Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier en ik dacht ik zal me eens even voorstellen. Mijn naam is Willem, 22 jaar en ben afkomstig van Putte ( bij Mechelen ). Mijn interesse in hobbybrouwen is er al wel even. Ik heb mezelf daarom ook al 2 boeken aangeschaft en uitgelezen, Bier brouwen voor starters van Luc Pauwels en verander water in bier van Adrie Otte en heb nog steeds geen spijt van de aankoop

. Ik heb er ook al 2 brouwdagen opzitten bij andere hobbybrouwers. Voor dat ik zelf wil beginnen brouwen zou ik graag eerst een cursus volgen. Voor de cursus van vaw-Geel was is spijtig genoeg net te laat. Weet iemand van jullie misschien een cursus in de geburen van Mechelen die een dezer maanden van start gaat? Ook zou ik er niets met inzitten om wat te helpen brouwen om nog wat bij te leren. Dus als je eens gaat brouwen en je woont in de geburen van Putte/Mechelen mag je het me gerust laten weten. grtz willem

• heey welkom op het forum , eindelijk ook eens een leeftijdsgenoot van mij hier

zo'n curus heb je niet altijd nodig hoor om te leren brouwen. ik heb het zelf ook zonder gedaan en direct begonnen met volmout brouwen. hier op het forum is meer kennis dan wat je tijdens de gemiddelde brouwcursus gaat leren. hoe het weeken van 18/05 zeker vrij dan zijn het opendeurdagen bij brouwland in beverlo zeker een aanrader

• Hallo, welkom. Je vind er hier zelfs van 3 X 20.

Alcohol is je grootste vijand, maar God zegt: Heb uw vijand lief

Uitgedronken: Veel te veel
    In gistvat: St Bernardus 12

• Dag Willem, Welkom op het forum.Ik woon in Koningshooikt,dus vlak bij Putte.Tof dat er hier in de regio wat brouwers bijkomen want het is hier nogal droevig gesteld. Stuur is een pbtje met je adres en kom is een pintje proeven.Dan kunnen we praten over een intallatie en hoe je de dingen het beste aanpakt. groeten, Jan

• Official Post

Welkom Willem

22 jaar... waar is de tijd

Maar jong geleerd... Wat Ronnie zei wil ik graag effe bevestigen (voor alle leden trouwens) : dit forum heeft een open karakter, iedereen is welkom en gasten (niet geregistreerd) kunnen buiten "den toog" alles lezen. dus wees aub voorzichtig met persoonlijke gegevens zoals gsm nummers, e-mail en huisadressen. Wat je wel kan doen is je woonplaats ingeven (heb je gedaan zie ik) en je ook bijplaatsen op de ledenkaart. Daar kan je ook meteen kijken wie er zoal bij jou in de buurt woont om eens eventueel mee te kunnen brouwen. Grtz, Walter

• Citaat van WillemUy

Hallo allemaal. Voor dat ik zelf wil beginnen brouwen zou ik graag eerst een cursus volgen. Voor de cursus van vaw-Geel was is spijtig genoeg net te laat. Weet iemand van jullie misschien een cursus in de geburen van Mechelen die een dezer maanden van start gaat? Ook zou ik er niets met inzitten om wat te helpen brouwen om nog wat bij te leren. Dus als je eens gaat brouwen en je woont in de geburen van Putte/Mechelen mag je het me gerust laten weten. grtz willem

Dag Willem, Onze VAW gilde organiseert dit jaar een brouwcursus voor beginners. Deze gaat in door november in "De Lindeboom" te St Job in't Goor. De cursussen worden sinds 2007 door mij gegeven. Het aantal cursisten is beperkt tot 30 personen. Vooraf inschrijven is aangeraden. Voor meer bijzonderheden stuur maar een PB. Groetjes, Walter

• Citaat van brouwerwaldonk

Dag Willem, Onze VAW gilde organiseert dit jaar een brouwcursus voor beginners. Deze gaat in door november in "De Lindeboom" te St Job in't Goor. De cursussen worden sinds 2007 door mij gegeven. Het aantal cursisten is beperkt tot 30 personen. Vooraf inschrijven is aangeraden. Voor meer bijzonderheden stuur maar een PB. Groetjes, Walter

Hey Walter ik zal er zeker eens over nadenken om deel te nemen lijkt me wel leuk! Als ik nog een companion vindt om mee te gaan schrijf ik me zeker in.