Zundert trappist

There are 15 replies in this Thread. The last Post () by ciesvandekwis.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• "Diene enen" waar Brucero naar verwijst (en het gaat hier om de bijdrage in het VRT-journaal van 29/11), is geen 'hollander', maar wel een Belg: meer bepaald Jef van den Steen, o.a. bekend als auteur van een boek over trappisten. Hij zei in die bijdrage (te herbekijken op deredactie.be) dat de kruidigheid van de Zundert origineel is in de wereld der trappisten, omdat 'de Belgische trappisten nauwelijks kruiden gebruiken'...
  • [quote="Gert"]"Diene enen" waar Brucero naar verwijst (en het gaat hier om de bijdrage in het VRT-journaal van 29/11), is geen 'hollander', maar wel een Belg: meer bepaald Jef van den Steen, o.a. bekend als auteur van een boek over trappisten. Hij zei in die bijdrage (te herbekijken op deredactie.be) dat de kruidigheid van de Zundert origineel is in de wereld der trappisten, omdat 'de Belgische trappisten nauwelijks kruiden gebruiken'...[/quote] Tja, zonder link kan ik dat moeilijk weten natuurlijk :wink:
  • heb hem daarnet op helderheid en kleur zeer mooi en kleur caramelkleur. de geur was licht kruidig/gistig de smaak vond ik tegenvallen, nogal leeg in het begin dan wat bitterder en lichtje kruidig en beetje moutigheid daarna valt alles snel weg. het is niet wat je van een trappist verwacht zoals we die kennen maar het is wel een lekker bier in vergelijking met het gemiddelde bier. ik ga het wel niet meer opnieuw kopen
  • Ik heb 'm gisteren bij Delhaize gehaald, stond nog een heel schap vol. Een lekkere licht moutige tripel zonder meer, veel kruiden haal ik er niet uit, flauw schuim, evenwichtig qua geur en bitterheid. Ik zou hem nog een jaartje laten liggen. Ofwel nu drinken als aperitiefje zou ook passen. Daarna mijn eigen duvel gedronken, en die vond ik veel krachtiger van smaak.
  • Cies stopt zijn documenten in publieke [url=https://www.dropbox.com/]Dropbox[/url] folder. Ik krijg die ook niet geopend vanaf de link in mijn browser, maar aangezien ik ook dropbox account heb kan ik de documenten downloaden naar mijn eigen folder en dan lokaal openen. Dit gezegd zijnde, veel staat er niet in dit artikel, allez toch niets dat ge zelf nog niet weet :wink: