Voorstel VHM 2022

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Eerst en vooral, gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Moge al uw (brouw)wensen uitkomen!
    Nieuw jaar, dat betekent ook een nieuwe VHM!

Onze verdiende winnaar van vorig jaar ( springerke ) liet in een privéberichtje al wel eens vallen dat hij het wel zag zitten om ons te ontvangen, op voorwaarde dat hij iedereen gezet kreeg. Maar hoe dat concreet geregeld gaat worden dat laat ik aan hem over, al wil ik ook in de organisatie hiervan gerust mijn steentje bijdragen.

Maar, de reden van dit topic, ik had wel nog een ander idee.
    Vorig jaar was super, en ik heb fantastische bieren gedronken. Maar ik heb eig geen flauw benul meer van wat er nu precies allemaal in zat aan ingrediënten.
    Vandaar wil ik dus voorstellen dat:

Iedereen tegen de VHM een biertje brouwt waarvan: half uw straat in de rij aan uw voordeur staat om het te proeven, ofwel net iets dat zo experimenteel is dat je het zeker met de rest wil delen. Of misschien wel iets waarmee je al eens een prijs gepakt hebt op een wedstrijd? Soit, je kan het zo gek niet bedenken, wat mij betreft is iedereen vrij zonder parameters, of het nu licht of donker is, of misschien zwier je er wel blauwe kleurstof in en noem je het smurfenbier, maakt allemaal niet uit.

Als iedereen mij dan het recept doorstuurt + een foto'ke van wanneer je al eens eentje geproefd hebt en pas ingegoten hebt met het flesje ernaast (we kennen de foto's allemaal wel). Dan wil ik daar graag een mooi boekje van maken en voor iedereen een exemplaar meebrengen, op't werk van ons vader kan dat allemaal dus dat is nog eens free of charge ook. Zo heeft iedereen een mooi receptenboekje/aandenken aan de VHM en weer een vat vol inspiratie voor het komende brouwjaar. Er zullen er ongetwijfeld tussen zitten die je zó lekker vond dat je ze ook eens wil brouwen, en dan heb je meteen het recept bij de hand. Uiteraard moet dan iedereen bereid zijn om zijn recept te delen, maar wat doe je hier anders op het forum hé? ;) ...

Laat het gerust eventjes bezinken, nog tijd genoeg ;) .

• Tijd genoeg?

Dat ligt dus aan je bier.

Zou ik mee willen doen, dan zit ik met mijn brouwsels, ten vroegste, aan VHM 2025.

Mijn Brettanomyces, Lactobacillus , en Pediococcus, laten zich niet opjagen. ;)

En de andere bieren die ik brouw zijn beter als Heineken, Duvel,

en andere matige "bieren", maar nu niet om te zeggen,

die zijn al AF.

Voor wie nog twijfelt , ik ben een zuur, donker, Lambiek en Geuze liefhebber.

De rest is aan mij niet besteed.

En mijn donkere bieren missen nog wat body, omdat ik niet gecontroleerd vergist.

En vaten zijn nog niet aanwezig doordat ik eerst zoek naar iets lekkers ,voordat ik batches van 30/40 liter ga maken.

Maar de juiste gisten zullen vanzelf komen.

Maar het idee is leuk.

• Eerst en vooral, een goed 2022 :party_popper: voor iedereen gewenst!
    Dat de molen op volle toeren mag draaien ,de ketels lekker mogen bubbelen en de biertjes pareltjes zijn.

Ben wel te vinden voor het idee ... Zowel de opzet van Kristof A als de locatie bij springerke

En als er helpende handen nodig zijn wil ik gerust mijn steentje bijdragen.

Aangezien ik 250gr M21 en 1 kilo Hallertau Perle gekregen heb als :wrapped_gift: zal het dit jaar alvast een biertje worden met deze 2 ingrediënten in verwerkt. Ga een beetje :test_tube: met deze 2 ingrediënten en verschillende mouten en wat het meest in de smaak valt komt mee naar het VHM.

• Van onzentwege ook een gezond en brouwvol 2022 gewenst!

Ik ben terug kandidaat voor VHM. Ik heb me te goed geamuseerd bij Kristof A om er dit jaar niet bij te zijn. En ik denk wel dat ik het vrouwtje opnieuw kan overtuigen om te zorgen voor een lekker nagerechtje ;)

Het voorstel om het bij springerke te doen ben ik zeker genegen. Rene: misschien kunnen de tentjes wel op het voetbalveld ;) . Alleen goed opletten dat er niet te veel bierproevers bij jouw vissen belanden ^^

Tony

• Ik zal het recept van die cake bij in’t boekske zetten want dat wil ook iedereen wel hebben 😜..

• En ik denk wel dat ik het vrouwtje opnieuw kan overtuigen om te zorgen voor een lekker nagerechtje ;)

Cake met bier erin (of bier met cake erin) is altijd goed, maar die van uw madam was beter, dus goed, beter best, uw madam doet wel de rest... :grinning_face_with_sweat: Die was super lekker, dus als ge moet kotsen is 't van 't bier, niet van de cake... :smiling_face_with_halo: :grinning_face_with_sweat:

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Heb een mooie locatie gevonden voor het VHM 2022

De brouwerij van De Meester in aanbouw , heb juist tot daar eens gewandeld en ze waren de vergistingstanks aan het plaatsen en ben eens binnen gewipt en een beetje gebabbeld met brouwer en tevens eigenaar De Meester

