Ik zit met goesting om te brouwen maar mijn CCT en gistkast zijn nog twee weken in gebruik
Dus moet ik een alternatief vinden en laat ik nu net twee pakjes Philly Sour hebben liggen in mijn koelkast . Eens kijken of we daarmee een snelle lambiek kunnen maken. Volgens Lallemand is de vergisting voorbij in 10 dagen en flocculeert de gist heel erg goed waardoor ik daarna ook snel kan bottelen. Snelle lambiek dus
Een eerste ontwerp van het recept kan je hier vinden. Ik heb bewust voor tarwemout in plaats van tarwevlokken gekozen omdat je blijkbaar voor een uitgesproken zure smaak ook moet zorgen voor voldoende enkelvoudige suikers. Lallemand beveelt zelfs aan om glucose te gebruiken als je het gehalte melkzuur echt hoog wil.
Het IBU hou ik heel laag, in het boek "Belgisch Bier, getest en geproefd" kom ik enkel IBU's tegen van <10 dus daar ga ik ook op mikken.
Nu nog even wachten op een levering van Stookwinkel.nl van de "rolled plates upgrade" en dan kan ik die gelijk testen. En dan heb ik meteen ook alle relevante upgrades aan de Grainfather gedaan.