Bottelen van keg

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Hey,

Ik ben al een tijdje gestopt met veel bier bottelen. Keggen en dan tappen is me veel makkelijker dan 50 flesjes kuisen <X

Maar nu wil ik van mijn pils toch een deel gaan bottelen om ook wat van uit te delen. Ik heb echter geen tegendrukvuller.

De werkwijze die ik wil toepassen:

1. Flesjes kuisen en starsan spoelen
    2. Flesjes in de ijskast (met stukje aluminium folie op) + stuk slang dat op mijn tap past in de ijskast
    3. Flessen vullen met 3g suiker/l en wat bottelgist
    4. Flessen kroonkurken en 2 tal weken wegzetten

Lijkt dat een goeie werkwijze? ik verwacht wat carbonatie te verliezen met het vullen van de tap en daarom wat suiker toevoegen. Maar zou dat teveel/te weinig zijn?

Zijn er hier brouwers die dit al gedaan hebben?

• Ik zou geen 3g/l toevoegen, volgens mij is dit veel te veel. Als je wil mag je gerust mijn tegendrukvuller eens lenen, ik heb er zo eentje:

External Content youtu.be
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

• Mercie voor het aanbod aatje. Ik zou liever echter zonder met mijn CO2 fles te zeulen het zo simpel mogelijk kunnen uitvoeren. Het gaat ook maar over een flesje of 6 om eens iets te kunnen weggeven.

Zoals het een eigenwijze home brewer betaamt heb ik het vandaag dan ook gedaan met de methode hierboven beschreven 8o . Op u aanraden heb ik de suiker hoeveelheid wel wat laten zakken richting 2g/l.

Binnen een week of 3 zal ik wel rapporteren over druk op de fles, Oxidatie, ...

Eerst nog tourné minerale doorkomen