Aanwezigheidslijst VHM 2021

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Mijn teller staat nu op 21 personen ;) (mijn niet-forum kameraden inbegrepen), toch een mooi aantal.
    De bedoeling is natuurlijk wel om hier in den hof te gaan zitten, maar ik kan van de geburen wel een partytent lenen waar we met z'n allen onder moeten kunnen in geval van minder weer. Allee, ik heb het nog niet gevraagd en ze zijn nu op reis maar no worries... Komt goed mannen (en vrouwen) ;) !

desnoods zou ik nog een grote partytent kunnen meenemen. Hangt er wat vanaf hoe groot je tuin is mss :/ En of die eigenlijk in mijn auto past

• Ik heb nog een paar overschotjes slecht bier staan die ik zal meebrengen... zo kunnen jullie mij vertellen wat ik allemaal verkeerd heb gedaan :rolling_on_the_floor_laughing:

Neen, mijn laatste blondje (waar veel mee is verkeerd gelopen) moet nog op fles, dus te laat voor VHM en al helemaal een groot risico dat het op "genen oude schoen'" trekt. Ik breng wel een aantal van de pilsjes mee die ik met mijn zoon heb gebrouwen, maar ik mag hem ook niet zonder zetten :winking_face:

Maar... om te compenseren is mijn madam bereid te zorgen voor een dessert. Dat in de vorm van lekkere zelfgemaakte chocomousse. Of een chocoladetaart, of appelcake.

Als er mensen een bepaalde voorkeur hebben laat het me maar weten!

• Ik heb nog 2 of 3 kameraden/collega-bierbrouwers die ook zouden meedoen, maar zij zijn niet geregistreerd op het forum 😉. Maar ze brengen zelf wel ook een biertje mee normaal gezien 😉.

Waarom zijn je kameraden eigenlijk niet geregistreerd op dit Forum het kost hen toch niks en ze zijn hier zeker welkom!

Nog een paar vraagjes zijn er eventueel dingen die we nog moeten meebrengen? Een glas, kampeerstoel en/of kampeer tafeltje? Bestek om te eten? Voor de afrekening cash geld of kunnen we ook met de Payconiq app afrekenen?

En voor alle zekerheid zal ik nog wat extra bier meebrengen voor Koen Sels 8o

• Waarom zijn je kameraden eigenlijk niet geregistreerd op dit Forum het kost hen toch niks en ze zijn hier zeker welkom!

Nog een paar vraagjes zijn er eventueel dingen die we nog moeten meebrengen? Een glas, kampeerstoel en/of kampeer tafeltje? Bestek om te eten? Voor de afrekening cash geld of kunnen we ook met de Payconiq app afrekenen?

En voor alle zekerheid zal ik nog wat extra bier meebrengen voor Koen Sels 8o

De kameraden zijn niet zo bezig met de theoretische kant van de hobby, als er iets scheelt met de apparatuur dan helpen ze mee om dat op te lossen en als er tussendoor eens een meting of iets moet gebeuren doen ze dat ook. Voor de rest is mee brouwdag doen en achteraf het bier opdrinken voor hen voldoende. 😜 Maar wie weet verandert dat wel na zaterdag hé 😝..

Voor de rest denk ik dat ik alles wel geregeld krijg, tafels, stoelen en tent zijn er via de buren, degustatieglazen heb ik niet maar wel voldoende gewone bierglazen voor iedereen, borden en bestek daar zal ik ook nog wel aangeraken. Afrekening kan cash maar ook via Payconiq dus komt goed 😉. Moest er echt nog iets zijn dan laat ik het nog weten hier in dit topic! 😉

• Ik zou toch zeggen als je een degustatie glas hebt , breng het mee is nog zo gezellig drinken dan 1/3 van een fles in een groot glas

Uiteraard. Eentje voor mezelf heb ik wel 😝.. Maar geen 23 dus wie liever uit degustatieglazen drinkt zal ze zelf moeten meebrengen.

Ik zet ook een paar emmers klaar om onze glazen uit te spoelen maar welk product moet daar in? (Of gewoon water?) want met gewone zeep is niet optimaal denk ik 😝..

• Hey vrienden, minder dan 24u voor de start van de VHM dus hier nogmaals alle info op een rijtje 😉..

Adres: Grote Braamstraat 1, 2220 Heist o/d Berg

Start vanaf 14u, maar komen en gaan doen je uiteraard zoals je zelf wenst. Op de foto zie je het huis met het grasveldje ernaast. Parkeren en tenten kunnen op dat veldje. Moest er echt ruimte te kort zijn dan kunnen er nog een paar tentjes in onze tuin. Achteraan aan het veldje is het wat drassiger gewoonlijk bij regenweer. Op dit moment is het mooi droog maar met de weersvoorspellingen met wat ze zijn kan dat snel veranderen. Achteraan het veld is een poort naar onze tuin, daar staat ook het koelwagentje dus je kan meteen je bier koud zetten. Liefst niet aanbellen want als we buiten zitten hoor ik het toch niet en de kans bestaat dat ons klein ligt te slapen 😝.. Voor de rest is denk ik alles voorzien uitgezonderd degustatieglazen als je dat wil 😉. Kosten kan ik nog niet zeggen omdat ik het vlees pas morgen ga halen maar dat weet ik morgen wel te zeggen 😉. Ik kijk er naar uit! Tot snel!

