Pale mout recept ?

There are 5 replies in this Thread. The last Post () by Ronnie.

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Samen met mijn zoon DomienS hebben wij 4 bakken Russian imperial stout met whisky smaak gebotteld, maar wij hebben nog 15 Kg. PALE MOUT over, welk soort bier kunnen wij daar nog mee maken? graag een paar ideetjes, bedankt, Paul.
  • Paul, misschien dat dit recept je kan inspireren? viewtopic.php?f=2&t=2038 de naam Cascacitra II is een vervolg van een vorig succesvol bier, de Cascacitra I. Bieren die nog es gemaakt worden wil wat zeggen. Als je de gewone Pale mout gebruikt is dat niet zo erg, 't zal wat donkerder zijn en ietske minder typisch de engelse palemout benaderen, maar toch... PS: mooie avatar, van de jaren stillekes!
  • [quote="paul florimond"]Bedankt voor de tips, met hoppellets heb ik (nog) geen ervaring ik zal zal mij er wel eens aan wagen, paul[/quote] Pellets gebruik ik vanaf nu alleen nog in de lagering, als koudhop, maar soms ook in het gistvat, dan blijven de brokjes en hopstof mooi achter in de slurry. nadeel is dat je de slurry praktisch niet kan wassen of hergebruiken na de gisting. ook je pm ontvangen dat je me zien staan hebt in de file! Ja, 't was al van in Lille aanschuiven! maar 't is de laatste keer dat ik via Parijs rij! Ben toen in Senlis de A1 afgereden om verderop naar Marne la Vallee en zo naar Melun te rijden... Die dag heb ik maar 400 km gereden, Nog voor Montargis een Ch. d'Hôte.. Volgende keer weer via Charleroi, Couvin, Charleville, Chalon, Troyes, overnachting, naar A75, tussen ClermontF en Saint-Amour nog es uitstap en overnachting, > Beziers etc...