Wijnkit - Cabernet Sauvignon Chili

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Al even geleden sinds ik hier nog een update over heb gedaan. De uiteindelijke wijn is dus heel erg goed gelukt. Hij is een tikkeltje aan de zoete kant maar dat ligt denk ik aan de gebruikte gistsoort. Door dat zoetje is hij echter wel heel drinkbaar, het is geen "grand vin de Bordeaux" maar als wijntje bij de pc kan hij er wel goed in.

Ik ben alleszins van plan om opnieuw zo'n wijn te maken in de toekomst. Wel eens een andere soort proberen en ook een drogere gist gebruiken.

• Nog eens een update over deze wijn. Het is uiteindelijk een heel lekkere wijn geworden en de voorraad is ondertussen al stevig geslonken. Tijd voor een opvolger dus en vandaag heb ik deze besteld. Een concentraat van Tempranillo uit Spanje. Maar dat is voer voor een ander topic.

Maar als je eens wijn wil maken en geen zin hebt om er een wijngaard voor aan te leggen, dan kan ik deze kits wel aanraden.

• walter

Changed the title of the thread from “Wijn uit druivenconcentraat” to “Wijnkit - Cabernet Sauvignon Chili”.