Beersmith Web

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Official Post

Sinds juni dit jaar is de web versie van Beersmith beschikbaar. Je kan het vinden via deze link en er is een 30 dagen proefversie :

Beer Recipe Cloud by BeerSmith - Homebrew Beer Recipes

Uiteraard ben ik het programma aan het testen maar tot nu toe ben ik niet echt onder de indruk. Het geheel doet héél '90-ties aan met een verouderde ietswat overvolle layout.

Alles is wel aanwezig en voor zover ik kan oordelen zou het allemaal ook wel een beetje moeten kloppen. Ik heb lichte afwijkingen in vergelijking met Brewfather maar niks alarmerends.

Wat me wel stoort, en zeker bij een programma waar je moet betalen, is de bugs die ik hier en daar tegen kom. Zo zat er iets mis tussen waterbehandeling in de mash tab waardoor ineens de hop uit mijn recept was verdwenen. Raar en ik heb het ook maar een keer voorgehad, maar toch duidt het op ruwe kantjes in de code.

Iets kleiners maar het toont aan dat het nog een heel ruw programma is, is het feit dat op veel plekken de | cursor blijft staan in plaats van een mooi handje of pijltje als je op iets wil klikken. Niet wereldschokkend maar enerzijds weet je hierdoor niet of iets aanklikbaar is én het getuigt van slecht testen en bugfixen.

Ik ga er nog wat verder mee spelen maar tot nu toe is er niks dat mij van Brewfather naar Beersmith gaat doen bewegen.

• Ik vind het eigenlijk wel heel jammer, zeker als je weet dat Brad Smith eigenlijk een software developer van beroep is.

Tja. Ook de auteur van de beerxml standaard.

Als ik zo'n rammelende standaard bij mijn ex baas zou inleveren zou die mij accuut naar cursus sturen of op straat trappen.

Het blijkt wel, iedereen kan maar wat aanrommelen binnen die "standaard" en iedereen moet kunst en vliegwerk toepassen om elkaars bestanden te kunnen lezen.

Dus een beroep zegt niet veel helaas.

Gelukkig mag ik zonder beroep nu programmeerfouten maken :saint: