Mijn manometers testen

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Die site die je hebt aangegeven is toch geen officiële Loctite dat ze verkopen?

Dus dan kost het zoizo minder

Sorry heb dit nu ook net gezien dat het van een ander merk is vandaar dat het veel goedkoper is ;)

Maar daarom is dit niet minder goed. Ik wil dit gebruiken om enkele van mijn manometers vast te zetten daar deze lichtjes lekken (gaan niet meer hoger dan 1 bar) dus eigenlijk voor gassen ipv vloeistof. Volgens de website zou deze daar ook voor bestemd zijn en zelfs tot 16 bar aankunnen. Zoveel hoop ik niet te hebben in mijn flesjes :bomb:

• Sorry heb dit nu ook net gezien dat het van een ander merk is vandaar dat het veel goedkoper is ;)

Maar daarom is dit niet minder goed. Ik wil dit gebruiken om enkele van mijn manometers vast te zetten daar deze lichtjes lekken (gaan niet meer hoger dan 1 bar) dus eigenlijk voor gassen ipv vloeistof. Volgens de website zou deze daar ook voor bestemd zijn en zelfs tot 16 bar aankunnen. Zoveel hoop ik niet te hebben in mijn flesjes :bomb:

Inderdaad, laat maar weten hoe het bevalt. Waarschijnlijk zal ik deze ook gewoon kopen.

• Ter info vandaag toegekomen en had er eerst niet opgelet maar dit is zelfs een veel grotere bus (75ml) dan de Loctite en de kleur is blauw maar dit maakt voor mij niet zo veel uit.

Vermoedelijk ga ik dit in de loop van de week de vloeibare teflon eens proberen maar ik moet alléén nog iets bedenken hoe ik de manometer dan kan uittesten. :/

Suikerwater en een overdosis oude gist.

• Suikerwater en een overdosis oude gist.

Ik dacht eerder aan een systeem waar ik gecontroleerd druk kan opsteken om zo te testen om deze niet lekken.

Een buis met aan de ene kant een autoventiel om druk met dit toestel op te steken en dan aan de andere kant de manometer.

Of misschien zelfs een T-stuk om nog een extra drukmeter op te plaatsen ik heb er toch nog enkele op reserve liggen, dan kan ik direct vergelijken. :/

• of gewoon op de waterkraan, met een luchtbel in de leiding. Dan heb je toch al makkelijk 2.5 a 3 bar getest, en je kunt toch aflezen op welke druk je aan het testen bent

Ik vrees dat ik niet goed begrijp wat je bedoelt.

Manometer testen? Je bedoeld kalibreren? Dan heb je een referentie manometer nodig, aangesloten op hetzelfde circuit. Als je alleen wilt testen of die het nog doet kan je dat ook testen op een buis waar de manometer op kan en wat druk er op met bv een fietspomp

Nee ik bedoel wel degelijk testen. Zoals ik al zei enkele berichten terug heb ik er een paar die niet meer dan 1 bar aangegeven dus vermoed ik dat deze niet goed afsluiten en wil ik ze dus opnieuw lijmen en dan uittesten of die nu wel hogere druk aangeven. Ik had deze voor de eerste keer bij stookwinkel.nl besteld omdat ze daar goedkoper zijn en ze incl. flesje worden geleverd. Maar bij ontvangst merkte ik op dat deze aan de buitenkant zeer kleverig waren vermoedelijk omdat de lijm was gelekt. :/

Maar ik zal misschien beter een ander onderwerp daarvoor aanmaken want we zijn hier een beetje :focus: aan het gaan.

• Ik vrees dat ik niet goed begrijp wat je bedoelt.

Nee ik bedoel wel degelijk testen. Zoals ik al zei enkele berichten terug heb ik er een paar die niet meer dan 1 bar aangegeven dus vermoed ik dat deze niet goed afsluiten en wil ik ze dus opnieuw lijmen en dan uittesten of die nu wel hogere druk aangeven. Ik had deze voor de eerste keer bij stookwinkel.nl besteld omdat ze daar goedkoper zijn en ze incl. flesje worden geleverd. Maar bij ontvangst merkte ik op dat deze aan de buitenkant zeer kleverig waren vermoedelijk omdat de lijm was gelekt. :/

Maar ik zal misschien beter een ander onderwerp daarvoor aanmaken want we zijn hier een beetje :focus: aan het gaan.

Ok, dat had ik even niet meer scherp. Maar opnieuw verlijmen is idd een optie. Gewoon testen met hergisting bier? Maar inderdaad erg off topic :S