Goedemiddag,
Het is alweer een tijd geleden dat ik heb gebrouwd spijtig genoeg. Hopelijk veranderd dit de komende maanden. Nu keek ik echter onlangs naar mijn installatie (welke in een vochtige garage staat) en stond deze vol schimmel. Rond mijn ventielen, op mijn isolatiemantel, mijn katrol systeem, ... Mijn ketel en gistvaten zelf zijn eigenlijk nog proper.
Natuurlijk is die locatie een ideale broeihaard hiervoor en er wordt aan gewerkt om de garage beter toe te dichten. Maar ik had dus al enkele vragen hierbij:
- Hoe kan dit het beste voorkomen worden (zonder locatie te veranderen)
- om te reinigen van ketel en dergelijke, is het genoeg om deze te laten werken en te koken? (daarna ook nog met star san er over gaan)
- Momenteel werk ik met ventielen met schroefverbinding, is het goed genoeg om deze uit te koken voor ik ze terug ga gebruiken?
- Werkt zo een ultrasoon reiniger fatsoenlijk voor dit soort gevallen? Wat is het meest gangbare aantal benodigde liter?
- die schroefverbindingen sluit ik nu met teflon, zijn er alternatieven?
- Er wordt vaak gepraat over tri-clamps, is het makkelijk om die via een lasverbinding te koppelen met een vat? zodat daar ook niks zou tussen kunnen komen van vuil
- Mijn pomp heeft zoizo schroefverbindingen, ontdoet dit het effect van de triclamps dan niet?
Of is dit eigenlijk niet te vermijden zolang de locatie niet droger wordt?