapen, moet ik mij nog verder opjagen of mag ik tussendoor wat brouwen, chillen,......

Van mij moogt ge altijd chillen hoor! ;)
    Ik waardeer enorm dat je probeert om de zolder nog in orde te krijgen, maar we (mijn madam en ik) willen jou ook niet opjagen, daarom dat we toch maar iets geboekt hebben.
    De volgende keer, als jullie een beetje op jullie plooi zijn gevallen blijven we met veel plezier slapen! :)

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Winston Churchill

• Vandaag vernomen dat ik mijn verlof heb volgend weekend, dus we (+ madam dus) kunnen er ook bij zijn... :thumbup:
    Ik breng 35 liter mee, of is dat te veel als ik maar bvb 25 liter (de helft ervan is voor onze Ronnie) mee neem naar huis....? Anders neem ik de volle 35 liter uit het vat mee terug, kan ook hé. Of is er een benodigde resterende hoeveelheid nodig die in het vat blijft, bvb 2/3 in laten en 1/3 terug bijvullen...? We zien wel.....

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Leuk dat je ook komt Herman.
    Ik heb 38 liter mee, maar ik vermoed dat ik maar 20 liter ga mogen bottelen wil ik de vaten terug vol hebben. En ivm het bottelen heb ik een klein probleempje, ik heb zowat "de helft" van mijn brouwerij in de vlaanders meegebracht naar hier, maar ben wel een paar dingen vergeten om te kunnen bottelen. Zal gewoon vernoemen wat ik wel mee heb om te kunnen bottelen, oxonia, 120 stuks 33 cl flesjes, een deel kroonkurken, groot kurktoestel.
    Maw kan er iemand bottelgist, hevel, vulpijpje, bottelemmer, hoe gaan we de suiker toevoegen,.......
    En wanneer wordt er nu afgesproken? Als het hier nog wat bij sneeuwt zou ik zaterdagmorgen wel nog wat km willen gaan langlaufen met de vrouw. Tegen de middag ben ik normaal terug.

En ivm het bottelen......

Ik dacht gewoon de plastiek flessen die ik mee heb met bier, terug op te vullen met dit welk uit het vat komt en thuis te bottelen...? Dus niet bottelen ten huize "David", gewoon mee nemen naar huis en hier bottelen, zou dat niet makkelijker zijn dan bij u te bottelen...? Aankomst 's namiddags 14 à 15 u zal wel OK zijn zekers? Of later, je zegt het maar, allemaal OK voor mij hoor...

• Hoe hinder bottelen? Ik dacht net zoals Herman te ruilen gewoon van "bier" .
    Ik voorzie een 2de gistfles en wat CO2. Zo dacht ik het te doen?
    Maar als je al wil bottelen geen probleem ik help wel :-) .

Ik heb ook nog 30L iets te zure oud bruin staan thuis die dacht ik te gebruiken om met te blenden. ( ben we fan van een goed zuurtje)
    Is er nog zo een fan? Dan neem ik die ook mee en kan er ter plaatse wat geblend worden?

Ik dacht met serge en zijn vrouw iets achter het middag eten te vertrekken naar u. Dus kan je gerust nog lang gaan laufen in de voormiddag :-) .

• Idd, bottelen doen we wel thuis. Ik heb maar 10 literkes.

Misschien dat we best als deze volgorde respecteren:
    - eerst iedereen zijn hoeveelheid uit het vat halen, elk in zijn eigen recipient (of evt in een apart vat en dan verder verdelen). Dus iedereen best ook evenveel 'lege' recipienten mee te brengen.
    - dan pas ieders verse bijdrage in het vat terugsteken
    - ik kan mijn aparte hevel voor rodenbach wel meebrengen, is evenwel zo'n pompmodelleke met kraantje
    https://www.brouwland.com/nl/o…igpomp-kraan#.WGtsvvnhDcs
    - David pikt me rond 13u op in Gent, dus 15u of wat later lijkt me ok

Ik breng wat ruil- en drinkbierkes mee.

• Zal inderdaad ergens tegen 16u zijn, eerst nog inchecken in de B&B.

Ik was eigenlijk ook niet van plan om te bottelen in de 'Dardennen', ik breng gewoon een lege fles mee die ik kan vullen.
    En een volle (10 l) om terug toe te voegen aan het vat natuurlijk!

Ik heb momenteel nog niet zo veel op voorraad, maar ik breng nog wat ruilbiertjes mee.
    Sommigen zullen ze wel reeds geproefd hebben, maar da's niet echt een probleem zeker... ;)

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Winston Churchill

• Aangezien we niet bottelen heb ik nu wel geen grote fles mee om mijn bier mee te nemen, ik heb twee volle sip flessen mee met bier in, en het is de bedoeling dat er maar 1 terug mee gaat naar huis, de andere zal nodig zijn om de vaten terug op volume te krijgen, als het daar mee lukt want ik merk dat er redelijk wat verdampt is, en NEE ik heb er nog niet van gedronken in tussentij. :)

Maar David als jij wil bottelen gaat da toch? Er zijn zelfs extra helpen handen :-).