PS: Moest af en toe eens iemand goesting hebben om het vleesekes bakken over te nemen mag dat ook. Tis niet mijn bedoeling om gevangen te staan aan de bbq want ik ben natuurlijk benieuwd om jullie bierervaringen te horen 😇!

• Er zullen toch een paar vrouwen aanwezig zijn? :rolling_on_the_floor_laughing:

Tony, gij zijt nog nen echte vent, maar we zien morgen wel wat je ervan bakt, ik bak het in ieder geval redelijk bruin soms, maar da wist je al hé.... :grinning_face_with_sweat: :rolling_on_the_floor_laughing:

"Bier is ook een schoonheidsproduct, als je er genoeg van gebruikt worden de minst mooie vrouwen (bijna) de mooiste..."

• Ik dacht dat er een tent op dat veld ging staan , maar is voor de auto en slaap tentjes of hoe en waar zitten wij ?

25 cl. , dit is al een pils glas , maar ja jij kan goed degusteren hé

Ik zal nog eens naar de zolder klimmen , denk dat ik er ook een stuk of 6 heb

Het veldje is voor auto's en tenten.
    Er staat een partytent aangesloten aan ons afdak in onze tuin om te kunnen zitten ;) .

• Vandaag was het brouwdag dus niet veel kunnen volgen. Ik heb helaas geen degustatieglas dus mocht er iemand eentje te veel hebben dan wil ik dit graag wel gebruiken. ;)

Hoelaat ik er morgen ga toekomen weet ik nog niet maar mik wel tegen 14u maar zondag heb ik een familie bijeenkomst dus moet ik zeker op tijd vertrekken. Vandaar de vraag als het kan graag een plaatsje waar ik direct kan vertrekken tenzij iedereen zeer vroeg opstaat om terug naar huis te gaan?

• Vandaag was het brouwdag dus niet veel kunnen volgen. Ik heb helaas geen degustatieglas dus mocht er iemand eentje te veel hebben dan wil ik dit graag wel gebruiken. ;)

Hoelaat ik er morgen ga toekomen weet ik nog niet maar mik wel tegen 14u maar zondag heb ik een familie bijeenkomst dus moet ik zeker op tijd vertrekken. Vandaar de vraag als het kan graag een plaatsje waar ik direct kan vertrekken tenzij iedereen zeer vroeg opstaat om terug naar huis te gaan?

De bakker is niet ver dus voor de liefhebbers wil ik gerust een koffiekoekske gaan halen als ontbijt 😉. Ze komen om 10u de koelwagen wel halen zondag dus dan zou er tenminste een doorgang moeten beschikbaar zijn. Mss rekening mee houden bij het plaatsen van de tenten 😅..

• Veel plezier morgen collega brouwers, zal ongetwijfeld een leuk, vochtig (ik bedoel niet uit de lucht vallend maar uit het glas komend 😋) en fijn evenement worden. Hoop alleszins er volgende keer bij te zijn. Ik drink alvast morgen één of twee of drie of ... op jullie 😊🍻 skol

Es trinkt der Mensch, es säuft das Pferd, aber manchmal ist es auch umgekehrt :clinking_beer_mugs: :upside_down_face:

• Afhankelijk van hoe ik me voel zou het mogelijk zijn dat ik een ritje Heist-op-den-berg doe... Ik drink geen bier momenteel maar het lijkt me leuk jullie gasten te ontmoeten. Ik zorg voor mijn eigen drank/eten zou ik komen.

Altijd welkom Hans 😉, op 1 persoon meer of minder komt het niet aan hoor dus eigen drank/eten hoeft zeker niet 😉. Wel chapeau om erbij te komen zitten zonder mee te proeven 😝!

Ik heb ook nog enkele degustatie glazen en zal met tentje afkomen. Had je nu nog een bbq kunne regelen? Kristof A? Ik heb hier nog zo een ton-bbq staan en een kleine Weber. Als ik die wat uitkuis wil ik ze wel meenemen.

Anders zal het enkele geslaagde biertjes zijn en enkele minder geslaagde 😜. (eigenlijk zoizo)

Er staat hier een bbq maar hij is niet zo groot dus eentje extra is misschien wel welkom, dan gaat het beter vooruit 😉. Kolen zijn er zeker voldoende 😉!

• Afhankelijk van hoe ik me voel zou het mogelijk zijn dat ik een ritje Heist-op-den-berg doe

Als jullie het goed vinden laat ik mijn gezicht ook zien. Als je zo goed je best doet om posts te genereren 🤓 dan lijkt het me wel gepast om even kennis te maken. Jullie zijn toffe gasten.

Ik heb Hanske aangeboden om te rijden als hij dat wil en zich goed voelt. Mocht samen rijden niet lukken dan ben ik er bij zonder alcohol en eten hoeft niet perse anders breng ik het mee…