Rouge brun d'Ardenne

There are 572 replies in this Thread. The last Post () by ciesvandekwis.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

Is er al een mogelijkheid om aan het 1 jaar gelagerde bier te kunnen, heb nul eigen bier in voorraad....

Yep, ik heb vorige keer 60 liter aangeleverd, nu staat er 37,5 liter te vergisten (gelijk een trein) en daarvan kan ik u wel de helft bezorgen hoor Ronnie, geen probleem, wa kost ons een (paar) literke(s) bier en als je 'r mee geholpen bent, graag...!!! Je hebt voor mij ook al veel gedaan...! :thumbup:

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Hoe zit et nuweer in elkaar?
    Gaan we enkel bier uit het vat halen en terug opvullen of gaan we ook nog een extra vat vullen?
    Ik kan door tijdstekort wel maar 30L meenemen en graag heb ik ook een 10-15L uit het vat terug mee naar huis. Als dat kan.
    Misschien nog is alles opsommen wie wat juist wil?
    Of is dat al gebeurd en zie ik het even niet staan?
  • Als ik hoe eventjes terug lees is het de bedoeling dat we er een deel uithalen en een deel vers in doen, ik heb zo een 35 a 40 liter.
    Van de personen dat ik zo goed als zeker ben dat ze komen zijn,
    -Willem
    -Serge
    -Cies
    -Herman
    -Brucero !!!
    En ik vermoed ook Davidar

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
  • same here, 10-15 l blend van vorige jaren erin en er terug uit om te mengen.
    Klaas zal helaas niet kunnen, van de trap gevallen en schouder gebroken :depri:.
    Is daar blijven slapen een optie David? Zal ook nog es moeten kijken voor vervoer, de madam is weekendje weg met de koters.
  • Ik kom ook af, ik breng 10 liter mee en zou er 10 uit het vat halen.
    Moet wel nog brouwen, maar da's iets voor volgende week, dat moet nog net lukken.
    Voor slaping moet ik nog even zien; denk niet dat we met z'n allen op die slaapbank raken... ;D

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Winston Churchill

• Met drie op die slaapbank zou ik nu niet aanraden, ze komt van den ikea, zou hem nog graag gebruiken als zetel daarna :) mocht er éėn van deze week nog ergens pocketveer matrassen aan een deftige prijs te koop zijn ga ik er nog een paar halen, maar voorlopig heb ik één bed, slaapbank voor twee en twee thermarest matjes op overschot, wie een matje of luchtmatras heeft kan die natuurlijk ook altijd meebrengen.

• Ik zou eens navragen in een fabriek ergens in de buurd waar matrassen gemaakt worden, daar hebben ze altijd matrassen in overstok of retour zendingen of met foutje voor een appel en ei.
    Ik heb 13 jaar in zo een fabriek gewerkt en heb er mij ook zo één aangeschaft , was een retour van thuiszorgwinkel om dat er een scheurtje was in de verpakking.
    Winkelprijs 900 euro gekocht voor 150 euro was spik splinter nieuw zonder schade.
  • Ik heb verlof gevraagd voor dat weekend, als ik hem heb komen we ook..! Voor 1 nacht ga ik de sleurhut niet uit halen hoor, staat nu onder een hoes in wintermodus, dus alle water eruit en met 2 anti-vocht eenheden binnenin. Is me te veel werk om ze in dienst en terug op slaapstand te zetten. http://www.chateau-ifach.be/bierbrouwen/caravan_hoes.jpg
    Nu, is daar ergens niet zo ver vandaan iets om te overnachten David? Dan nemen we wel een nachtje in een hotelleke, tip(s)?

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

Ronnie en Herman kunnen anders samen boeken en lepeltje liggen.

Zal dan wel samen mé mijn madam moeten, sandwich dan...? :))

• Herman, bij welke heb je nog logement gevonden?

Wij zoeken een chambre d'hôte (geen hotel) waar we de hond mogen meebrengen en hebben tot heden bot gevangen.
    Heb hier al naar 2 hondenpensions hiertegen gebeld en die zitten ook al vol voor dat weekend. :(

Prijzen zijn daar duur zeg, als je dat met Frankrijk vergelijkt.
    Kamer voor 2 met ontbijt kost hier quasi 100 € voor hetzelfde comfort van Frankrijk (in de Franse Ardennen 60€ en gaat voor 1 nacht, in BE moet je het hele weekend huren).

• Ik ga toch niet blijven slapen. Ik ga samen met Serge richting ginder en terug . Dus iedereen da bier mee neemt, voor mij ook een fleske dat ik thuis dan kan proeven :-)

Over het uur ga ik geen uitspraken doen, ik ben hier reeds. Liefst niet voor 10 uur proeven :)

Ergens na we middag zeker? Eerst thuis nog een middagmaal in da buikske leggen en dan ergens vertrekken ofzoiets zeker?

Eigelijk hoe zit het met Django? Heb ik precies al een tijdje niets meer van gehoord?
    Hij had toch ook een aandeel oud bruin?

• ik ga er niet geraken dit jaar wij hebben nog een feestje voor nieuwjaar, en heb ook de tijd niet gehad om te brouwen (en dat ziet er niet naar uit dat ik kortelings daar tijd voor ga hebben)
  • Voila, vorige week woensdag de 'Rodenbroek' gebrouwen voor de Rouge brun d'Ardenne.
    Zal ondertussen al wel bijna uitgegist zijn, ik ga morgen eens meten.
    De 'slaping' is nu ook in orde, we hebben iets gevonden in Hotton wat wel meevalt van prijs.

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Winston Churchill

• Davidar, wat bedoel je met " wij" ik ben hier vollebak mijn zoldering aan het afwerken zodanig dat jullie kunnen blijven slapen, moet ik mij nog verder opjagen of mag ik tussendoor wat brouwen, chillen,......

• Ik heb vandaag het "aanvulbier" in 7 plastiek flessen van 5 liter gedaan, dus die staan klaar, weet wel nog niet 100% zeker of ik mijn verlof heb op 7 en 8 januari, heb wel geboekt, dus "potje breek potje betaal", als ik niet thuis ben ga ik dat verblijf wel moeten betalen hé, 200 m van uw deur.... ;D :))