Even voorstellen

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Hallo! Graag wil ik me even voorstellen. Vandaag heb ik me hier aangemeld, omdat ik het leuk vind om van alles over bier brouwen te weten te komen.

Mijn naam is Kees v Keulen (55jr) uit Middelburg .(NL) Ik drink graag een lekkere tripel en heb nu inmiddels, met m'n maatje (met wat meer ervaring) samen, 3 (gelukte) biertjes gebrouwen en in m'n 1tje een paar (2) mislukte🙄 tja.........

Nu heb ik tevens al direct een vraag voor dit forum:

Mijn zeer favoriete tripel was de Triple d' Anvers van De Koninck Brouwerij. Maar.......tot mijn verbazing bleek op zeker moment (met de komst van het nieuwe logo???) (2016/17 gok ik??) veranderd!! Waar ik eerst een aangenaam zoetje (mandarijn omschreef ik dat) proefde, was dat later verdwenen.

Vraag 1. Zijn er hier leden die dit herkennen??

Vraag 2. Heeft iemand een recept wat op de oospronkelijke Triple d' Anvers lijkt??

Alvast hartelijk dank voor jullie evt reacties!

• Welkom Clvankeulen & veel plezier in deze fascinerende/verslavende hobby.

Heb zelf de tripel D'Anvers al paar eer gedronken en inderdaad erg lekker, al zitten de exacte smaken ergens ver weg in de grijze massa dus zal het moeilijk worden u hierbij nu verder te helpen... Zal er binnenkort nog eens een paar drinken :D

Groetjes Snoopy

• Welkom op het forum Kees :thumbs_up:

Er zijn wel meerdere bieren die zo van smaak zijn veranderd door de tijden heen (denk maar aan La Chouffe en Witte van Hoegaerden), vaak niet ten goede. Gelukkig kunnen we dan als hobbybrouwer er zelf een draai aan geven :-)

Ik meen ooit eens die Triple d'Anvers gedronken te hebben maar hij is me niet speciaal bijgebleven als bier. Tripel nummer zoveel in de lijn.

Wat ik in jouw geval zou doen is met wat proefbatches tot een goed recept te komen. Simpel beginnen met een goede 'generieke' tripel. Koninginnetripel Speciaal is daar een goed voorbeeld van. Zou wat weg hebben van de Westmalle Tripel. Nadien kan je wat gaan spelen met de ingrediënten.