Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Het gebeurt niet vaak dat een TV-zender aandacht besteedt aan hobbybrouwers.

Op VTM2 is afgelopen week een Britse reeks beëindigd, gepresenteerd door zanger James Blunt ( 🎶 You ‘re beautiful…) waarin teams van 2 hobbybrouwers uit diverse landen het moesten opnemen tegen elkaar.

Zij moesten diverse biertypes brouwen, waarna na iedere aflevering een team als winnaar werd aangeduid, wat goed was voor een plek in de finale…

Jurering gebeurde door professionele brouwers, o.a. de brouwer van Tripel Karmeliet en een dame van Inbev.

Sommige landenteams haalden de finale niet, anderen met één bier, alleen de Belgen stonden met maar liefst drie bieren in de finale.

Zij hebben de wedstrijd dan ook gewonnen. Van hun winnende bier wordt nu in Camden door een professionele brouwerij 30.000 liter gebrouwen en de opbrengst van de verkoop hiervan gaat naar hen…

Het verwondert mij dat dit evenement blijkbaar aan de forumleden is voorbij gegaan, want ik heb hierover niets gelezen (of heb ik misschien iets gemist?)

• En jammer genoeg heb je het niet gemeld en wij dit nu hebben gemist

uit een goede kraan stroomt geen water

• En jammer genoeg heb je het niet gemeld en wij dit nu hebben gemist

Ik heb gekeken 😉…

Het was idd leuk om eens een programma over (hobby)brouwen te zien. Al lag de focus vooral op het beoordelen van de bieren en niet zozeer op hun brouwproces. Vanuit uwe luie zetel is dat natuurlijk minder interessant want je kan niet meeproeven en dan moet je maar voortgaan op wat de juryleden zeggen. 😁 Desondanks kijk ik zeker opnieuw als er een 2e seizoen van zou komen. Of mss vind ik wel ne ervaren brouwmaat om ons zelf eens in te schrijven als Belgisch team? 🤪…

• Denk dat ik het kan terugzien , zijn er 5 afleveringen ?

Ik kan er toch 5 van zien

Ja Springerke 5 afleveringen, Je kan ze ook op VTM Go zien natuurlijk.
    Leuke vond ik de dat de creativiteit van de hobbybrouwers er wel doorkwam en het feit dat een hobbybrouwer ook wel leuke/lekkere biertjes kan maken

:cup_with_straw: Water is pas lekker als het langs de brouwerij is gepasseerd :clinking_beer_mugs:

• Mijn vrouw had me dit wel verteld maar voor mij hoeven dergelijke programma's echt niet en al zeker niet als ze op VTM worden uitgezonden.

Dergelijke programma's hebben totaal geen educatieve waarde, ze willen alléén maar zoveel mogelijk kijkers lokken bv door er een bekende presentator in te zetten en ze worden vaak gemanipuleerd.

Geef mij dan maar liever VHM daar heb je wel echt wat aan. :clinking_beer_mugs:

• Ik kijk veel naar VTM en dat ze zoveel mogelijk kijkers willen is voor iedere zender het zelfde anders kan de zender niet blijven bestaan en vliegen we terug 30 a 40 jaar terug en mag je weer kijken naar de Nederlandse zenders

En eigenlijk zou ik beginnen denken dat de VTM zenders geen kijkers willen , want er is bijna weet ik niet hoeveel herhalingen te zien

Ikzelf vind het wel een tof programma , Beermasters.

• “Jullie zijn de absolute top van de hobbybrouwers” wordt er aan het begin van het programma gedeclameerd. Wel, zo toppy en ervaren zagen de meesten hun brouwkunsten er volgens mij niet echt uit.

Ik vind het een onderhoudend programma, maar niet gemaakt om een echte hobbybrouwer iets bij te brengen. Goed voor kijkers die graag eens een biertje mogen drinken en er misschien al eens van gedroomd hebben om het hobbybrouwen ooit eens zelf eens uit te proberen.

Toch nog net iets beter dan Eurosong of de elventwintigste herhaling van FC de Kampioenen 😏

Beer ... a high and mighty liquor.

~Julius Caesar

• Ik heb er zelf nog niet naar gekeken, hopelijk kan ik er deze avond een aflevering van meepikken maar dat moet dan net voor mijn andere favoriete programma (en favoriete Amerikaanse dumbo's) "Moonshiners". Het heeft waarschijnlijk hetzelfde waarheidsgehalte maar gewoon kijken naar TV voor de lol, daar is niks mis mee toch?

springerke , jammer genoeg is het op veel zenders dezelfde koek : veel herhalingen en weinig nieuwe programma's. Daarom stream ik ook vrij veel of kijk naar programma's op Youtube.

