Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

't Is zover! België heeft er een officiële brouwerij bij.
    Vandaag het laatste formulier, en meest belangrijke, ontvangen: 'Vergunning erkend entrepothouder'!

:thumbup:

Mvg,

Danny

<< Een gezonde ziel kan niet in een droog lichaam wonen >>

Vandaag het laatste formulier, en meest belangrijke, ontvangen: 'Vergunning erkend entrepothouder'!

Een gemeend proficiat Gert! goed zo!!!

Je suis Charlie

In de hel is geen Bier,
    Daarom brouw ik het Hier!

Gert,

Bestaat jouw installatie uit 3 speidels van 50 liter? Brouw je dan per keer telkens 3x hetzelfde bier om het daarna samen te voegen in de CCT?

Inderdaad Walter, zo doe ik dat. Met twee ketels doe ik een double-mash (telkens goed voor 65 liter) en in de derde ketel een single-mash (45 liter). Ongeveer 175 liter gaat er dan in een CCT. En ik heb er twee, dus kan ik twee keer per maand een 25-tal bakken brouwen. Daarnaast heb ik nog mijn kleine CCT van 60 liter voor proefbrouwsels en eenmalige experimentjes.

Een 'grote opening' ga ik wegens tijd- en vooral plaatsgebrek niet doen (alleen iets kleiner voor de klanten en relaties uit de buurt), maar het Forum is welkom voor een brouwerijbezoek! Weet maar te zeggen wie zin heeft. Dan regelen we dat! Een pre-VHM-achtig iets.

• Dag Gert,

mocht er een brouwerijbezoek komen voor het forum, dan heb ik zeker interesse.

Lijkt me interessant om eens te horen/zien hoe het allemaal in elkaar zit ...

Artikel ziet er trouwens heel mooi uit, maakt me enorm nieuwsgierig naar jou producten!

Beer is not the solution but it helps to forget the question.

• Merci allemaal!
    Wel, ik zal de agenda eens bekijken. Ergens eind juni. Ik stel wat data voor. Ik veronderstel best een zaterdag of zondag?

Eventueel kunnen diegenen die willen eerst samen een tourke fietsen in de wondermooie Vlaamse Ardennen, en daarna aansluitend het (uiteraard gratis) brouwerijbezoek. Wie niet mee gaat fietsen komt dan gewoon wat later.
    Zelf kan ik helaas nog niet zo goed fietsen de komende weken (ik ben twee weken geleden aan mij meniscus geopereerd en mag de eerstvolgende maand nog geen steile hellingen doen...)
    Als we nadien nog een BBQ'tje of zoiets willen doen, alles behoort tot de mogelijkheden! (Lino?...)

Ik laat snel iets weten! Maar kijk er nu al naar uit. Zal een tof wederzien zijn!

En wie er de vorige keer bij was (zo'n kleine 3 jaar geleden?), kan meteen het grote verschil voor en na zien... En vooral: ik wil jullie heel graag tonen hoe ik van onwetende beginneling met de dank aan dit forum kon groeien en m'n eigen microbrouwerijtje kon openen!

• Ik kan nie komen, 't is mij te ver... (*) :)) Nee, zit tot 25/6 in Kroatië en pas thuis op 27 of 28/6 denk ik, dus zal spijtig genoeg moeten passen... :(

(*): 't Is nie waar zulle, 't is maar een 15 à 18 km denk ik... ;D

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Ik hoop ook, dat het mij eens gaat lukken, maar eind juni ziet er al niet goed uit. Spijtig.

Waarom trainen voor een sixpack als je gratis een tonnetje kan hebben!:bier:

• Voor degenen die er niet bij kunnen zijn, Gert doet op vrijdag 9 september zijn verhaal voor de Roeselaarse wijn- en biermakersgilde. 't zal dan wel zonder brouwerijbezoek en fietstocht zijn maar wellicht zal het even boeiend zijn ...

• Bbq is te regelen he

Der kluge Mensch so glaube mir, der braut und trinkt sein eigenes Bier!

• Ontwaart mijn immer attente oor daar een Limburgs Accent vanuit Ronse?

Groeten, Wilfried die vol bewondering heeft zitten kijken

\"Man kann am Abend gar nicht so viel trinken dass man am nächsten Morgen keinen Durst hat\"

Proficiat Gert, je hebt het al gehaald tot de omslagfoto van speidels braumeisters facebook pagina! Mooi!

Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk

Merci! Ik had het ook gezien. Plezant natuurlijk!

En nu we toch bezig zijn: iemand een voorstel voor datum brouwerijbezoek voor het Forum? Doorgaans past een zaterdag om 15u het best voor mij. Dat mag nog in augustus voor mijn part!