Hij zou het zien zitten om zijn brouwerij open te stellen voor ons

Zal nog meer informatie hebben eens ze open is voor publiek , want hij zal er ook zijn bieren bestellen op vrijdag avond en 1 of 2 zondagen per maand , de tafeltjes zullen staan in de brouwerij evenals zijn bar

• Heb een mooie locatie gevonden voor het VHM 2022

De brouwerij van De Meester in aanbouw , heb juist tot daar eens gewandeld en ze waren de vergistingstanks aan het plaatsen en ben eens binnen gewipt en een beetje gebabbeld met brouwer en tevens eigenaar De Meester

Hij zou het zien zitten om zijn brouwerij open te stellen voor ons

Zal nog meer informatie hebben eens ze open is voor publiek , want hij zal er ook zijn bieren bestellen op vrijdag avond en 1 of 2 zondagen per maand , de tafeltjes zullen staan in de brouwerij evenals zijn bar

Eerst en vooral, ik weet niet hoe jullie in het verleden de VHM's organiseerden en ik wil hiermee dus niet tornen aan tradities of op niemand z'n tenen trappen (lekker Vlaams).
    Maar is het niet een beetje vreemd om in een (nieuwe) brouwerij te gaan zitten om daar ons eigen bier te gaan drinken?
    Of proeven we de bieren van de brouwerij en ruilen we enkel die van ons achteraf in dat geval?
    Uiteraard geeft de brouwer z'n toestemming wel, maar dat lijkt me nu zo raar om een brouwerij te gaan bezoeken en dan de brouwer zelf niet te steunen? Of krijgt die dan een %'tje? Of wordt er van ons verwacht dat we daar allemaal wat bier kopen voor thuis?

Hoe dan ook zal het natuurlijk een toplocatie zijn om samen te komen, en zoals ik zei, ik wil niemand op z'n tenen trappen. Enkel een bedenking die ik maak ;) .
    Dat vond ik net het voordeel van in mijn tuin te zitten vorig jaar, dan heb je geen verplichtingen naar iemand toe ;) .
    (Behalve mss de ongeschreven wet van niet in de host zijn hof te k*tsen, maar daar houden jullie je blijkbaar toch niet aan 8o )

• Volgens mij is deze brouwer net zoals ons als hobbybrouwer begonnen en weet die dus ook hoe belangrijk het is dat we onze info met elkaar kunnen delen en daar hoort elkaar biertjes proeven dus ook bij. Verder is het voor hem ook een goeie reclame en gaan we zijn bier vroeg of laat toch wel kopen.

Misschien nog even afwachten tot Springerke meer info heeft maar ik vind het alvast een zeer goed idee. :thumbup:

Als we daar of in de buurt eventueel ook een tentje kunnen opslaan dan zou dit super zijn.

• Volgens mij is deze brouwer net zoals ons als hobbybrouwer begonnen

Ja , in zijn garage en 6 jaar terug heeft hij een brouwerij overgenomen die nu te klein is geworden en zo is hij in Lendelede terechtgekomen in een nieuwe loods waar ze nu alles aan het installeren zijn

Voor slaapplaats zouden we eventueel bij mij kunnen afspreken om jullie tenten op te slaan en van hieruit naar de brouwerij kunnen gaan , is 2km van bij mij thuis of je kan ook rechtstreeks daar afspreken

Er is ook een grote parking voor eventueel een mobi of caravan hier aan mijn deur

Ik kan ook zorgen voor politie begeleiding voor een hoop bezatte brouwers naar hun slaapplaats (mijn schoondochter is politieagente) :rolling_on_the_floor_laughing: :rolling_on_the_floor_laughing: :rolling_on_the_floor_laughing: :rolling_on_the_floor_laughing:

• Een aantal VHM's geleden zaten we in brouwerij Het Nest. De brouwer mocht toen meedrinken van onze bieren en heeft misschien wel een paar ideetjes opgedaan.

Zo kan je het natuurlijk ook bekijken. Ik ben er op zich niet tegen hoor, en al zeker niet als de brouwer z’n toestemming geeft. Maar gewoon in de zin van dat je in een restaurant ook je eigen eten niet meeneemt bv. leek het mij wat gek 😁.

• Het mooie aan de VHM in de brouwerij Het Nest was dat we achteraf wel een pak van zijn bier konden kopen + een heel mooie rondleiding hebben gekregen. Je weet pas wat een CCT is als je naast eentje van 12,000 liter hebt gestaan 8)

Dus als we in de brouwerij onze biertjes kunnen proeven en nog een rondleiding kunnen krijgen en eventueel wat van het bier van de brouwerij kunnen kopen, dan lijkt het me een leuke (namid)dag. De brouwer zelf kan trouwens nog inspiratie opdoen van de vele soorten bieren die op een VHM worden geproefd.

• Goed goed, jullie hebben mij overtuigd 😁. Als de brouwer ermee instemt, wie ben ik dan om hem/haar tegen te spreken 😁..

springerke Al een voorstel voor een datum of periode? Het weekend van 3 en 4 september is’t babyborrel van onze toekomstige zoon. Iedereen welkom om ne tripel te komen drinken maar een VHM ga ik dan niet kunnen doen 😉. Voor de rest is er maar bitterweinig dat prioriteit krijgt over de meeting dus ik ben heel flexibel 😁…

• Met mij moet je niet veel rekening houden, Als het pas kom ik mogelijks, als het niet past dan blijf ik ......
    De belgische zomer is immers niet zo aan mij besteed, meestal dobber ik ergens op de Adriatische zee, van af, en tot het water er (nog) warm genoeg is.

Dat is dan geregeld hé , we gaan met zen allen mee met de boot , en de meeste moeten nog werken ^^