Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Gerookte 'kettle' sour met een kleine twist. Ik heb de philly sour al een tijdje liggen en wou hem toch eens gebruiken.

ik had geen zin om fruit toe te voegen maar wou toch een eigen draai aan geven,

en in tegenstelling tot de meeste sours met licht body het een modjevol te geven. (ik heb nog genoeg zomerzomerbieren liggen)

10l batch

1.5 kg pilsmout

0.5kg havervlokken

0.5kg tarwemout

0.2kg chateau malted

7gr hallertau tradition 60min kook

Gagel uit de tuin 15 min kook (zal mooi passen bij het gerookte)

100gr lactose

100gr dextrose

(ik heb er mijn plezier mee deze af en toe te voegen - ik heb mss iets te veel dikke stouts achter de kiezen)

Philly sour gist

30" 62°

30" 72°

5" 78°

75" kook

ik hou jullie op de hoogte. misschien wordt het iets te veel een monster is van 2 dingen die ik wens te bereiken

maar hopelijk draait het uit zoals verwacht :p

• Op welke temperatuur ga je vergisten met de philly sour? Bij hogere temperatuur geeft deze meer perzik-toetsen terwijl bij lagere temperatuur vooral rode appel naar voor komt.

ik was van plan te pitchen tussen 30 - 27° en dan de kamertemperatuur het verloop te laten bepalen.

(dit zakt meestal niet te vlug, betere temperatuurscontrole is voor na de zomer :p)

-> maar nu doe je me wel twijfelen. Jammer dat je het resultaat niet kan proeven voor je het brouwt :p.

Ik laat het nu zoals gepland, maar doe met het restje van de gist zeker nog eens een test met een neutraler beslag.

Ook je aankopen bij deze winkels kan je doen via Trooper. Je steunt het forum en zorgt mee voor een reclamevrij forum :thumbup:Klik op de naam om naar de Trooper pagina te gaan.

Brouwland   AliExpress  Bol.com   Coolblue