Life begins at 1.050

Steun het forum en doe je online aankopen (oa. Brouwland) via onze Trooper pagina of klik op het logo

• noem mij een kommaneuker of een pezewever, maar aan dit soort programma's meedoen als hobbybrouwer kan de hobby volgens mij ook om zeep helpen. Momenteel wordt oogluikend toegestaan dat hobbybrouwers hun bieren uitdelen of buitenshuis schenken zonder accijnzen, FAVV etc. Dat openlijk op TV beginnen doen, kan bij sommige instanties wel eens in het verkeerde keelgat schieten en repercussies hebben op iedereen. Hetzelfde effect zien we bij de oldtimers, om dat een paar eikels per se moeten blijven dagelijks aan het station parkeren, woon-werkverkeer doen of rondrijden met reclame op een O-plaat

He'll has a special place for Autocorrect.

• Ik kijk veel naar VTM en dat ze zoveel mogelijk kijkers willen is voor iedere zender het zelfde anders kan de zender niet blijven bestaan en vliegen we terug 30 a 40 jaar terug en mag je weer kijken naar de Nederlandse zenders

En eigenlijk zou ik beginnen denken dat de VTM zenders geen kijkers willen , want er is bijna weet ik niet hoeveel herhalingen te zien

Ikzelf vind het wel een tof programma , Beermasters.

Niks mis met keromar en het zwaard van ardouaan of de kat, en op zaterdag avro's toppop en rockpalast, op zondag koot en bie

en tussendoor.. op de zaterdagse fuif of het optreden van 2 belgen, big bill, de kreuners of raymond 10 pale ale's , pjekkes ( horse ale ) of ginder ale

schone jeugd was dat .. doe mij maar 30 of 40 jaar terug

• schone jeugd was dat .. doe mij maar 30 of 40 jaar terug

Ja van mij mag er ook 30 of 40 jaar terug , maar wilde gewoon zeggen dat kijkcijfers er moeten zijn of je hebt minder reclame en zo minder geld , en zonder geld geen goede televisie , het zijn niet allemaal 1 en canvas zenders die nog het grote deel van hun inkomsten krijgen van vadertje staat (lees van jou en ik )

• Niks mis met keromar en het zwaard van ardouaan of de kat, en op zaterdag avro's toppop en rockpalast, op zondag koot en bie

en tussendoor..

En 's avonds tot de dood worden verveeld door "Coda" en 1000x dezelfde films op exact dezelfde datums spelen. Er is een reden dat VTM vrij snel heel populair is geworden.

Terzake (gniffel) : ik heb gisteren naar twee afleveringen van Beermasters gekeken. Kent er iemand de Belgische hobbybrouwers? (zijn ze misschien lid hier?)

Vond het wel onderhoudend eigenlijk, al druipt het 'reality TV' er als dikke siroop af. Van die "wereldberoemde bierlegendarische" dame had ik nog nooit gehoord en de presentator zelf ken ik ook niet.

Life begins at 1.050

Steun het forum en doe je online aankopen (oa. Brouwland) via onze Trooper pagina of klik op het logo

• En 's avonds tot de dood worden verveeld door "Coda" en 1000x dezelfde films op exact dezelfde datums spelen. Er is een reden dat VTM vrij snel heel populair is geworden.

Terzake (gniffel) : ik heb gisteren naar twee afleveringen van Beermasters gekeken. Kent er iemand de Belgische hobbybrouwers? (zijn ze misschien lid hier?)

Vond het wel onderhoudend eigenlijk, al druipt het 'reality TV' er als dikke siroop af. Van die "wereldberoemde bierlegendarische" dame had ik nog nooit gehoord en de presentator zelf ken ik ook niet.

De presentator was James Blunt, die van You’re Beautiful 😉. Heeft blijkbaar een Belgische vriendin en is op die manier into Belgische bieren geraakt 😝🍺.

Ook je aankopen bij deze winkels kan je doen via Trooper. Je steunt het forum en zorgt mee voor een reclamevrij forum :thumbup:Klik op de naam om naar de Trooper pagina te gaan.

Brouwland   AliExpress  Bol.com   Coolblue