Liever niet, als ik het kan opslaan in een fles of...., bottel ik liever de week erna, weeral een reden om mij terug te trekken in mijne kelder/ brouwerij :)

• Zijn er mensen die graag iets gaan eten 's avonds, zoals vorige keer...? Voor mij hoeft het niet percé hoor, maar weet niet wat iedereen gaat doen, vandaar.... Bij onze B&B zit er avondmaal en ontbijt inbegrepen, mocht het nodig zijn dan vragen we eerst of het avondmaal ook geannuleerd kan worden en in mindering worden gebracht, kwestie van geen dubbelle maaltijd te moeten betalen hé... :whistle: We zien ook wel hoe het weer wordt, als er een pak sneeuw mocht vallen, dan zal het voor een volgende keer zijn denk ik, dan betaal ik wel de B&B en vraag een tegoedbon voor een volgende keer... We zien wel....

• Zie het ook wel zitten om in Durbuy te gaan eten.
    Vorige keer zijn we niet meegegaan omdat we reeds gereserveerd hadden, maar deze keer houden we het vrij.
    Hopelijk doet het weer niet al te ambetant, we zien wel hoe het zaterdagmiddag is.

Winston Churchill

• waaaaw, da's what i call service!
    Ik ga u sebiet een paar deftige flessen inpakken david. :thumbup:.

Ik breng m'n hevel mee, 10 liter rodenbach en 2 lege 5 liter flessen + potje conan slurry voor de geïnteresseerden.

David, ken jij nog resto van vorig jaar, mss reserveren voor 10 man? Zal zoiets zijn zeker als ik iedereen meetel?

Hey! 't is ier zo stillekes,
    ziid'al wakker ginder

Lichamelijk al wel, geestelijk is dat totaal iets anders :)) :)) (soms is da bij mij ook wel chronisch dat geestelijk niet wakker worden).
    Maar we hebben de slag om de Ardennen toch nog gewonnen, ze mogen voor de chauffeurs die ons veilig tot ginder en terug gebracht hebben een stambeeld neerzetten!!!

15910278_10202440482609293_1321013747_n.jpg

O ja en het het nodige bier is afgetapt en onderweg, Trouwens een mooi Vlaams roodbruin met een zacht zuurtje en de nodige eik smaak. :thumbup:

• 't was weer onwaarschijnlijk plezant. Altijd fijn om te zien dat jullie nog het brouwhart op de juiste plaats hebben. Héél dikke merci nog es aan Davidar voor de lift en aan Brucero voor het logement, éen van de betere B&B 's in de streek! :thumbup:. We gaan daar geen jaar meer mee wachten om een vervolg aan te breien é, dien BBQ zie ik nu al zitten... ;)

Voor de curieuzeneuzen: we hebben 110 liter jonge en minder jonge rodenbach bijgestoken en er evenveel uitgehaald a rato van wat iedereen meehad. Ik ga zelf mijn 20 liter oude rodenboek (deel van bijna 3 j en 2 j) blenden met de 10 liter uit het vat. Eventueel een stuk 1/3 oude en 2/3 jonge en omgekeerd. Beetje zoals de gewone rodenbach en de grand cru verhoudingen.
    Wat foto's hierbij.

• Awel ja het was super plezant. Lekkere bierekes gedronken ook :-) .
    Ik ga mijn 20L blenden met mijnen oud bruin en opsplitsen. Een deel puur een deel puur met krieken en dan nog een deel met krieken, whiskey en koffie :-) .

Ik zie het ook zeker zitte om deze zomer nogis terug te komen samen met een brouwerij bezoekske en een bbq'ke :-) ofzo :-) .

• Wij hebben er in ieder geval ook van genoten, altijd fijn om de hobby te kunnen delen met zielsgenoten, bedankt iedereen voor de ruilbiertjes de toffe babbel en vooral aan onze gastheer/gastvrouw voor de ontvangst en de goede zorg voor ons bierke en de vaten!! Ga een dezer wat foto's online zetten sie...! In ieder geval, het biertje is super, eik zit er mooi in en is zeker niet te zuur, TOP!!! :thumbup:

• Idem hier, tof weekend achter de rug!
    Altijd plezant om samen te komen met mensen die ook door het brouwvirus aangestoken zijn.
    Heel content ook met wat ons roodbruin uiteindelijk geworden is.
    Genoten ook van het delen en proeven van elkaars biertjes.
    En ook van mij een dikke merci voor de hartelijke ontvangst door David en z'n vrouwtje. :thumbup:

Winston Churchill