Brewfather - BKG Bierstijlen

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Official Post

Het is niet van mijn gewoonte om naar andere forums te linken, maar deze informatie vind ik te goed om niet met jullie te delen. Op het NL forum is er iemand die de BKG Biertypes heeft overgezet in een XML voor Brewfather. Dit is de link naar dat onderwerp : https://www.hobbybrouwen.nl/fo…ex.php/topic,43163.0.html

Ik heb de lijst alleszins in mijn Brewfather geïmporteerd en als standaard gezet. De stijlen in die lijst sluiten iets nauwer aan met hoe ik zelf brouw.

• Het is niet van mijn gewoonte om naar andere forums te linken, maar deze informatie vind ik te goed om niet met jullie te delen. Op het NL forum is er iemand die de BKG Biertypes heeft overgezet in een XML voor Brewfather. Dit is de link naar dat onderwerp : https://www.hobbybrouwen.nl/fo…ex.php/topic,43163.0.html

Ik heb de lijst alleszins in mijn Brewfather geïmporteerd en als standaard gezet. De stijlen in die lijst sluiten iets nauwer aan met hoe ik zelf brouw.

Het komt trouwens van iemand die hier ook lid is :thumbup:

• De (directe link naar de) XML en een (volgens mij) goed doorzoekbaar overzicht van alle stijlen staan inderdaad op

Bierstijlen

Op deze pagina

Exporteer naar beerXML Bierstijlen

Kun je de xml downloaden.

Als er nog dingen niet kloppen, hoor ik dat natuurlijk ook graag (ik heb diverse bestanden moeten combineren en wat handwerk moeten doen om het zo kloppend mogelijk te maken :) )

• Bij deze dan. Het verplichte veld TYPE ontbreekt:

Code
    May be “Lager”, “Ale”, “Mead”, “Wheat”, “Mixed” or “Cider”.  Defines the type of beverage associated with this category.

De XML header is fout, daar staat <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?> terwijl er dit <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> moet staan, je bestand is immers utf-8 gecodeerd.

Als Brewfather daar geen last van heeft, is dat een bug waar ze geen last van hebben in dit geval. Kijk maar hoe bijvoorbeeld de Kölsch wordt getoond.

Flink werk gedaan :thumbs_up:

• Dan pas ik die snel aan, dank! Brewfather heeft bij importeren geen last van de huidige header, maar ik vind het wel belangrijk dat het klopt :)

• De header zou nu goed moeten zijn.

Dat TYPE veld wordt voor zover ik kan zien in Brewfather niet gebruikt en is in de BKG gids ook niet opgenomen ...

• De header zou nu goed moeten zijn.

Dat TYPE veld wordt voor zover ik kan zien in Brewfather niet gebruikt en is in de BKG gids ook niet opgenomen ...

Dat type veld is alleen volgens de beerxml standaard verplicht. Ik geloof niet dat er enige brouwsoftware is die dat veld gebruikt, of alleen beersmith.

Indirect zit het wel in de BKG gids, vaak in de omschrijving kreten als "ondergistend" of "bovengistend" bier. En zelfs dan, als brouwer kun je daarvan afwijken.

Bij mij wordt een default "Ale" gezet als het veld er niet is.

In ieder geval, deze versie importeert goed de bijzondere letters en tekens.