There are 180 replies in this Thread. The last Post () by Davidar.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Was dat weer even plezant zeg. En dan nog dat vuurwerk speciaal voor ons, dat was er wel een beetje over, Gert! :))
    Nico, post ge even de foto ook? Zodanig naar Gert zitten luisteren dat ik niks getrokken heb. Zeer benieuwd naar de ruilbierkes trouwens.

• Ook van mij ne grote merci voor de boeiende rondleiding (met dito uitleg) gisteren. :thumbup:
    Ik heb mij geamuseerd, en de vier biertjes die we mochten proeven waren super!

Ik zie er naar uit om eens te proeven van de meegebrachte ruilbiertjes.

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Winston Churchill

• Deze avond een orvalium ruilbier geproefd ! Super lekker Cies proficiat! En nu voor de kachel een stout aan het drinken die ook smaakt naar meer (en trouwens zijn fijne schuimkraag mooi behoudt): is die van Davidar?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Staat er een nummer op het kroonkurk? Als er 13 staat is het de mijne ;D

Net een mandanijntje van cies geproefd omdat ik volgende week ook ga brouwen met de Belgische Mandarina.
    Zeer lekker! Zou niet denken dat er zoveel Ibu's zitten met zo'n lage alcoholgehalte. Mijn vrouw was er ook zot van en is met de helft weg gelopen...

• Gisteren ook ruilbierke met II of 11 ? op kroonkurk (33 cl vichyfles).
    Bordeauxdonkere kriek, heel sterke geur, gaande van fruit tot zoete kauwgum, ook machtige smaak van donker fruit en amandelen, duidelijk met kriekenpitten erin vergist. Toch ook een heel zoet bier, geen stukje bitter.
    Ideaal dessertbier.
    Van wie en vooral, hoe heb je dat zoet erin gekregen.

• Da's die van Bram, 'k heb die dit weekend ook geproefd in combinatie met een 'spaghetti al tonno'.
    Ik wist bij het opendoen niet wat voor bier het ging zijn, maar hij paste er wonderwel bij!
    Hij was inderdaad zoet maar toch ook niet mierzoet, zat nog een zuurtje in vond ik.

Ondertussen heb ik samen met mijn madam ook 'Mandanijntje' geproefd, deed het heel goed met 'forel + venkel met een vleugje sinaas', lekker!
    Van 't weekend misschien eens die Stout proberen, na al die positieve commentaren...

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Winston Churchill

Van wie en vooral, hoe heb je dat zoet erin gekregen.

Inderdaad van mij en 1l sorbitol op 23l will do the job! ;D

Mijn vrouw drinkt nu eenmaal niet graag zure kriek :-[
    Beter was geweest om de batch op te splitsen maar toen had ik er blijkbaar geen zin in... ;)
    Zoals David zegt, hij is zoet maar nu ook weer niet "kriek max zoet"

Toevallig gisteren de orvalium gedronken.
    Mooie orval kleur (mss klein tikje donkerder), meer uitgesproken brett dan orval, iets "zweteriger" of "paardenhaar" of hoe noem je het ook. Lekker :thumbup:

• Het is maandag dus vanaf nu mag je al eens aperitieven hé :)) ;D

De APA van Davidar gedronken:
    Mooie 50cl beugelfles gedeeld met mijn vrouw.
    Amber/rood kleurig en volle schuimkraag, overduidelijk (veel) citra geur en smaak. Ik die zot ben van deze hopsoort vind het een heerlijk bier!
    Eveneens vond mijn vrouw het een zeer lekker bier!
    Hoeveel aromahop en dryhop heb je gebruikt?

Hoeveel aromahop en dryhop heb je gebruikt?

Dit is inderdaad mijn American Pale Ale.
    Het hopprofiel is inderdaad hoofdzakelijk Citra, maar ik heb ook Cascade en Amarillo gebruikt.
    Koudhoppen is gebeurd met Citra-bloemen aan 3 gr. per liter.
    Het is inderdaad niet Citrus die de boventoon voert maar het fruitige karakter (perzik) van de Citra.

Vorig weekend heb ik ook nog een ruilbiertje of twee opengetrokken.

Ik heb eerst de 'Berliner Weizen' van Cies geproefd. 'k Ben niet vertrouwd met de bierstijl dus ik kan zeker niet vergelijken, maar ik vond hem in elk geval geslaagd.
    Zeer fris, licht zuur in de mond, echt een zomerbiertje of als 'abieritief'. (Heb ook wel eens zin om zoiets te proberen)

En dan de Stout van Bram, ik kan de voorgaande commentaren alleen maar bijtreden, ik heb er van genoten.
    Ik ben niet echt een Stout-drinker maar deze kon mij bekoren, heel goed uitgebalanceerd, geen enkele smaak te dominant!

Winston Churchill