Stoute Weizen

Registreer je of meld je aan

Je moet aangemeld zijn om deel te nemen aan het forum

• Mooie brouwdag weer veel geleerd en er ging weer wat mis als leermoment. Eind SG gehaald in het vat.

Wel 8 liter minder... waarom? Nou eer ik door had waar die natte voeten door kwamen was die op de grond gelopen.

Kraantje bucket stond open 😆🤪🥸😎🤩

Goed verder ging het wel aardig, de ring van de filterbodem ging los, dus de filter liep vast.

Wel meer verlies nu maar ach weer wat geleerd.

Monteren, controleren... 😁

• Pfew ben wel “blij” dat ik niet de enige ben 😎. Zal het niet snel vergeten. De kraan stond naar de andere kant gericht...

Maar het tuinhuis heeft tegels, snel opgeveegd met een paar doeken, uitwringen en klaar.

Dat is idd makkelijk... maar .. nu maar hopen dat de schimmeltjes en mieren de resten niet ontdekken:grinning_squinting_face:

Bij mij waren het de bijen van de buurman (imker) die meenden te moeten helpen:face_with_tears_of_joy:.

Controleren wordt een 2e natuur hier:smiling_face_with_smiling_eyes:

• Klopt, waar gewerkt wordt vallen spaanders. In dit geval spetters (uhm duizenden 😉) wort.

In commerciële brouwerijen gaat vast ook wat mis, net zo zuur en duur.

Daar kun je van op aan en op Youtube zijn genoeg films te zien. Recent nog een mooie fontein bij het Uiltje.

Troostje, ik had vandaag ook lekkage met bottelen. Gelukkig was het een OXI oplossing toen ik het ontdekte. Een scheef gedrukt ringetje. Het aanrecht is nu extra schoon :grinning_face:

• Of je had een biertje te veel op dat kan ook al veel verklaren.

Stel je voor dat de bucket op de grond stond, slang erin vanaf de kookketel.

Het aftapkraantje stond open aan de achterkant dus die zag ik niet, het wort liep naar achteren, via een mooie groter wordende boog naar voren... 8 liter plek...

De aftapkraan heeft een mooie gebogen pijp die pas na 5liter of zo open is naar buiten.

Niks aan de hand tot... 🙃

En bier? Nee niet vanaf tot 14u deze keer. Daarna pas om de schok te verwerken tijdens de kwalificatie van de F1. Ik mis Stoffel wel, aardige gast.